Macbook doets niets meer?!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Hallo,

Ik heb hier een witte macbook liggen van mijn zus en hij doet echt niets meer.
Ben ermee naar de macstore geweest en zij hebben een batterij test gedaan waarbij de laptop geen teken van leven vertoonde. Ze konden hem onderzoeken, maar daar kwamen wel kosten bij kijken. Die kosten wil ik proberen te voorkomen als bijv toch blijkt dat het moederbord kapot is en ik 600 euro of meer moet neerleggen voor reparatie.

Mijn vraag aan jullie: Heeft iemand ong hetzelfde probleem gehad waarbij bleek dat er iets anders aan de hand was dan een kapotte mobo?

- De lampjes op de batterij lichten niet op..
- Met batterij erin brandt het lampje van de lader oranje (maakt niet uit hoelang die erin zit hij laadt niet op)
- Zonder batterij is het lampje op de lader groen
- Met of zonder batterij erin of lader doet de laptop echt niets... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Kapot Logicboard als het zo klinkt, heb het gehad met een "zwarte" appletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ok, en is er ook een manier om te kijken welk type het is zonder hem open te schroeven? (doos is al weg)
Dan kan ik alvast rondneuzen op eBay

Vast niet.. :S

[ Voor 12% gewijzigd door gebruikershaes op 02-02-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
Check heel even bij je batterij. Bij mijn oude MBP zat een kleine sticker (INWENDIG)! met daarop serial etc...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Op de batterij staat geen sticker, maar wel een datum: 2006.

Het kan dan:
http://www.everymac.com/s...o-2.0-white-13-specs.html
of
http://www.everymac.com/s...ts/macbook_2.0_white.html
zijn.

Of gebruiken ze bij Apple ook oudere batterijen in nieuwere laptops?
De bovenstaande zijn beide van het type A1181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Welke Witte macbook is het? kan best nl een kapotte top case zijn, als ik weet om welke het gaat kan ik wel uitzoeken hoe je dit test :)

Edit: iedereen neemt altijd het ergste aan maar die aan en uit knopjes van macbooks gaan vrij veel kapot, hopelijk is dit bij jou ook het geval, want een logicboard kost behoorlijk wat

[ Voor 40% gewijzigd door joon op 02-02-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Het is naar alle waarschijnlijkheid de standaard Macbook early- of late 2006. De accu is niet stuk, dan zou het lampje sowieso alleen maar groen branden. Het is raar dat het lampje nooit groen wordt met de accu erin, dit zou al kunnen wijzen op een Logicboard defect. Je zou eventueel met een andere accu kunnen kijken of hij wellicht wel oplaad, maar als hij ook niet opstart zonder accu, denk ik dat er meer aan de hand is dan alleen een defecte accu. Het zo, zoals joon zegt, ook een defecte top case kunnen zijn, dan is het een kwestie van een nieuw toetsenbord monteren. Maar dan moet je dit eerst wel kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
MPeek schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:35:
Het is naar alle waarschijnlijkheid de standaard Macbook early- of late 2006. [..] Het zo, zoals joon zegt, ook een defecte top case kunnen zijn, dan is het een kwestie van een nieuw toetsenbord monteren. Maar dan moet je dit eerst wel kunnen testen.
Inderdaad, bij deze modellen zitten er 2 contact puntjes links onder of recht onder de fan op het logicboard waar bij staat PWR of POWER in het klein, als je deze kortsluit met de adapter aangesloten en je macbook gaat aan dan is de top case kapot. zo niet.. dan misschien kijken voor een nieuwe ;)?

Edit: Als je me het serienummer kan vertellen zou ik je de exacte locatie kunnen vertellen van deze 2 contactjes, die witte modellen verschillen nog wel eens wat

[ Voor 11% gewijzigd door joon op 02-02-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Heren / Tweakers,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet niet wat die amateurs / oplichters van de MaxMe in Groningen hebben gedaan, maar ik kreeg te horen: De laptop doet idd niets meer, je kan hem opsturen voor onderzoek. Kost je wel 42 euro.

Wantrouwig als ik was (want hij deed echt 20 sec over de 'batterijtest') zei ik dat ik een andere keer terug zou komen. Gisteren naar het zusje van mijn vriendin gegaan, haar accu erin gestopt en hoppa! Alles werkte weer.

Wel vreemd dat die zonder accu niets doet, maar waarschijnlijk hoort dat zo bij dit model, want die van haar doet het ook niet zonder accu, met alleen netstroom.

Iig weet ik nu wat het is en ga ff een Chinese versie van rond de 40 euro scoren. Of is dat niet aan te raden? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13
gebruikershaes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:38:
Heren / Tweakers,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet niet wat die amateurs / oplichters van de MaxMe in Groningen hebben gedaan, maar ik kreeg te horen: De laptop doet idd niets meer, je kan hem opsturen voor onderzoek. Kost je wel 42 euro.

Wantrouwig als ik was (want hij deed echt 20 sec over de 'batterijtest') zei ik dat ik een andere keer terug zou komen. Gisteren naar het zusje van mijn vriendin gegaan, haar accu erin gestopt en hoppa! Alles werkte weer.

Wel vreemd dat die zonder accu niets doet, maar waarschijnlijk hoort dat zo bij dit model, want die van haar doet het ook niet zonder accu, met alleen netstroom.

