• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb onderstaande setup en heb alles aangesloten, maar nu wil het systeem niet opstarten. Als ik de stroom aanzet gaat er op het moederbord een groen lampje branden, maar verder gebeurt er niets.

Ik heb de 4 harde schijven al los gemaakt en nu zit dus alleen de SSD aangesloten.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan verhelpen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD€ 149,-€ 149,-
4Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 288,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 220,09€ 220,09
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 69,95€ 69,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i7 2600€ 255,31€ 255,31
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 107,91€ 107,91
1Scythe Bay Rafter 2.5€ 3,71€ 3,71
1XFX PRO650W€ 71,99€ 71,99
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 208,70€ 208,70
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 108,50€ 108,50
1Sapphire HD6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 219,-€ 219,-
1Asus P8P67 PRO€ 148,73€ 148,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.884,89

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 18:56
Ga naar een computerboer,

• thriller
  • Nu online
En betaal veel geld voor iets wat misschien heel simpel is? Geef aub alleen echt advies, hier heb ik weinig aan.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

In dat geval neem de troubleshooter stap voor stap door en laat ons weten waar het fout gaat.

We do what we must because we can.

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02 15:09
Nvm, er is dus al een topic daarvoor(hierboven genoemd), gebruik die maar. Krijg je als je nooit op dit forum zit en op deze topic terechtkomt via de laatste forum reacties :P

Probeer eens op te starten zonder drives (cd/dvd/bluray/hdd/ssd), zonder insteekkaarten (als je geen onboard video hebt wel met je grafische kaart) en alle andere extra's. Alleen moederbord, processor, geheugen, grafische adapter en voeding dus.

Daarnaast: is er een speakertje aangesloten op het moederbord? Zo ja: piept de pc als je m probeert aan te zetten? Zo nee: sluit een speakertje aan, en kijk of het piept. Wat de piepcode betekent staat meestal in je moederbordhandleiding, en anders op google ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Gimmeabrake op 02-02-2011 17:41 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:12
thriller schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:25:
Ik heb onderstaande setup en heb alles aangesloten, maar nu wil het systeem niet opstarten. Als ik de stroom aanzet gaat er op het moederbord een groen lampje branden, maar verder gebeurt er niets.
Ja, misschien moet je op een AAN-knopje klikken...

Als je verder geen details geeft, moet je ook niet verwachten dat wij het maar even gaan oplossen. Mijn kristallen bol is helaas nog steeds stuk.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Wel een magere uitleg.(ik kan het probleem niet aflijden)
Gaat de fan van videokaart wel draaien?(zo niet kijken of voedings kabels goed erin zitten)
Gaat de fan van de cpu wel draaien?(zo niet kijken of je die hebt aangesloten check ook even de 2x4 pin aansluiting)
Waar staat het ledje voor dat gaat branden?(kijk in het moederbord boekje mijn glazen bol is op rma ;) )
Als je de stroom aan zet bedoel je hiermee dat je de knop van je voeding omschakelt(asus moederborden hebben meestal een ledje dat aangeeft of er stroom is en of die stroom niet kortgesloten word)
Zit je aan uit knop aangesloten en heb je die ook ingedrukt? |:(
Krijg je op de onboard grafische kaart ook geen beeld?

Verwijderd

Clear CMOS al gedaan? Geheugen in de juiste sloten (check manual)? MemOK knop geprobeerd?

Zoek anders eens op Asus cold boot issue, was nog een jumpertje dat kon helpen (ben de precieze naam even vergeten).

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02 00:49
Haal power knop los en ga zet een schroevendraaier tegen de aansluiting en kijk of hij nu wel opstart.
Zo ja dan is knop kapot.

Zo nee, dan zou ik richting je moederbord kijken.
Je schijven los maken heeft geen zin als er helemaal niks op het scherm verschijnt.

Ik vind wel dat je zelf wel wat meer uit mag zoeken.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• thriller
  • Nu online
Oke waarschijnlijk is het mijn geheugen. Is mijn geheugen compatible met mijn moederbord? Ik dacht het wel, maar hij heeft er nogal wat moeite mee.

Ik heb nu 1 bank eruit gehaald en nu brand er steeds een rood lichtje. De knop ernaast even indrukken en hij gaat testen, maar na een tijdje gebeurt er niets meer en brand het lichtje nog steeds.

• Kwomkwommr
thriller schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:29:
[...]

En betaal veel geld voor iets wat misschien heel simpel is? Geef aub alleen echt advies, hier heb ik weinig aan.
Komt wel goed schatje :*.

• thriller
  • Nu online
Ben een beetje gefrustreerd na uren kloten aangezien het nou niet echt lekker past allemaal en dan nog is deze problemen. Had niet verwacht dat het zo moeizaam zou gaan allemaal.

Maar heeft iemand een idee waarom hij mijn geheugen niet mag?

• Kwomkwommr
thriller schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:57:
[...]

Ben een beetje gefrustreerd na uren kloten aangezien het nou niet echt lekker past allemaal en dan nog is deze problemen. Had niet verwacht dat het zo moeizaam zou gaan allemaal.

Haal je geheugen eens uit je moederbord, mocht die dan piepen is je geheugen brak.. geen piep dan is je moederbord kapot.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

thriller schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:51:
Oke waarschijnlijk is het mijn geheugen. Is mijn geheugen compatible met mijn moederbord? Ik dacht het wel, maar hij heeft er nogal wat moeite mee.
Google is een goeie uitvinding hoor :X
http://www.google.nl/

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

thriller schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:57:
[...]

Jouw geheugentype begint met CMZ. Als ik de QVL er op nakijk, kan ik deze nergens terug vinden. Alleen modules die beginnen met CMG, CMD, CMX en CMP. Nu is een QVL niet altijd heilig, maar wel een goede leidraad. Misschien je geheugen eens omwisselen voor geheugen wat wel op de QVL staat.

• maarten12100
Als je geheugen eruit trekt geeft hij weer gewoon beeld (als het aan het geheugen ligt)

Ik snap de mensen hier (soms) echt niet denken dat veel geheugen beter is dan snel geheugen (timings van 8 XD )
Als hij nu wel beeld geeft even in je bios kijken dan (channel bla bla bla weet niet hoe het heet) op single zetten en dan opnieuw proberen.
Het komt wel vakker voor dat er in de lijst staat dat het niet kan terwijl het achteraf soms wel blijkt te kunnen (helaas heb jij waarschijnlijk dit geluk niet)(mischien is een bios update een oplossing)

• thriller
  • Nu online
Iedereen bedankt het werkt. Er was een probleem met het geheugen en nadat ik ze had omgedraaid en cmos reset had gedaan werkte het opeens wel.
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:47:
Clear CMOS al gedaan? Geheugen in de juiste sloten (check manual)? MemOK knop geprobeerd?

Zoek anders eens op Asus cold boot issue, was nog een jumpertje dat kon helpen (ben de precieze naam even vergeten).
Cold boot was hetgene wat mij heeft geholpen, als je niet weet dat dit zo heet is het lastig zoeken op google, maar door deze zoekterm in te vullen kwam ik achter het probleem.

• maarten12100
Fijn dat het werkt zoals ik al zij van die lijst met geheugens klopt meestal geen zak (er kan veel meer)
Succes op je nieuwe game pc!(op die 12tb 6tb of 3 tb kan je veel kwijt :) )
Pagina: 1