Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video's branden op afspeel DVD met zelfde grootte.. kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een filmpje met de volgende eigenschappen:
- 29.22 minuten
- 150 mb
- .WMV bestand
- 640 x 480

In totaal heb ik 20 filmpjes van deze grootte en dezelfde eigenschappen, en dat is dus 3gb totaal. Dat zou dus mooi op een DVD passen... althans dat dacht ik.

Als ik met Nero Vision deze filmpjes toevoeg zodat hij er een afspeelbare DVD van maakt, worden de filmpje groter. Ik kan wat spelen met de kwaliteit maar op de laagste kwaliteit (lager dan origineel) passen ze er nog niet allemaal op !!??

Is er een manier hoe dit wel kan?

En is dit vergelijkbaar met bijv. 50 mp3'tjes die ruim onder de 700 mb vallen, maar als je er een afspeelbare cd van wilt maken... je dan krijgt dat elk nummer ongeveer 40 mb wordt?
Tenzij je dus een mp3 cd maakt, ... kan zo iets ook met een DVD?
De WMV filmpjes op mijn computer zijn kwalitatief goed genoeg op mijn computerscherm. Als ik het zo ook krijg te zien op mijn tv scherm is het meer dan prima.

Ik snap namelijk niet dat een filmpje van 150 groter wordt gemaakt als het een 'afspeelbaar' DVD schijfje moet worden.

Op internet kom ik alleen maar het omgekeerde tegen, dat mensen een grote DVD film downloaden van 8,8gb en dat naar 4,7 willen hebben bijv. maar dat is iets heel anders dan wat ik zoek.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

WMV heeft een andere compressie dan de DVD standaard. Je kan het idd vergelijken met mp3 en geluid op een CD. MP kan er uren en uren op (data CD), plain muziek (audio CD) maar een uur en een beetje.

Helaas, het gaat niet passen of je moet een DVD speler hebben die ook divx aankan, dan zou je het daarnaartoe kunnen converteren ipv de DVD standaard.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het MWV bestandsformaar heeft een betere compressie dan het formaat dat een normale DVD-speler gebruikt (MPEG2). Als je dus MWV's gaaat converteren naar Mpeg2 en je wil dezelfde kwalitiet behouden, dan worden de files groter.

Je kan de WMV's allemaal wel branden op een DVD, maar dan kun je ze niet afsprelen op een dvd-speler.

Edit: ik zeg hetzelfe als mijn bovenbuurman die iets sneller kan tikken. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 02-02-2011 17:09 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Ik heb laatst zelf nog een zelfde project gehad. heb uiteindelijk zo'n 3uur aan super 8 filmpjes op 1 dvd gekregen. Geen gekke score dacht ik zo.

Ik heb dit als volgt aangepakt. De filmpjes heb ik als windows media file geexporteerd vanuit windows movie maker. Vervolgens heb ik met nero deze bij elkaar gevoegd. Hierbij kreeg ik inderdaad een dvd van meer dan 10gb. Door het nero te laten branden als image beperkt dit probleem zich ecfhter alleen tot een foutmelding! Deze image zou je vervolgens weg kunnen branden met nero recode.

Met mijn super 8 filmpjes heeft dit geen merkbaar kwaliteitsverschil opgeleverd!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik ga daar straks (na het eten) eens naar kijken. Net al even de handleiding van Nero Recode bekeken maar het ziet er aardig ingewikkeld uit moet ik zeggen.

Kun je misschien iets meer vertellen wat je hebt gedaan met Nero Recode?
ken het hele programma niet, en wat ermee gedaan wordt.

Ik ga het zeker proberen dus ben in ieder geval al hartstikke blij met je reactie. Blijkbaar zijn er dus wel mogelijkheden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 17:50 ]

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:50:
hmm ik ga daar straks (na het eten) eens naar kijken. Net al even de handleiding van Nero Recode bekeken maar het ziet er aardig ingewikkeld uit moet ik zeggen.

Kun je misschien iets meer vertellen wat je hebt gedaan met Nero Recode?
ken het hele programma niet, en wat ermee gedaan wordt.

Ik ga het zeker proberen dus ben in ieder geval al hartstikke blij met je reactie. Blijkbaar zijn er dus wel mogelijkheden :)
Ja die mogelijkheden zijn er zeker. Op dit moment heb ik Nero niet meer geinstalleerd staan, maar ik zal aan de hand van de handleiding nog eens het een en ander proberen te verduidelijken

Edit:

Ok ik heb dit als volgt aangepakt. MEt Nero 10 Multimedia Suite. Zou kunnen dat met andere versies van Nero de knoppen op een iets andere plaats zitten. Ervaring leert echter wel dat Nero hier nooit heel dratische wijzigingen in door voert.

Je zegt dat je je filmpjes reeds als .mkv bestand hebt. Start Nero Startsmart op. En klik op het icoontje foto en video. Hierna start je het programma op "video en foto diavoorstelling maken"
`Klik op DVD Maken -> Dvd-video.

In het volgende scherm rechtbovenin kun je importeren en vervolgens bestand importeren kiezen. Importeer de verschillende filmpjes. Onderin je scherm wordt bijgehouden hoe vol de schijf gaat worden. Mocht dit meer dan 4,5gb worden selecteer dan even rechtsonderin ( staat DVD) Dvd-9. Nu zou je voor ongv 9gb aan data weg moeten kunnen schrijven als image!

Wanneer je de filmpjes ingevoegd hebt klik je op volgende.Nu kun je wanneer gewenst nog een menu aan je project koppelen. Nogmaals op volgende klikken brengt je in het scherm om de brandinstellingen te selecteren. Wanneer het projet enkel 4,5gb bevat zou je hem rechtstreeks op je schijf kunnen branden. Mocht het 9gb zijn, neem je een dual-layer, of je selecteert bovenaan ipv je brander de"nero image burner"

Deze image kun je op je hardeschijf opslaan. Vervolgens start je Nero-recode op. Lees je de zojuist gemaakte image in en kun je deze verkleinen zodat het op een schijf van 4,5gb past.

Ik hoop dat het zo duidelijk is!

[ Voor 50% gewijzigd door Cornelison op 02-02-2011 20:15 ]

Pagina: 1