Pc wil niet opstarten (nieuwe voeding)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Hoi iedereen,

Ik heb de pc van mijn tante binne gekregen om hem te repareren.

De pc wou niet opstarten, dus het leek mij een voeding probleem te zijn.
Dus ik heb de voeding doorgelust om te zien of hij het deed zonder pc onderdelen. Het resultaat was dat er niets gebeurde --> Voeding stuk.

Dus heb ik een nieuwe voeding gekocht - Coolermaster Extreme Power Plus (400Watt). Deze heb ik nu aangesloten op de pc zonder problemen.

20+4 Pin ATX op het moederbord
1x 4Pin voor de CPU (de voeding heeft 2 van deze kabels)
en dan 1x HD en 1x Dvd brander

Echter wanneer ik de pc opzet gebeurt er niets. De fan van de voeding en CPU gaan 3sec draaien en vallen daarna stil. Ik heb alle kabels juist aangesloten en nu is de vraag wat ik verkeerd doe? Of is er nog iets meer mis met de pc.

Alvast bedankt

Toon VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Toon-VA schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:07:
Of is er nog iets meer mis met de pc.
Daar lijkt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51
Wat zijn de specs van het systeem? Heeft het systeem wel altijd gewoon gedraaid met (minder dan) 400W aan power*? Ik denk dat het moederbord geen zin meer heeft, of iets waardoor het moederbord het niet meer doet, zoals mijn usb stick die mijn moederbord in een oneindige opstartloop laat gaan.

* Ik ken mensen die een PC kopen van 200EUR en denken ''ik doe er toch bijna niets mee'', maar ook mensen die de verkoper geloven en een PC van 1200EUR met HD6950 enz. kopen met de gedachte '''Office 2010 en de versie die erna komt moet wel snel zijn...'''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Heb je alle stroomstekkers goed aangesloten? Heb bijv. wel eens gehoord dat een ATX stekker net niet diep genoeg za,t of de 4-pins proc. stekker niet goed zat etc. Check dat even allemaal dubbel voor je de sirene aanzet.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:17

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

En niet te vergeten, de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter even doornemen :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:24
Denk dat hij ergens kortsluiting maakt , tjek even alle kabels sowieso , en of er nergens iets direct contact maakt met de kast ergens een schroefje of dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Het is een Packard bell (type kan ik niet terugvinden maar in ieder geval niet recent 2005 ofzo)

Het systeem deed het met minder dan 400W dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Ja ik heb alles goed aangesloten

Moederbord is 24pins dus de 20 + 4 Pin ATX connector er op

CPU moet ook 4 pin aansluitingen hebben (de voeding heeft er 2 dus het maakt volgens mij niet uit welke want ze zijn identiek - 2 zwart en 2 geel kabels per connector)

Harde schijf en Dvd brander kan ik haast niet verkeerd aansluiten.

De kabels zitten allemaal goed en ik zie niet direct waar ik een kortsluiting zou kunnen maken (al de overige kabels zijn weggestopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Probleem opgelost.

Het was de verouderde stroomkabel die niet goed contact gaf.

Heb even een andere geprobeerd an alles werkt, toch bedankt
Pagina: 1