Privacy First niet-ontvankelijk in vingerafdrukzaak

Pagina: 1
Acties:

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik snap dat snelle berichtgeving belangrijk is, en dat juich ik ook ten zeerste toe.
Een artikel plaatsen naar aanleiding van een tweet met vrijwel geen info, terwijl er in de tweet aangegeven wordt dat er later wél meer informatie beschikbaar zal zijn, vind ik dan toch weer een beetje ver gaan.
Nu heeft naar mijn idee het artikel vrij weinig nieuws te melden. Ze zijn niet-ontvankelijk verklaard. Wat betekent dat? Ik ben niet heel bekend met rechtsterminologie (3x woordwaarde), er staat geen uitleg van de term en niets over wat de grond was voor deze beslissing.

Nogmaals, het is fijn en prima dat er snel op nieuws gereageerd wordt, maar in dit geval had ik nog even gewacht tot er écht iets bekend is.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
CherandarGuard schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:04:
Ik snap dat snelle berichtgeving belangrijk is, en dat juich ik ook ten zeerste toe.
Een artikel plaatsen naar aanleiding van een tweet met vrijwel geen info, terwijl er in de tweet aangegeven wordt dat er later wél meer informatie beschikbaar zal zijn, vind ik dan toch weer een beetje ver gaan.
Nu heeft naar mijn idee het artikel vrij weinig nieuws te melden. Ze zijn niet-ontvankelijk verklaard. Wat betekent dat? Ik ben niet heel bekend met rechtsterminologie (3x woordwaarde), er staat geen uitleg van de term en niets over wat de grond was voor deze beslissing.

Nogmaals, het is fijn en prima dat er snel op nieuws gereageerd wordt, maar in dit geval had ik nog even gewacht tot er écht iets bekend is.
Even het artikel erbij pakken.
Volgens de rechter zijn Privacy First en 21 medeklagers niet-ontvankelijk, wat betekent dat er geen juridische grond is voor de rechtszaak.
Het nieuws was op basis van wat we weten nieuwswaardig genoeg om het nu te brengen. Als er meer informatie komt, kan het zijn dat er aanleiding is voor nog een artikel of een update. Dat is echter geen reden om nieuws vast te houden totdat alles bekend is.

Ik ben helemaal geen stagiair

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Mag ik hier nog iets aan toevoegen? Het gaat om het volgende stukje:
Het volledige vonnis in de zaak wordt later vandaag gepubliceerd.
Het gaat om het woordje "vonnis". Wat je bedoelt is een uitspraak. Een vonnis een een soort uitspraak dat alleen bij strafrecht voorkomt. (Openbaar ministerie vs. crimineel)

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
hellfire_ultd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:43:
Mag ik hier nog iets aan toevoegen? Het gaat om het volgende stukje:

[...]

Het gaat om het woordje "vonnis". Wat je bedoelt is een uitspraak. Een vonnis een een soort uitspraak dat alleen bij strafrecht voorkomt. (Openbaar ministerie vs. crimineel)
Klopt, fixed.

Ik ben helemaal geen stagiair