[Live Messenger] Onbekend persoon onmogelijk te blokkeren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ikzelf gebruik dit programma niet, maar mijn vriendin wel om contact te houden met medestudenten
Sinds versie 2011 word er soms een venster geopend van ene ama31_649@hotmail.com

Deze "persoon" probeert steeds een video gesprek te starten en als ze dit weigert of negeert krijgt ze nudges en berichten zoals: "ben je boos?" Ze kent deze persoon niet en deze staat ook niet in haar contact personen. Zelfs als je via hotmail in al haar contactpersonen zoekt, kan je deze persoon niet vinden.

In het begin negeerde ze het gewoon, maar het komt steeds terug en het is best irritant. Vroeger kon je dit soort zaken blokkeren door ergens in het optie menu "only allow people in my contact list" aan te vinken. Deze optie is echter niet meer te vinden.

In tegenstelling tot wat Microsoft beweert krijgt ze ook geen uitnodiging om deze persoon te blokkeren of te aanvaarden als contact persoon.

De enige oplossing lijkt er op dat ze die persoon "manueel" toe te voegen en dan te blokkeren, maar daar staat zij en ikzelf niet echt voor te springen. Aangezien ze enkel met de officiële client wil werken denken we er aan om terug te gaan naar versie 2009, maar die is niet zo makkelijk te vinden, tenzij ze custome builds zijn, wat ook niet meteen te vertrouwen is.

Iemand een idee hoe dit op te lossen.

Alvast bedankt.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:39
http://filehippo.com/down...c213c38a91c577c2c8009915/

daar kun je de oude versie vinden ;)

een directe oplossing voor het probleem kan ik me niet bedenken, ben zelf dan ook niet overgestapt naar de nieuwe versie, en zal ik waarschijnlijk ook wel niet gaan doen, na alle negatieve reacties die ik erover te horen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greeny
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen ga 1 keer de discussie aan en vraag waarom deze persoon dit doet.
Wellicht is het heel onschuldig en heeft het verder geen gevolgen.
Geeft wel gelijk de mogelijheid om de persoon te blokkeren. :P

Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
marti-n schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:37:
http://filehippo.com/down...c213c38a91c577c2c8009915/

daar kun je de oude versie vinden ;)

een directe oplossing voor het probleem kan ik me niet bedenken, ben zelf dan ook niet overgestapt naar de nieuwe versie, en zal ik waarschijnlijk ook wel niet gaan doen, na alle negatieve reacties die ik erover te horen krijg.
Is die te vertrouwen want daar staat weer "custom" bij :/
greeny schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:38:
Ik zou zeggen ga 1 keer de discussie aan en vraag waarom deze persoon dit doet.
Wellicht is het heel onschuldig en heeft het verder geen gevolgen.
Geeft wel gelijk de mogelijheid om de persoon te blokkeren. :P
Staat ze niet voor te springen. Sowieso een gesprek openen met een video conversatie is op zijn minst vreemd en ik heb schrik dat dit wel eens tot het gevolg zou kunnen hebben dat het andere "spammers" triggert.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou hem gewoon toevoegen en vragen wat de bedoeling is en dan blokkeren. Zeg je gewoon dat je geen webcam hebt als je geen zin hebt in een videogesprek. Ik denk niet dat spammers met videogesprekken komen, dat lijkt me niet heel effectief :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 01-02-2011 21:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Marzman schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:58:
Ik zou hem gewoon toevoegen en vragen wat de bedoeling is en dan blokkeren. Zeg je gewoon dat je geen webcam hebt als je geen zin hebt in een videogesprek. Ik denk niet dat spammers met videogesprekken komen, dat lijkt me niet heel effectief :)
Maar als ik het goed versta kan je ook geen vensters openen bij andere personen zonder eerst een chat verzoek te krijgen. En aangezien ze dat zelfs niet eens krijgt sta ik er zeer wantrouwig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik ga [google=Live Messenger XP], krijg ik http://explore.live.com/windows-live-essentials-xp terug, kun je hem zo downloaden bij Microsoft. Die werkt ook op Windows Vista en 7, zelfs 64 bits versies (ik gebruik hem daar ook op). Windows 2011 is niets anders dan ellende.
Marzman schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:58:
Ik denk eerder dat het iemand is die het adres spoofed, getuige het feit dat die persoon niet tegen te houden is met WLM 2011.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuele webcamsoftware installeren en een GIFje met onvriendelijke tekst maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:39
IStealYourGun schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:52:
[...]

Is die te vertrouwen want daar staat weer "custom" bij :/
Er staat Custom bij omdat je zelf kunt kiezen wat je installeert, dus alleen de messenger, of ook mail/toolbar/writer enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:13:
Virtuele webcamsoftware installeren een een GIFje met onvriendelijke tekst maken?
Dat lost het probleem van de vriendin van de TS niet op hoor... ;)
marti-n schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:17:
Er staat Custom bij omdat je zelf kunt kiezen wat je installeert, dus alleen de messenger, of ook mail/toolbar/writer enz. ;)
Het is dan dus de volledige versie. Nu was er laatst echter een update, dus ik kan niet 100% garanderen dat deze werkt (versie 14.0.8117.416 is de enige versie van WL2009 die nog toegestaan is).

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2011 22:25 ]

Pagina: 1