Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke behuizing voor assembleren/demonteren

Pagina: 1
Acties:

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:59
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een computerkast (ATX)

Het uiteindelijke doel van de kast is om gedemonteerd/geassembleerd te worden.
Bij de vorige kast hadden we vooral last van de afstandsbusjes die kapot gingen (verkeerde schroefjes etc) Daarom zoek ik nou een kast waarbij je het moederbord erin klikt. Na enig zoeken kwam ik niet zo snel om een kast die deze optie had. Ook kwam ik niet verder in de pricewatch :F

Weten jullie een betaalbare kast? Dan zou het geweldig wezen om deze hier even onder te posten!

BVD _/-\o_

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Uhm, nee. Voor zover mij bekend moet je bij iedere kast het moederbord vastschroeven.

Hoewel vroeger wel moederbord vastgezet werden met witte plastic plugjes. Weet zo ff niet of daar een naam voor is, en volgens mij was dat ook meer om contact met de kast te vermijden. Aangezien ze gedeeltelijk met schroefjes vast zaten, en meestal 2 of 3 van die plastic plugjes hadden

Sowiezo moet je behoorlijk je best doen om die afstandbusjes te mollen, wij gebruikten daar altijd van die speciale schroevendraaiers voor, hex-schroevendraaiers heten die dingen volgens mij. Zo'n afstandsbusje hoeft ook niet muur en muurvast te zitten hoor. Ik heb zo'n ding nog nooit gesloopt :P

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 02-02-2011 10:23 ]

• R0y.
Dankjewel voor je reactie FastFred.

Ze krijgen het toch voor elkaar, we hebben nu budget kasten van MS-tech maar daar word je niet vrolijk van. Dus vandaar dat ik aan het zoeken ben voor nieuwe.

Maar ook de plaat waar het moederbord op komt te zitten is heel het schroefdraad lam, en af en toe de afstandsbusjes zelf ook.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
R0y. schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:58:
Dankjewel voor je reactie FastFred.

Ze krijgen het toch voor elkaar, we hebben nu budget kasten van MS-tech maar daar word je niet vrolijk van. Dus vandaar dat ik aan het zoeken ben voor nieuwe.

Maar ook de plaat waar het moederbord op komt te zitten is heel het schroefdraad lam, en af en toe de afstandsbusjes zelf ook.
Gewoon een goeie kwaliteit kast kopen, inplaats van zo'n flut merk.
Dan krijg je.
A: altijd de goeie busjes erbij
B: Het stevig materiaal is en dus niet flubbert
C: Beter ophanging voor je producten die je vast gaat zetten
D: ziet er nog beter uit ook.

En het merk waarbij je de hele tray kan verwijderen : Lian-Li ( rond de 200 euro per kast )

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 02-02-2011 13:03 ]

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ik weet nog wel dat Sky computers dit soort kasten hadden.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of ze überhaupt nog bestaan en of je ergens 2de hands een kast ervan kan vinden.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• R0y.
Dankje voor de reactie's!

Ik ga dan maar eens voor wat kwaliteit kasten kijken. Ik kan me van vroeger nog wel wat kasten bedenken met zo kliksysteem.. maar die hebben ook weer het nadeel.. het kliksysteem zelf is wss van plastic.

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
Mijn ervaring met een Coolermaster 690 II, is dat je dan toch al je best aan het doen bent, als je de afstandbusjes stuk maakt... Of vervang je het moederbord zoveel en zo snel mogelijk? Ook zijn er vaak ruim voldoende busjes meegeleverd, moest je er extra nodig hebben, verliezen of vernielen.
Wel heb ik al gehoord van klikbare busjes, maar volgens mij zijn zo'n dingen nog minder voorzien op een groot aantal keren losmaken en terug vastmaken.... Ook weet ik niet precies op welke kasten dat is. (Ik heb ze liever met schroefjes, anyway ;-) )

