W7: Zwart scherm met alleen muisaanwijzer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Waarschijnlijk hebben jullie een hekel aan mensen die alleen komen posten met een vraag. Maar ik weet zo niet even niet waar ik anders heen kan.

Gisteren deed mijn laptop nog het prima maar toen ik vanmiddag mijn laptop opstartte deed hij raar. Toen ik hem opstartte kreeg ik alleen een zwart scherm met wel mijn muiscursor. Ik kon echter niks. Toen heb ik hem opnieuw opgestart en kon ik kiezen normaal starten of opstartherstel. Opstartherstel gaf een blue screen. Normaal opstarten weer hetzelfde scherm met alleen mn muis en verder een grote zwarte leegte.

Ik heb al geprobeerd windows 7 vanaf een cd/dvd te booten. Dan zegtie windows is loading files, starting windows, zwart scherm met alleen een muis. Bij het opstarten F8 drukken en naar laatste juiste opstartpoging (of iets dergelijks gaan) werkt ook niet en safe mode geeft weer een bluescreen.

Het kan zijn dat mijn Windows 7 CD te beschadigd is maar ik kan zo snel ook niet aan een nieuwe komen. Ik wil hem morgen terug brengen naar de winkel maar ik dacht dat iemand hier misschien iets wist wat ik nog kan proberen.

Kort gezegd doet bijna niks het. Ik dacht zelf dat er misschien nog een manier was om mijn PC te formatteren zonder dat Windows opstart en dat ik dán via de CD probeer te installeren? Geen idee, ik ben maar een leek.

Oh, geen idee of dit nuttig is maar als ik in safe mode wil laden dan gaatie alle windows bestanden laden en dan blijftie hangen op Windows/drivers/classpnp.sys of iets dergelijks. Ik typ dit vanaf de laptop van mijn huisgenoot dus ik kan het nu niet echt precies opzoeken.

Iemand enig idee wat ik nog proberen?

Bij voorbaat dank! Diegene die met het verlossende antwoord komt trakteer ik op een biertje als ik ooit in je buurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:12
Gevoelsmatig (en googlematig ;) ) zou ik zeggen; Virus. Maar een reïnstall zonder effect lijkt me toch eerder een dieper probleem.

Om alvast de BIOS van je laptop te resetten, haal je accu eruit (onderop je laptop een schuifje waarschijnlijk) en houd de powerknop 6 seconden tot 10 minuten ingedrukt (Saté-prikker + boek = :D)

wat het anders kan, zijn, is dat de explorer.exe niet word gestart. Met een uitvoeren-command moet het lukken maar aangezien dat niet werkt, moet je even kijken of een omweg je daar brengt.

Control + ALT + Delete, doet dat het? zoja, klik op processen, klik op nieuw proces o.i.d. en typ in: explorer.exe.

Ik brainstorm nog ff, voor een Colaatje doe ik veel (non-16+ :) )

Btw, wat is je woonplaats? :3

Mocht hierboven geen uitkomst bieden, harde schijf eruit, opnieuw formatteren (Linux Live CD/USB), Windows installeren en kijken of dat iets geeft. Ook kun je met Linux kijken of je misschien bad sectors hebt op je harde schijf.

[ Voor 15% gewijzigd door naarden 4ever op 01-02-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Accu eruit maar nog wel aan de stroom? of dat ook niet? (ben echt een leek, sorry haha)

Nouja reinstall zonder effect. Ik kan niet eens opnieuw installeren. wanneer ik zou moeten beginnen met installeren krijg ik dus het zwarte scherm met muis. Ik kan niks configuren aan de installatie ofzo, zo ver komt hij niet.

Als hij op het zwarte scherm met alleen muis staat, doet control alt delete het ook niet.

Oh en harde schijf eruit en formatteren? hoe formatteer ik die als ik hem eruit haal? Ik zit nu op een geleende laptop dus kan hier niet teveel op doen.

PS: Den Haag

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:44:
Accu eruit maar nog wel aan de stroom? of dat ook niet? (ben echt een leek, sorry haha)

Nouja reinstall zonder effect. Ik kan niet eens opnieuw installeren. wanneer ik zou moeten beginnen met installeren krijg ik dus het zwarte scherm met muis. Ik kan niks configuren aan de installatie ofzo, zo ver komt hij niet.

Als hij op het zwarte scherm met alleen muis staat, doet control alt delete het ook niet.

PS: Den Haag
Oke, dan kom ik in ieder geval vrij weinig in de buurt. ;) (naarden, DUHHHHHH)

Ja, ook van het net af. Het idee is namelijk de hele laptop eens leeg maken en de netspanning helpt daar dus niet echt bij. :)

Ik zou gewoon eens een tweaker in de buurt opzoeken die de harde schijf voor je formatteert. Misschien dat dat uitkomst biedt. Punt is namelijk, een niet opstartend systeem is op zich niet heel vreemd, maar het probleem kan aan alles liggen! Ik ga gewoon eens kijken wat het allemaal kan zijn. Linux zal je, leek zijnde, ook niet bekend zijn dan. ;)

Welke laptop is het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks. Hoe weet ik dat t rebooten gelukt is? Geefie een seintje?

