Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XBOX] Kapot na vervoer door koud weer!

Pagina: 1
Acties:

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 15:36
Vorige week heb ik mijn Eggs box (3,60) meegenomen naar een kennis, gewoon in mijn tas gedaan. Het was toen vrij koud buiten, onder nul.

Stukje fietsen (koud) -> trein (warm) -> wachten op bus (koud) -> bus (warm) -> stukje lopen (koud)

Vervolgens niet over nagedacht dat het ding opwarmtijd nodig had, dus meteen na aankomst ding aangesloten en aangezet, en ja hoor, waar ik sinds 2008 geen last van had gehad: 3 rode lampjes :-( Echt balen. Dus heb 'm weer mee naar huis genomen in de hoop dat ie het weer toevallig ging doen. Maar nope.

Hij geeft even een opstartgeluidje (een soort knor) en dan de RROD. Steeds precies hetzelfde.

Ik ben nu maar op eigen initiatief mijn XBOX aan het fixen d.m.v. de X-Clamp fix. Garantie had ik niet meer. Dus als ik 'm zo in elkaar heb geschroefd weet ik meer, en is het hopelijk opgelost.

Als het condens is geweest met daarop volgend kortsluiting, dan kan ik mijn XBOX zeker weggooien?

Maar dit is dus geen geval van oververhitting. Heeft iemand dezelfde pech gehad met koud weer?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-11 17:55
Opzich logisch, door het krimpen en uitzetten van de printplaat door de temperatuurverschillen, maakt een printplaat in je Xbox 360 waarschijnlijk net geen contact meer!
Naar mijn weten, moet dit wel op te lossen zijn met X-Clamp-Fix die je nu aan het toe passen bent.
Het is baluh!

Succes in ieder geval!

• whitey-d
Ah okay, goeie geluiden :-) Toch wel geinig dat je zoiets met een paar bouten en wat thermal compound fixt.

Cost: € 10,-
Disappearance of RROD: Priceless

Maar we zullen het zien. Het is ook de vraag of die fix permanent is dan.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 20:45

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• whitey-d
Okay, X-clamp fix gedaan, nog steeds direct 3 RLOD met errorcode 0020.
Als er een 3 RLOD is worden de GPU+CPU niet warm meer volgens mij, hij krijgt niet eens de kans om op te warmen.

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 12:52
PS3 kopen

Je bent lang niet zo grappig als je denkt dat je bent. Dit soort dingen mag je in het vervolg dus ook gewoon laten.

[ Voor 87% gewijzigd door TheZeroorez op 02-02-2011 21:40 ]

• whitey-d
Thanks voor de tip ;-) Alleen dat gaat nu niet veel helpen...

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er is nog de "towel/heat gun trick" die je kan gebruiken. Het komt er op neer dat je je Xbox zo hard opwarmt dat de verbroken contactpunten terug aan elkaar smelten. Wel op eigen risico, maar dat maakt niet echt uit als hij op dit moment toch al kapot is. :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• whitey-d
Cool!!! Ik heb de schroeven verder aangedraaid, en hij boot weer inmiddels!!

Ik doe nu de GPU heat trick, schijnt sowieso een aanrader te zijn voor die contactpunten, ff 20 minuten de GPU laten koken, CPU coolen met de fans erop gericht. Dan het hele zaakje laten afkoelen en dan zou ie er weer helemaal tegenaan moeten kunnen...

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een jaar geleden had ik hetzelfde probleem. De X-clamp fix had weinig effect (de xbox startte soms wel op en soms niet).

Als laatste redmiddel had ik hem toen in een handdoek gewikkeld om de contact punten te verhitten. Daarna deed hij het weer een een half jaar, maar daarna gaf hij echt de geest.

• whitey-d
Hmmm... het blijft toch een beetje tijdelijk fixen dus...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je adapter is wel in orde? Welke kleur heeft het ledje op dat ding?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
whitey-d schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:41:
Vorige week heb ik mijn Eggs box (3,60) meegenomen naar een kennis, gewoon in mijn tas gedaan. Het was toen vrij koud buiten, onder nul.

Stukje fietsen (koud) -> trein (warm) -> wachten op bus (koud) -> bus (warm) -> stukje lopen (koud)

Vervolgens niet over nagedacht dat het ding opwarmtijd nodig had, dus meteen na aankomst ding aangesloten en aangezet, en ja hoor, waar ik sinds 2008 geen last van had gehad: 3 rode lampjes :-( Echt balen. Dus heb 'm weer mee naar huis genomen in de hoop dat ie het weer toevallig ging doen. Maar nope.

Hij geeft even een opstartgeluidje (een soort knor) en dan de RROD. Steeds precies hetzelfde.

Ik ben nu maar op eigen initiatief mijn XBOX aan het fixen d.m.v. de X-Clamp fix. Garantie had ik niet meer. Dus als ik 'm zo in elkaar heb geschroefd weet ik meer, en is het hopelijk opgelost.

Als het condens is geweest met daarop volgend kortsluiting, dan kan ik mijn XBOX zeker weggooien?

Maar dit is dus geen geval van oververhitting. Heeft iemand dezelfde pech gehad met koud weer?
Geen garantie meer (je hebt 3 jaar garantie op RROD/E74)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

X-Clamp fix is maar een tijdelijke oplossing. Je drukt de koeler iets harder aan waardoor er weer contact gemaakt wordt. Het enige probleem is dat nu na verloop van tijd door de extra druk het moederbord krom gaat trekken en het probleem hardnekkiger terug komt.
De enige goede oplossing is om de CPU en de GPU te laten reflowen, of nog beter, te laten reballen.
Bij reflow wordt de chip met speciale apperatuur opnieuw vast gesmolten. Bij reballen wordt de chip van het moederbord gehaald, wordt vervolgens schoon gemaakt (alle soldeer er af), er wordt nieuw soldeer aangebracht en dat wordt weer vast gesoldeerd.
Kijk dus eens rond of je hem dus ergens kan laten reflowen of reballen. Reflows worden op Marktplaats (door amateurs) voor niet al te veel aangeboden. Reballen ben je iets meer voor kwijt, maar houd het wel het langst vol (paar jaar).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 10:01
.

[ Voor 99% gewijzigd door pannekoek141 op 06-02-2011 21:40 ]

Suh dude

• whitey-d
Okay thanks guys, adapter is OK, hij geeft nu weer een andere secundaire foutmelding over niet connectende chips.. Dus moet ik toch gaan reflowen / reballen. Ik ga eens Marktplaatsen...

[ Voor 4% gewijzigd door whitey-d op 15-02-2011 12:49 ]

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 14:16
Mwa, dit weekend een van mijn xboxen opnieuw gebakken. En heeft een 8u intense gamesessie overleefd... Een easy to-do:
http://xbox-experts.com/t...without-a-reowrk-station/

No Gillette, No Minette

Pagina: 1