• FastFred
Een Coolermaster 690 is nou niet echt een kast die ik massaal zou gaan volbouwen voor klanten (ik neem aan dat het hier om een bedrijfs/productie omgeving gaat waar klanten pc's gebouwd worden?). Daar moet je gewoon goed uitziende kastjes hebben die niet al te overdreven zijn, en toch goedkoop en van voldoende inbouw gemak voorzien zijn

Ik kan je de Elite serie behuizingen van Coolermaster aanraden, zijn heel stevige, kwalitatief goede kasten, kosten niet veel. MS-tech is wat dat betreft toch wel erg beroerd hoor :P

Bij een stage bedrijfje waar ik eens gezeten hebben, zijn wij, na een bezoek aan de Dealer/Partner beurs in Utrecht, overgestapt naar behuizingen van volgens mij het merk In-win. Zijn zeer fijne behuizingen om in te bouwen, zijn heel stevig, zelfde kwaliteit als Coolermaster grotendeels. En zijn, op het moederbord en de voeding na, schroefloos. Zijn allemaal mini-ATX kastjes die er gewoon echt goed uit zien. Ik kan ze alleen even niet meer vinden, op de website van In-win staan alleen uber game kasten die fucking lelijk zijn -O-

Het punt is, met behuizingen voor computers die je verkoopt aan klanten is dat ze:

- klein moeten zijn (geen enkele gemiddelde pc-gebruiker koopt een high-tower of uit de kluiten gewassen midi-tower)

- hij moet er fatsoenlijk uit zien, pianolak zwart is heel populair, voor de wat moderne mensen wil wit ook nog wel eens werken

- voldoende aansluitmogelijkheden, daarom zijn er mensen die Medion pc's kopen, fatsoenlijk geprijsd, klein kastje en een hoop aansluitingen waarvan zelfs ik nog niet eens weet waar ze allemaal voor zijn, en zien er redelijk uit (de nieuwere modellen dan)

- naast al die punten moet de kast ook nog eens gemakkelijk vol te bouwen zijn, het mag niet te veel tijd kosten om te bouwen uiteraard, tijd is geld in een bedrijf. Een stagaire die na 5 pogingen een halve dag doet over het bouwen van 1 pc wordt daar al best snel op afgestraft (is mijn ervaring, toen ik nog niet zo lang pc's bouwde :P )

[ Voor 63% gewijzigd door FastFred op 03-02-2011 11:24 ]

• R0y.
Het gaat om een school waar leerlingen pc's bouwen:)

• FastFred
Dan is het toch niet zo gek dat leerlingen dat soort dingen kapot maken, dan gaat er iets mis bij de leraren. Die busjes moet je niet te hard aandraaien. Hoeft echt maar net vast te zitten.

Een schroefloos systeem lijkt me dan ook absoluut geen oplossing, die jongens moeten ook leren hoe dat gaat.

Maar bij ons op school gebruikten we daar een hele stapel ouwe pc's voor. Iedere leerling had zijn eigen pc (pentium 3) om Windows op te leren installeren, uit elkaar, in elkaar zetten enzo ;)

[ Voor 75% gewijzigd door FastFred op 03-02-2011 23:02 ]

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 23:12
Zelfde hier, oude pentium 2 pc's en alle onderdelen 50x reserve. Nu is alles vervangen en zijn de oude gft monitoren en p4 pcs de vervangers. (school)

[ Voor 3% gewijzigd door ro3lie op 03-02-2011 23:11 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Erin klikken zal niet lukken behalve als je echt scheef erin doet en dan hard aandrukken. Dan wil die wel klikken en misschien heb je dan een half bord over maar ok. Ik heb geleerd met hamer en beitel. Dan ging wel alles goed erin. Nou die methode heb ik heel snel afgeleerd want dat waren de oudere leerlingen op school. pc waren altijd gesloopt. Raar he. Wij hadden niets om mee te spelen dus we gingen de normale werkende pc uitelkaar halen en in elkaar zetten. Dat mocht wel van de leraar.

Je hebt In-win kast die al de afstandbusjes dmv ophoging van het metaal in de kast hebben zitten. Zodoende heb je geen afstandbusjes nodig. Je kan meteen erin schroeven en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1