PowerEdge 1650: geeft systeem fout aan, maar wat is het?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-08 16:12
ik heb een klein probleempje, als ik mijn dell poweredge 1650 opstart (nummer 2 dan) dan gaat deze gewoon normaal aan, start op enz. enz., maar, er is wel een oranje lampje dat aan is, welke ik eigenlijk liever niet zie.

nou weet ik, oranje status lamp = fout.
maar welke fout...
hij geeft geen fout aan bij de POST, ook de RAID controller geeft geen fouten.

en hij is ook heel traag, en nee, niet enkel omdat het een Pentium III is, ik bedoel trager dan normaal.
het mag dan geen top-of-the-line systeem zijn maar hij is echt niet zo traag als het klinkt, maar nu dus wel.

vreemd is, dat dit begon toen ik er ander RAM in gezet heb, welke hij echter wel gewoon accepteerde en ook geeft hij gewoon netjes 4GB RAM aan in de BIOS.
maar goed, misschien toch iets met het RAM, dus nieuwe modules er uit, oude er weer in, maar, geen verschil.
dus dan mogelijk toch niet het RAM, maar wat dan wel?

ik hoop dat iemand een idee heeft, want het is vast iets van het type "o ja" als je het hoort, maar voor nu heb ik geen idee.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
hij is traag maar hij doet het? knal er eens windows 2003 op en install OpenManageServerAdminsitrator
http://support.euro.dell....WNET&osl=en&catid=&impid= (onder systems management) en beter pak je de systemsbuild iso ook van daar om 2003 te installen.
Die vertelt je precies waar het oranje lampje voor is. Oranje betekent: ER IS IETS MIS!

[ Voor 12% gewijzigd door Razwer op 01-02-2011 23:39 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
[b][message=35469562,noline]Oranje betekent: ER IS IETS MIS!
zo ver kwam ik dan ook nog wel... :P
maar Server 2003 nodig dus....
ik zal morgen eens proberen, momenteel al te laat hij licht nu op mijn kamer dus anders kan ik niet slapen...

(rack staat niet in mijn kamer maar deze heb ik net maandag opgehaald, maar bij de koop was hij goed (heb expliciet gevraagd de BIOS even te zien, met oog op de POST en de RAID controller met oog op disk errors (welke er niet waren, waardoor ik hem genomen heb).

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:55
Is de server traag bij opstarten (wat op zich niet vreemd is voor een server)? Kun je de server eens een dagje laten draaien en kijken na een reboot of er dan nog problemen zijn ? Ik weet niet of het bij deze server ook het geval is, maar vaak moet de server op spanning blijven om de batterij van de RAID controller op te kunnen laden. Bij de nieuwere series wordt dat dan ook op het LCD scherm aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
EdwinW schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:12:
Is de server traag bij opstarten (wat op zich niet vreemd is voor een server)? Kun je de server eens een dagje laten draaien en kijken na een reboot of er dan nog problemen zijn ? Ik weet niet of het bij deze server ook het geval is, maar vaak moet de server op spanning blijven om de batterij van de RAID controller op te kunnen laden. Bij de nieuwere series wordt dat dan ook op het LCD scherm aangegeven.
hmm, ja opstarten duurt inderdaad wel even, maar als hij eenmaal draait is het ook niet zo snel als de anders.

maar dan nog kan het wel de batterij van de RAID controller zijn natuurlijk, als die niet goed opgeladen is worden alle disk-acties trager lijkt mij...

Windows Server 2003 R2 is nu bezig met de installatie dus ik kan stacks Dell OpenMange SerrverAdministrator eens proberen, en dan zal ik hem verder vandaag gewoon aan laten kijken of dat helpt met de batterij, want hij is al een tijdje uit geweest dus die kan best vrij leeg zijn.

iemand een idee welke download ik precies moet hebben overigens?
ik zie wel allemaal OpenManage dingen maar echt gewoon OpenManage Server Administrator.....

'k heb 'em, Dell OpenManage Server Administrator is nu bezig met installeren, batterij lijkt te helpen, hij is nu even aan en wel sneller nu.

[ Voor 12% gewijzigd door foxofinfinety op 02-02-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
*zucht* is wel een "had ik kunnen weten" moment, de batterij van de RAID controller is opgeladen, in elkgeval genoeg om een verschil te maken.

en de oranje lamp kan ik voor nu wel negeren, "Power supply 2, AC, 275W, AC Lost"
omdat ik hem nog aan het instellen ben had ik enkel een stroom kabel gebruikt dus PSU2 heeft nu inderdaad geen stroom. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
het verschil tussen een opgeladen (en dus aanwezige) cache batterij en een lege (of geen) is het hebben van write cache. Je kan ook forceren om toch write cache te gebruiken met een lege of zonder batterij maar dat is uiteraard niet aan te raden.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

foxofinfinety schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:30:
*zucht* is wel een "had ik kunnen weten" moment, de batterij van de RAID controller is opgeladen, in elkgeval genoeg om een verschil te maken.

en de oranje lamp kan ik voor nu wel negeren, "Power supply 2, AC, 275W, AC Lost"
omdat ik hem nog aan het instellen ben had ik enkel een stroom kabel gebruikt dus PSU2 heeft nu inderdaad geen stroom. :F
Weet je, dat wilde ik dus suggereren maar ik kon nergens vinden dat dat ding een 2e PSU had :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
CyBeR schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:32:
[...]

Weet je, dat wilde ik dus suggereren maar ik kon nergens vinden dat dat ding een 2e PSU had :P
heeft hij wel dus :P

maar moet ook wel, ik heb deze overgenomen van de gemeente, alles wat redundant kan zijn, is het ook.
Razwer schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:23:
het verschil tussen een opgeladen (en dus aanwezige) cache batterij en een lege (of geen) is het hebben van write cache. Je kan ook forceren om toch write cache te gebruiken met een lege of zonder batterij maar dat is uiteraard niet aan te raden.
tsja, nu je het zegt, had ik inderdaad ergens al gelezen, maar er ook aan denken.... :F

[ Voor 39% gewijzigd door foxofinfinety op 03-02-2011 10:20 ]

Pagina: 1