Ik heb een vraagje over de door intel gemelde fout in de SATA-300 poorten op de P67/H67 moederborden.
Ik neem aan dat meer mensen hier (binnenkort) vragen over krijgen, dus heb ik de topic titel vrij algemeen gehouden, zodat ook andere vragen rond dit issue in dit topic gesteld kunnen worden :-)
Mijn vraag:
Ik heb de de P8P67 EVO besteld, waar volgens de Asus website meer SATA poorten op zitten dan de overal genoemde 4x3 + 2x6:
2x6
4x3
2x6 (totaal: 4x6)
2x3 (external)
Ik heb me wat ingelezen over de precieze details van het probleem op deze website:
http://www.anandtech.com/show/4143/the-source-of-intels-cougar-point-sata-bug
Hier wordt dus gezegd:
Wat is uberhaubt het verschil tussen de poorten in grey en navyblue?
Hopelijk kan iemand van jullie hier antwoord op geven :-) Alvast bedankt!
[edit] ik bedoelde grey ipv blue
Ik neem aan dat meer mensen hier (binnenkort) vragen over krijgen, dus heb ik de topic titel vrij algemeen gehouden, zodat ook andere vragen rond dit issue in dit topic gesteld kunnen worden :-)
Mijn vraag:
Ik heb de de P8P67 EVO besteld, waar volgens de Asus website meer SATA poorten op zitten dan de overal genoemde 4x3 + 2x6:
Als ik dit goed begrijp zijn er dus:Intel® P67 Express Chipset
2 xSATA 6.0 Gb/s ports (gray)
4 xSATA 3.0 Gb/s ports (blue)
Intel® Rapid Storage Technology Support RAID 0,1,5,10
Marvell® 9120 controller
2 xSATA 6.0 Gb/s ports (navy blue)*
JMicron® JMB362 SATA controller
2 xExternal SATA 3.0 Gb/s ports*
* These SATA ports are for data hard drives only. ATAPI devices are not supported.
2x6
4x3
2x6 (totaal: 4x6)
2x3 (external)
Ik heb me wat ingelezen over de precieze details van het probleem op deze website:
http://www.anandtech.com/show/4143/the-source-of-intels-cougar-point-sata-bug
Hier wordt dus gezegd:
Mijn vraag is nu: hoe zit dat met de poorten op de EVO? Werken alleen de 4x3 poorten niet en de rest (inclusief 2x3 poorten) wel, of zit de verdeling hier totaal anders, zodat bijvoorbeeld ook een paar 6 GB/s poorten problemen op kunnen gaan leveren?The fact that the 3Gbps and 6Gbps circuits have their own independent clocking trees is what ensures that this problem is limited to only ports 2 - 5 off the controller.
Wat is uberhaubt het verschil tussen de poorten in grey en navyblue?
Hopelijk kan iemand van jullie hier antwoord op geven :-) Alvast bedankt!
[edit] ik bedoelde grey ipv blue