Helpdesksoftware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267199

Topicstarter
Hello,

Met ons bedrijf zijn we op zoek naar een helpdesk software pakket of beter gezegd naar een ticket systeem.
Dit zou voor een klein tot middelmatig bedrijf zijn (50 gebruikers)

Maar als je het waagt om helpdesk software in te typen in Google wordt je overvallen met 100den verschillende pakketten.

Daarom de vraag, als je even uw ervaring met mij kan delen of een aanrader kan geven.

PS: ik zoek geen remote desktop software, hiervoor gebruiken we al teamviewer.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 11:28
Kijk eens naar Topdesk, en is het om 50 gebruikers te supporten(dus maar een aantal mensen die er gebruik van kunnen maken)? of moeten 50 gebruikers er gebruik van maken?

Dit is nogal een verschil namelijk in je pakket selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
Teamviewer / RDP heeft helemaal niets met een ticket systeem te maken, een ticket systeem is een systeem waar je een vraag kan stellen op een site, en waar je (als het goed is) antwoord op krijgt. Een RDP systeem is een systeem waarmee je de pc van iemand anders over kan nemen.

Moet het ticket systeem op PHP, ASP(.NET), of nog iets anders gebaseerd zijn? Met PHP zou je bijvoorbeeld http://osticket.com/ of http://www.eticketsupport.com/ kunnen gebruiken, deze (en vooral de eerste) vind ik er goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is om met 50 personen gebruik van te maken.
Wij zijn een software bedrijf en zoeken eigenlijk een soort ticket systeem om onze support vragen van klanten in op te nemen en door te sturen naar de juiste persoon enzo verder.

Topdesk zegt me wel iets, zal ik eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:14
Heb je geen projectmanagement systeem o.i.d? Of bedoel je juist dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als projectmanagement systeem gebruiken we Team Foundation, waar dit is goed voor programmeurs. Ons bedrijf levert ook hardware aan klanten en voor de hardware en helpdesk mensen is TFS niet zo goed bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:49
TOPdesk staat inderdaad bekend om een prima prijs/kwaliteit verhouding en wordt bij bijna elke gemeente enzo in Nederland gebruikt dacht ik, dus misschien de moeite om je daar eens in te verdiepen.

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:07

EoG

BOFH

Ik gebruik zelf SysAid, ik heb ook ervaring met TopDesk, alleen is SysAid freeware tot 100 users (wel gelimiteerd aan 2 admins, anders zou ik gaan voor de betaalde versie). Persoonlijk vind ik TopDesk minder overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 267199 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:15:
Het is om met 50 personen gebruik van te maken.
Wij zijn een software bedrijf en zoeken eigenlijk een soort ticket systeem om onze support vragen van klanten in op te nemen en door te sturen naar de juiste persoon enzo verder.

Topdesk zegt me wel iets, zal ik eens bekijken.
Ik heb er wat gebruikerservaring mee en qua gebruiksvriendelijkheid voor de eindgebruiker kan ik het wel aanraden. Snel en overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb even een demo aangevraagd bij TOPdesk, is de beste manier om zelf het pakket eens te kunnen beoordelen.
Is natuurlijk wel een plus punt dat het een bedrijf uit de Benelux is, als is het alleen maar om de lokale economie te steunen ipv de grote concerns.

@ EoG: SysAid was ik tegen gekomen bij men Google zoektocht, maar we hebben meer dan 2 admins nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 267199 op 02-02-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
Ik heb geen ervaring met bijvoorbeeld TopDesk, maar als de TS vraagt om simpele ticket software, waarom gebruik je dan geen osTicket? Wat is er precies mis mee? Ik heb hem net even snel geïnstalleerd, het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/postma.j/plaat/support1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/postma.j/plaat/support2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb helaas geen tijd om uitgebreid te antwoorden, maar wij gebruiken het open source GLPI: http://www.glpi-project.org/ . Het is gratis en wij doen er toch zo'n 25 000 gebruikers mee, dus schaal is niet je probleem. je hebt wel je werk met de initiele setup, maar dat mag geen bezwaar zijn

[ Voor 41% gewijzigd door YellowOnline op 02-02-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

RT (Request Tracker) schijnt ook wel populair te zijn:

http://bestpractical.com/rt/

Er bestaat ook een boek van de welberoemde O'Reillys uitgevers voor

Afbeeldingslocatie: http://bestpractical.com/static/images/harrier_book_640.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 02-02-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Wij gebruiken hiervoor OTRS, unix/linux gebaseerd en werk zeker gemakkelijk en het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2023
ik heb zelf met sysaid gewerkt, en dat is een vrij makkelijk en op kleine schaal gratis programma.