Oh en het is een Acer Aspire 5920G, hij gaat al een tijdje mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:18:
Oke thanks. Hoe weet ik dat t rebooten gelukt is? Geefie een seintje?
Nee, je moet gewoon kijken, de BIOS moet weer helemaal op standaard staan, dus de tijd ook gewist.

Kan Ctrl + Alt + Delete trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik heb hetzelfde probleem nu. Moet zeggen dat het kwam nadat ik SP1 heb geinstalleerd. Heel fijn.
Windows start nu op tot vlak voor het Welkom scherm en daarna zie je muiscursor (die je wel kan bewegen) en een zwart scherm.
Mijn vermoeden is dat het ligt aan het overschakelen naar een grafische modus. Dat zou logisch klinken voor mij.
Op dat punt moet hij namelijk schakelen naar het bureaublad.

Heb ook nog even gekeken in de computer logs. Cbs.log geeft niets, systeem logs (via computerbeheer) geeft een waarschuwing omstreeks het tijdstip dat de pc vastliep. Iets van WinInit en met de melding dat de systeembeheerder alle Dll bestanden moet checken of ze wel de juiste toepassing gelinkt zijn.
Ja duh....wat is dat nou voor een melding??!? Ik wil weten waar en wanneer, welk bestand!

Enfin vermoed dat het dat grafische gedeelte cim met mijn videokaart is dus heb net ff net even mijn drivers voor mijn grafische kaart geupdate (heb een ATI HD5770).
Laat het nog wel weten.

De ene keer start hij trouwens goed op, de andere keer weer niet, dus hardeschijf en geheugen zal ik ook nog even checken.

Edit: Geheugen gecheckt, niets aan de hand. Drivers videokaart geupdate. Probleem nog niet weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 28-02-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Werkt CTRL+SHIFT+ESC wel? Zo ja, dan kan je links boven kiezen voor Nieuwe taak (Uitvoeren)... en dan explorer.exe.

Anders zou je het via WINDOWSTOETS+R ook nog kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
bdalenoord schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:44:
Werkt CTRL+SHIFT+ESC wel? Zo ja, dan kan je links boven kiezen voor Nieuwe taak (Uitvoeren)... en dan explorer.exe.

Anders zou je het via WINDOWSTOETS+R ook nog kunnen proberen...
Aha dat werkt! Explorer.exe staat al wel bij de processen in de lijst maar ik moet dat proces dan even verwijderen en weer opnieuw opstarten. Maar waarom gebeurt dit en wat ik kan eraan doen??

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 02-03-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Kijk je logs eens na, staat daar nog iets interessants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kan mijn post je misschien verder helpen?

DocSnuggels in "[W7] Steeds meer programma's lopen vast/..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heel erg bedankt maar het probleem bestaat nog steeds.
Explorer.exe blijft 50% van de tijd bij het opstarten een zwart scherm geven. Heb van alles nu geprobeerd inclusief het updaten van alle drivers. Denk dat binnenkort maar eens een frisse installatie dan probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 08:36
Ik heb laatst iets vergelijkbaars gehad door een lastig virus. BSOD's, partities verwijderd, kortom: niets werkte meer van het ene op het andere moment. Ik heb de boel geformatteerd en een schone install moeten doen (helaas). Maar dan weet je wel zeker dat het virus weg is.

edit: niet goed gelezen, excuus 8)7 . Ik kon dus nog wel gewoon de W7 installatie runnen via DVD. Je zou eigenlijk de harde schijf eruit moeten halen, deze via USB (door bijvoorbeeld een behuizing van een externe harde schijf) aansluiten op een andere pc en dan formatteren. Heb je wel weer het risico dat het virus zich kan verspreiden... En ik kan me voorstellen dat je daar als leek (wat je zelf zegt ;)) geen zin in hebt. Of een programma als Killdisk proberen, via een bootable cd/dvd en dan de boel wipen.

[ Voor 50% gewijzigd door Thijss op 14-03-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Tieskut schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:49:
Ik heb laatst iets vergelijkbaars gehad door een lastig virus. BSOD's, partities verwijderd, kortom: niets werkte [...]
verspreiden... En ik kan me voorstellen dat je daar als leek (wat je zelf zegt ;)) geen zin in hebt. Of een programma als Killdisk proberen, via een bootable cd/dvd en dan de boel wipen.
Dit was geen virus. Explorer.exe deed het niet altijd goed. Een conflict met iets, maar wat dat dan op dat moment precies is, kan je nergens duidelijk worden. Voor de duidelijkheid: explorer.exe draait wel maar soms liet hij het bureaublad niet zien en soms wel. Opnieuw windows 7 geinstalleerd, enige wat werkt.
Heb nog een vaag vermoeden dat het te maken heeft met SP1, maar daar ga ik nog wel achter komen, die ga ik er vandaag of morgen nog overheen installeren.
EDIT: SP1 was niet de boosdoener.
Pagina: 1