Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 01:27
De Sandy Bridge processors met IGP kunnen blijkbaar geen 23.976Hz outputten, waardoor je een frame extra zou krijgen elke 40 seconden (0.024x40=1) en dit lijdt er toe dat het beeld gaat voorlopen op het geluid. De IGP van de Sandy Bridges kunnen alleen 24Hz uitvoeren.

Dit wordt uitgebreid uitgelegd hier: http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/7

Wat heeft de 23.976 fps nou precies te maken met de refresh rate? Moeten de refresh rate en fps hetzelfde zijn om geen schokkende beelden te uitvoeren? Al mijn films zijn 23.976 fps en als dit problemen geeft heeft een integrated graphic processor helemaal geen zin.

Ik ben van plan om de Philips 32PFL7605H te kopen en daar mijn nieuwe pc aan te hangen via hdmi.

Dit zijn de resoluties+Hz:
Ondersteunde beeldschermresolutie:

Computeraansluitingen: tot 1920 x 1080 bij 60 Hz
Video-ingangen: tot 1920 x 1080p, 24, 25, 30, 50, 60 Hz
Betekent dit dat je de 24Hz input gebruikt op de tv via hdmi geen last hebt van een extra frame elke 40 seconden?

Via "Motion Interpolation", op Philips tv's: HD Digital Natural Motion, zou je ook minder last hebben van het herhaald frame die je elke 40 secs ziet. Helpt dit nou veel?

Hebben jullie misschien ervaringen met Sandy Bridges waarmee je films op je tv afspeelt? En kan het zo erg geminimaliseerd worden zodat je het niet meer merkt? Via het uitzetten van iets in de software kon je ook al 23.97 uitvoeren ipv 24hz.

Ik vond het erg handig dat er een IGP in de Sandy Bridges zat, zou me weer geld besparen op een videokaart, maar zo te zien moet ik er toch nog één aanschaffen of een processor kiezen. Elk topic dat ik over dit onderwerp kon vinden was in het engels en ik heb het niet helemaal door hoe het nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 23:23
Gaat het hier niet om een afgerond getal om het wat eenvoudiger te maken? Dus dat 24Hz eigenlijk 23,97Hz is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 01:27
Ja, veel mensen zeggen 24p als ze het over 23.976 fps video hebben, simpelweg omdat het makkelijker is, maar er is wel degelijk een (klein) verschil. Maar dat kleine verschil is op lange duur tijdens films wel vervelend. het geluid synced op den duur ook niet meer goed met de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
het geluid synced op den duur ook niet meer goed met de film.
say what? waar speel je die films mee af?

[ Voor 10% gewijzigd door haarbal op 02-02-2011 00:43 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 19:57
even een quote uit een post van een andere tweaker: sdk1985 in 'nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout':

Er bestaan overigens geruchten dat het mogelijk met z68 wordt aangepast, maar dit is nooit bevestigd.

De simpelste oplossing is overigens af te stappen van de absurde refresh rates, deze stammen nog uit de CRT tijd:

"A little more about 24p.

When most HTPC enthusiasts refer to the refresh rate as "24p", they mean 23.976Hz. The reason for the weird frequency dates long time ago, when we used CRT tube televisions. Since North America uses 60Hz frequency as their 110/120V AC power, tuning the TV to be exactly 60Hz caused the televisions to create what's called a "hum line". To eliminate the problem, the strange frequencies were born, and that must have been 59.94.

Movie theatres are played at multiples of 24Hz. I think most movie theatres play them at 48Hz. To move that to TV sets, 24Hz was changed to the ratio-equivalent of TV's playing frequency, which is 23.976Hz."
http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=31166614"

anyway, ik ben ook redelijk verbaasd dat zoiets simpels door intel nog niet is gefixed, want dan zou het als een bijzonder goede htpc basis kunnen functioneren, nu is een amd mobo+proc een betere optie als je geen losse graka wil. Overigens is het niet kunnen afspelen van 24hz gewoon irritant, of je je er aan gaat storen of niet, tjah dat hangt vooral van jezelf af, ik zie het wel en stoor me eraan als er af en toe een hickup is.

[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 02-02-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als het al zo lang een probleem is gok ik er toch op dat de film producenten daar wel rekening mee houden en zelf de film ook een aantal keer kijken en waar nodig het geluid weer opnieuw synchroniseren ;)

Beetje paniek zaaien voor niks ...

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
Phas0r schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:18:
Beetje paniek zaaien voor niks ...
Of je leest je een beetje in en beseft dat hetgeen je nu zegt echt werkelijk helemaal nérgens over gaat?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Het is niet al zo lang een probleem bij de filmmakers, maar bij de onboard Intel gpu's. Intel weigerde om eerst een fix te vinden voor het probleem alvorens hetzelfde "kapotte" ontwerp te gebruiken voor de gpu's op de sandy bridge cpu's. Het is dus geen algemeen probleem, maar gewoon Intel die met zijn hardware niet compatibel is met de huidige werkelijkheid. De enige die daar iets aan zou moeten veranderen is Intel, maar de mensen die ondertussen al een "kapotte" gpu hebben blijven met het probleem zitten.
Pagina: 1