Toevallig heb ik vandaag elders hier op GoT ook nog Request Tracker naar voren zien komen als goed alternatief. Ik moet hem zelf nog uitproberen, maar heb daar van het weekend pas tijd voor...

Linkje naar de screenshots: http://bestpractical.com/rt/screenshots.html

edit:
Bobwarley, je was me voor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelyn op 02-02-2011 16:46 ]

If it ain't broken, fix it until it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wij gebruiken hier Topdesk. Voordeel is dat je op een ITIL basis kunt werken. (wijziginsbeheer/ configuratiebeheer /ed)

Vrijwel alle hardware wordt geregistreerd en heeft een apart nummer.

Zo kun je eenvoudig zien ook al gaat een pc van de ene naar de andere gebruiker wat de historie is (qua reparatie ed)

Alle incidenten registreren we en daar wordt na een paar maanden een rapport van gemaakt. Zo weten we precies wanneer het in een bepaalde periode rustig is (zomermaanden) en wanneer het druk is (januari/september)

Ik heb hier toen ik net begon alle hardware moeten inventariseren ( ##%# werk) maar goed het is wel een goede basis geweest). Laatst hebben we een stagiar alles laten controleren om er zeker van te zijn dat alles 100% klopt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:14
Anoniem: 267199 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:17:
Als projectmanagement systeem gebruiken we Team Foundation, waar dit is goed voor programmeurs. Ons bedrijf levert ook hardware aan klanten en voor de hardware en helpdesk mensen is TFS niet zo goed bruikbaar
Gaat het om taken management of helpdesk requests van klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
djluc schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:52:
[...]

Gaat het om taken management of helpdesk requests van klanten?
En hoe komen ze binnen? Ik heb RT leren kennen als een perfect pakket per email. OTRS vond ik "ok", maar niet zo lekker werken als RT.

En wat voor OS ga je het op draaien?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ marcop23: zit er idd niet slecht uit, zal eens dit weekend een samba opzetten en even uittesten. Zou wel het liefst Windows OS software hebben maar ga het wel even uitproberen want de interface ziet er mooi sober en gebruiksvriendelijk uit.

Request Tracker trekt heel sterk op de software van IBM, bedankt voor de screens. Maken het makkelijker om initieel even te vergelijken voor je een demo uittest.

@ djluc: als eerste requests van klanten, taak management is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:36
tweakict schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:43:
Wij gebruiken hiervoor OTRS, unix/linux gebaseerd en werk zeker gemakkelijk en het ziet er goed uit.
Gebruiken wij ook, je kan het ook onder Windows draaien overigens.
Je kan als ik het goed heb op de site een demo variant gebruiken.
En anders kan je het altijd zelf in een VM installeren :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

St@m

@ Your Service

Tja, wat is je budget, en wat zijn je eisen. Denk niet te klein, als je eenmaal een systeem hebt gekozen ga je steeds meer willen. Wat dat betreft is TOPdesk ideaal, je kunt allerlei extra modules aanschaffen.
Je kunt om te beginnen de SaaS oplossing kiezen, eventueel kun je later overstappen naar de Professional/Enterprise versie.
Zelf ben ik erg goed met TOPdesk (het is ook mijn werk ;) ) maar ik zal zeker niet ontkennen dat er andere (niet perse betere) alternatieven zijn.

Alles valt of staat trouwens met de inrichting. Ik las hierboven: TOPdesk is onoverzichtelijk, tja.. in welk opzicht, hoe is het ingericht?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 11:25
Wij gebruiken Web Help Desk
http://www.webhelpdesk.com/

Hebben ook een demopage waarop je je eens kan uitleven (zowel client als admin kant)
Pagina: 1