Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lagere snelheid dan de bedoeling met andere modem.

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Voorheen heb ik Linksys WAG200G, Annex B. Firmware .16 erop, de laatste (eerder was .15).
Linksys trekt met Xs4all ADSL Internet Start, een 10 Mbit abonnement, vrij makkelijk ruim 900 kB/s aan.
Helaas kent Linksys af en toe dikke freezes waardoor ie niks meer doet, en alleen met stroom eraf kan ie weer werken.
Nu heb ik Fritzbox 7170 erop, dat ik krijg van Xs4all. Maar die behaalt niet meer dan ~620 kB/s, dat is dik 300 kB/s slomer. Hoe kan zo'n groot verschil ontstaan?

Met Zyxel dsl modem is er ook geen hoge 900 kB/s, maar iets wel sneller dan FritzBox. Iets van 740 kB/s.
De hoge snelheid van Linksys is dus nog steeds een mysterie, want het houdt wel goed vol en aardig stabiel. Geen geklapper. Dat is ook met Annex B.

Ik weet niet of FritzBox sneller kan, of dat ik niks aan doen omdat de modem iets anders is?
Jullie mogen het zeggen.

Verwijderd

Meer informatie,

Draadloos of bekabeld?
En Annex A of B maakt volgens mij niet uit want dat is gewoon in te stellen bij de configuratie als optie?
Dus annex B zou je bij de Fitzbox evengoed kunnen instellen, kreeg toevallig een xs4all klant hierover te horen.

Verwijderd

Annex A = ADSL over (A) analoog
Annex B = ADSL over ISDN (B staat voor Bi = 2, aangezien ISDN 2 kanaals is)

Zo onthoud ik het in ieder geval, maar dit moet wel goed staan in je modem.

De reden dat de ene router beter omgaat met de ADSL frequenties dan de andere, zou ik geen reden voor weten. Wellicht dat de ene router een hogere marge van error op de lijn mag detecteren dan de andere ivm de stabiliteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:49:
Annex A = ADSL over (A) analoog
Annex B = ADSL over ISDN (B staat voor Bi = 2, aangezien ISDN 2 kanaals is)

Zo onthoud ik het in ieder geval, maar dit moet wel goed staan in je modem.

De reden dat de ene router beter omgaat met de ADSL frequenties dan de andere, zou ik geen reden voor weten. Wellicht dat de ene router een hogere marge van error op de lijn mag detecteren dan de andere ivm de stabiliteit.
Maar daarom is het nog wel vreemd dat het optioneel is. Verder klopt wat je zegt wel maar als ik TS mag geloven heeft hij op beiden signaal gehad?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58
Volgens mij is alleen bij de nieuwe FB's bijv de 7270 de keuze mogelijk tussen Annex A of B. Bij de 7170 moet je de juiste modem (A of B ) kiezen. Of je kan op een omslachtige manier een Annex A naar Annex B om-flashen (of omgekeerd).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Andere dslam (centrale) / lijn karakteristieken / modem combinatie geeft andere resultaten. Sommige zijn iets meer op elkaar in gespeeld of toevallig op die lijn werken logica bij intrainen beter. Thans beter kan meer snelheid of meer stabiliteit/lage aantallen CRC zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1