Geen huilie-topic, maar even kijken wat de meningen hier zijn
Gisteren kreeg mijn vrouw voor haar leasebak een boete binnen (103 euro geloof ik) ivm het verlopen van de APK. De auto had in oktober 2010 gekeurd moeten zijn. Uiteraard wisten wij dat, omdat we via de leasemij een herinnering hadden gekregen. Dus in september 2010 had ze netjes via de website (geen bevestiging daarvan gehad of de bevestiging heeft ze niet meer, geen idee) een afspraak gemaakt bij de merkdealer om een beurt uit te laten voeren inclusief APK-keuring. Daarbij had ze naar eigen zeggen ook aangevinkt dat er een APK-keuring moest gebeuren. Immers, dat was de aanleiding van de beurt. Op 22 september is die beurt netjes uitgevoerd en heeft ze aan het eind van de dag de auto weer meegenomen. Daarbij heeft ze niet gekeken of ze het keuringsbewijs had gekregen, want normaal gesproken stoppen ze dat gewoon bij de kentekenpapieren en bovendien wist ze dat niet (tja).
Nu hebben we uiteraard de dealer even opgebeld om te vragen hoe het nu zit, maar zij hebben ook geen kopie meer van de aanvraag via de website. Wel geven ze aan dat ze een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden hebben maar daar staat de APK niet op. Dit overzicht heeft mijn vrouw overigens niet gehad want dat is naar de leasemij verstuurd. Dat die APK daar niet bij staat is nogal logisch, als er in het aanvraagtraject al iets is misgegaan.
Nu ga ik niet de schuld voor de volle 100% bij de dealer leggen (m'n vrouw had immers wel kunnen controleren of ze achteraf het keuringsbewijs had gekregen, tja, vrouwen en auto's
) maar die dealer heeft wel een bepaalde verantwoordelijkheid. Zij kunnen ook zo zien dat die auto een APK nodig heeft aangezien die bij hun in onderhoud is en mijn vrouw weet zeker dat ze bij de aanvraag via de website het 'APK' vakje heeft aangevinkt. Wat denken jullie, hebben we nog recht op enige vorm van coulance?
Overigens hebben we uiteraard snel een afspraak gemaakt om alsnog deze week de keuring te laten uitvoeren
Nu hebben we uiteraard de dealer even opgebeld om te vragen hoe het nu zit, maar zij hebben ook geen kopie meer van de aanvraag via de website. Wel geven ze aan dat ze een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden hebben maar daar staat de APK niet op. Dit overzicht heeft mijn vrouw overigens niet gehad want dat is naar de leasemij verstuurd. Dat die APK daar niet bij staat is nogal logisch, als er in het aanvraagtraject al iets is misgegaan.
Nu ga ik niet de schuld voor de volle 100% bij de dealer leggen (m'n vrouw had immers wel kunnen controleren of ze achteraf het keuringsbewijs had gekregen, tja, vrouwen en auto's
Overigens hebben we uiteraard snel een afspraak gemaakt om alsnog deze week de keuring te laten uitvoeren