Iig weet ik nu wat het is en ga ff een Chinese versie van rond de 40 euro scoren. Of is dat niet aan te raden? Iemand ervaringen?
Je kan het doen maar ga dan niet uit van lange batterijduur. Meestal kan je die na een jaar weggooien dan zit er geen sap meer in. Als je er nog een paar jaar mee wilt doen kun je beter naar een wat legitimer model kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 22:41

DefLite

Why so serious?

gebruikershaes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:38:

Heb zelf juist hele goede ervaringen met de MaxMe winkel in Groningen :)
Mijn moeder haar MacBook viel op willekeurige momenten uit, naar MaxMe gebracht, onderzoek laten doen. Bleek dat de vorige eigenaar er nieuw geheugen in had gezet alleen had ze niet goed vastgemaakt waardoor ze soms geen contact meer hadden met het moederbord waardoor de boel uitviel.

Ik zou zelf voor een nieuwe "echte" accu gaan, is een investering maar het wel waard. Heb slechte ervaringen met chinese accu's/batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

DefLite schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:45:
[...]

Heb zelf juist hele goede ervaringen met de MaxMe winkel in Groningen :)
Mijn moeder haar MacBook viel op willekeurige momenten uit, naar MaxMe gebracht, onderzoek laten doen. Bleek dat de vorige eigenaar er nieuw geheugen in had gezet alleen had ze niet goed vastgemaakt waardoor ze soms geen contact meer hadden met het moederbord waardoor de boel uitviel.

Ik zou zelf voor een nieuwe "echte" accu gaan, is een investering maar het wel waard. Heb slechte ervaringen met chinese accu's/batterij.
Er zijn ook Amerikaanse accu's, en daar heb ik juist betere ervaringen mee dan die van Apple (die in mijn geval van Sony komen). Na drie accu's die grofweg dezelfde problemen gaven had ik de moed opgegeven en geconcludeerd dat ik kennelijk gewoon een vervangende accu uit dezelfde serie terugkreeg. Dus nu al 10 maanden een vervanger van TruePower en die bevalt veel beter.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hmm, ik lees veel verhalen over dat die Chinese verkeerde kleur hebben, niet goed passen of werken...

Hoe ziet die TruePower er uit? En heb je die gewoon bij fastmac.com besteld of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

gebruikershaes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:41:
Hmm, ik lees veel verhalen over dat die Chinese verkeerde kleur hebben, niet goed passen of werken...

Hoe ziet die TruePower er uit? En heb je die gewoon bij fastmac.com besteld of ergens anders?
Ik heb m inderdaad bij fastmac.com besteld. Heb er ook voor iemand anders een besteld, dus dat was redelijk goedkoop, helaas kwam er een rekening van de douane bij maar dan nog was het goedkoper dan een accu van Apple. Hij ziet er van buiten bijna hetzelfde uit, alleen de test knop voor de acculading is iets kleiner dan bij een echte. Aan de binnenkant is de vorm hetzelfde als de echte (uiteraard, anders past het niet), de opdruk is wel anders en er worden grapjes gemaakt over Sony accu's enzo. Ik moet zeggen dat-ie wel past, maar de afdekplaat die gelijk moet lopen met de bodem van je laptop komt iets lager uit. Dus als je aan de onderkant voelt voel je nu een rand. Je ziet het er verder niet vanaf, de kleur is wel hetzelfde. Maar goed, het ging mij vooral om de capaciteit en dat ik niet weer een accu kreeg die na een jaar kuren gaat vertonen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hait!,

Bedankt. Dat randje boeit niet zoveel. Ik ga er meteen een bestellen.

Case closed! :)

Case dus niet closed.. helaas :(

Gisteren toch maar een originele accu gekocht. De laptop doet het weer, maar wat blijkt, hij laadt niet op...

- Bij netstroom blijft het lampje op de lader groen branden met de nieuwe accu.
- Wordt niet oranje oid.
- De laptop herkent wel wanneer de lader erin zit. Het scherm wordt dan veller, maar daar waar percentage moet komen te staan als die oplaadt staat constant 'Berekenen'

Wat ik heb geprobeerd:

- Andere lader, haalt niets uit
- Andere accu
- SMC reset
- PRAM reset
- Poortje van lader schoongemaakt
- Battery update 1.4

Iemand nog een idee? Een contactje dat ergens los zit? |:(

[ Voor 77% gewijzigd door gebruikershaes op 04-02-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ik heb verder wat rondgelezen op het net en kwam er achter dat het ook een deffecte MagSafe board kan zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.thebookyard.com/images/mbwdcinsr.jpg

Is er een manier om dit ding door te meten zodat ik zeker weet of die kapot is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zet er prik op, en meet aan de andere kant wat er uit komt.

Over defecte batterijen: 3 weken op vakantie gaan kunnen ze ook niet tegen. Batterij van een witte MacBook was na 3 weken defect, van mijn alu MacBook was er niets aan de hand. Nieuwe batterij gekocht maar toch wil ik de oude voorzien van nieuwe cellen.

Iemand een idee waar deze cellen te verkrijgen zijn? Er zitten nu ATL 606168 in (6,0*61*68mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd.dv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 13:54
*snip* dit mag in V&A :)

[ Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 18-07-2011 13:54 ]

Pagina: 1