Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SBS2008-Exch2007] tweede domein niet intern bezorgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SBS2008 server draaien waarop ik domein A binnen krijg, dit gaat allemaal perfect. De mail komt binnen op de telefoons, laptops en pc's.

Gister kreeg ik de vraag om van een tweede buitenlands domein twee mailboxen ook via deze exchange server te laten lopen. Dit tweede domein loopt via een hosting ISP en maakt gebruik van popboxen.
Twee mailboxen moeten via de exchange server lopen zodat deze gebruiker de mail op de laptop, telefoon en pc gelijk blijft houden. De buitenlandse gebruikers mogen hier niks van merken en hier mag dus niks veranderen.

Ik heb het op dit moment als volgt geconfigureerd:

de mail komt binnen bij de hosting ISP ik heb geregeld dat de twee mailadressen worden afgeleverd in de popbox en word geforward naar een mailadres van Domein A. Dit mailadres van Domein A heb ik nieuw aangemaakt en is speciaal voor deze mailboxen van Domein B. Vervolgens heb ik in exchange het standaardmailadres gewijzigd naar de mailadressen van Domein B.
Mail komt dus binnen via Domein A maar als reply adres staat Domein B ingesteld.

Opzich werkt dit prima, de telefoons krijgen de mail netjes gepusht en blijft gelijk aan de mailboxen op de laptops en pc's (zoals exchange dat zo prachtig kan)

Probleem is nu alleen dat als de gebruiker gaat mailen met Domein B naar domein B dat de mail lokaal word afgeleverd en dus exchange niet verlaat om naar de mailboxen van de buitenlandse gebruikers te gaan.

Kan ik op een manier regelen dat mail niet intern maar altijd via extern word afgeleverd?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Als je de beschikking hebt over een Smart-host voor SMTP kun je bij Send Connectors dit aangeven.

Microsoft Exchange
-> Organization Configuration
--> Hub transport

Maak hier een send connector aan voor intern, vul domein B in en stuur deze over de Smart-host die extern is. Dit zou er voor moeten zorgen dat de e-mail naar buiten gaat, vervolgens bij de ISP van domein B wordt afgeleverd.

Ik hoop dat het werkt :)

Weten je externe gebruikers ook dat je dit doet? Anders is dit privacy schending :/

Verwijderd

Topicstarter
PeeCee schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:01:
Als je de beschikking hebt over een Smart-host voor SMTP kun je bij Send Connectors dit aangeven.

Microsoft Exchange
-> Organization Configuration
--> Hub transport

Maak hier een send connector aan voor intern, vul domein B in en stuur deze over de Smart-host die extern is. Dit zou er voor moeten zorgen dat de e-mail naar buiten gaat, vervolgens bij de ISP van domein B wordt afgeleverd.

Ik hoop dat het werkt :)

Weten je externe gebruikers ook dat je dit doet? Anders is dit privacy schending :/
ik heb hier al mee getest, het enige verschil is dat jij zegt dat ik voor internal moet kiezen. Zou dit het verschil maken?

Bij het aanmaken doe ik het volgende:

Introductions: Naam Domein B en kiezen voor Internal

Adress space: klik op add en voer Domein B in

Network Settings: voeg smarthost.direct-adsl.nl toe (kpn dsl lijn)

Configure smart host authentication: none

Source server: Server01 (staat er al standaard)

ik heb hem ingesteld, ik ga er zo mee testen.

• PeeCee
Zou de truuk moeten zijn.

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Hey,

ik denk dat je best onderstaande link toepast. Het is normaal dat exchange adressen met een domeinnaam dat intern gekend is niet probeert te versturen naar buiten toe. Met de handelingen omschreven in de link kan je duidelijk maken dat er ergens anders nog een mailserver is die gebruik maakt van de 2e domeinnaam.

http://technet.microsoft....y/bb676395(EXCHG.80).aspx

• PeeCee
Werkt het ook de_koeievanger?
Pagina: 1