Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lokaal mail versturen en ontvangen via remote xchange

Pagina: 1
Acties:

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 19:58
Situatie: Om nu mail te lezen en te versturen moet ik via rdp op een remote computer inloggen. Hierop draait outlook,mail wordt gesync met een xghange server. Maar daar dit allemaal traag werkt wil ik lokaal mijn mail lezen zonder inteloggen via rdp. Is dit mogenlijk?

De remote pc wordt iedere dag gebackupd en alle wijzigingen worden ongedaan gemaakt op de mail na en de regels die ik instel in outlook. Ik kan dus alle ontvangen maillaten doorsturen naar mijn lokale account.

Wat ik nu wil is het volgende:
Ik stuur een berichtje naar Jan, dit doe ik lokaal, gaat naar het remote account, remote account past regels toe zodat de afzender veranderd van lokaal acount in remote account, vervolgens komt de mail aan als was het van het remote account verstuurd. Jan stuurt een antwoordt terug naar het remote account, regels in het remote account veranderen de ontvanger van remote account in lokaal account en het komt bij mij lokaal aan.

Ben al aan het goochelen met regels maar kom er niet uit.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15
Als je het over Microsoft Exchange hebt zou je het kunnen proberen met http over rpc, of met Outlook Web Access.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• pazzje
http over rpc is geen optie.
Ik beschik lokaal wel over Outlook web access. Kan ik dit koppelen aan outlook?

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Misschien eens je systeembeheerder vragen wat jij kan en mag?

maar als je op je eigen laptop buiten het bedrijfsnetwerk kunt inloggen op de webmail van outlook kun je daar ook verzenden en ontvangen....

Thanks Mate

• pazzje
bosgoed schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:37:
Misschien eens je systeembeheerder vragen wat jij kan en mag?

maar als je op je eigen laptop buiten het bedrijfsnetwerk kunt inloggen op de webmail van outlook kun je daar ook verzenden en ontvangen....
Klopt, maar ik wil een email-client gebruiken zodat ik niet iedere keer via de web-interface moet werken, verbinding is nl niet tergent snel.

Heb wel de app pop2owa gevonden, ga hier eens mee stoeien, volgens de omschrijving is dit namelijk precies wat ik zoek.

• pazzje
Heb diverse apps gevonden zoals pop2owa en davmail maar krijg het toch niet aan de praat

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Wil/kan je systeembeheerder er niet bij helpen?

wellicht wel zo verstandig dit met hem/haar te overleggen

Thanks Mate

Pagina: 1