Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:28
Hoi allemaal,

Ik heb mijn pc al jaren en nooit problemen mee gehad. Nu heb ik gisteren mijn HD's er even uit gehad en ze vandaag weer teruggeplaatst.

Echter sinds dit moment krijg ik direct een vastloper als ik spellen start. bijvoorbeeld in WoW blijft hij hangen in het inlogscherm, en bij Anno net na het laden van de map. Voor de rest kan ik alles doen, ook films kijken en dergelijke.

Weet iemand waar dit door kan komen? Er is niks vreemds gebeurt of dingen geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:54
En wat heb je zelf al gedaan om het probleem te verhelpen?
Heb je op internet al gezocht naar oplossingen?

Binnen tweakers.net wordt enige vorm van inzet vereist voordat men een post maakt om hulp te vragen.

Om zelf niet de strengste te zijn kan ik je wel tips geven waar te zoeken.

1) Kijk de eventviewer eens na om te kijken of er errors in staan die betrekking kan hebben hierop.
2) heb je voor WOW de repair tool al eens gedraaid? Mogelijk dat die fouten vind voor de wow instalaltie.
3) Heb je de HDD's PRECIES terug geplaatst zoals je ze had? Dus ook weer PRECIES aangesloten op de juiste poort?
4) Heb je alle hardware al gecontroleerd? Dus zit alles ECHT goed vast, geen draaidjes half los etc.
5) Heb je voor de zekerheid de temperaturen gecontroleerd?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
Hoi,

Uiteraard heb ik al wat stappen ondernomen. Ik heb het register schoongemaakt, nieuwe drivers geinstalleerd waar nodig, me suf gezocht op internet, de kast 2 keer open gehad om alles opnieuw/beter vast te drukken en de temperatuur gecontroleerd.

Temperatuur is goed en de andere drie dingen boden geen oplossing.

Ik dacht eerst ook dat het aan WoW lag, maar het blijkt met elke game te zijn.

Het kan zijn dat de HDD op een andere data poort is aangesloten op het mobo, dat weet ik helaas niet zeker. Ik ging ervan uit dat dat geen probleem zou opleveren. Kan daar een oorzaak in liggen? Aangezien alles werkt behalve het spelen van games?

edit:
Mijn PC is overigens een oudje maar heeft het dus altijd gedaan:

P4, 2.53ghz
1gb ram
Geforce 6600GT

[ Voor 8% gewijzigd door FinalBob op 02-02-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 09:10
Heb je je games op een andere partitie staan??
Zo ja, heeft deze partitie dan nog dezelfde driveletter?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Cx_l
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03-2023
no games das niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan eens met Crystaldiskinfo je harde schijf op fouten controleren; zou je eens een screentje kunnen posten van wat je aantreft. Harde schijf kan je op een andere poort aansluiten. Probeer die twee dingen eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
Beatboxx schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:48:
Je kan eens met Crystaldiskinfo je harde schijf op fouten controleren; zou je eens een screentje kunnen posten van wat je aantreft. Harde schijf kan je op een andere poort aansluiten. Probeer die twee dingen eens
Thanks, ik ga het vanavond even proberen en dan zal ik een screentje posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
Flex0r schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:43:
Heb je je games op een andere partitie staan??
Zo ja, heeft deze partitie dan nog dezelfde driveletter?
Ze staan op exact dezelfde partitie, er is niks gewijzigd daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Herinstallatie van Anno? Als dat het probleem verhelpt weet je meteen wat je met Wow moet doen...

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40
Waarom heb je de hdd's eruit gehaald? Ben je met een stofzuiger door je kast gegaan of zo? Wat is er gebeurd met de kast tussen het verwijderen van de HDD's en het terug plaatsen?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
@ Dooivriend: Kan ik wel testen ja...maar een herinstall van WoW is wel het laatste wat ik zie zitten....dat duurt zo lang. Eerst even andere opties proberen dus :)

@ R.E. Ik heb ze tijdelijk in mijn andere PC gehad om wat bestanden over te zetten. Verder niks met de oude kast gedaan, gewoon de HDD's weer terug. (alleen dus wellicht op een ander dataslot aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik denk dat de harde schijf gewoon aan't overlijden is. Hoor je iets van rare geluiden(tikken ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Wat voor voeding heb je in je pc hangen? En heb je de HDD's op dezelfde voedingstekkertjes als eerst aangesloten?
Misschien zaten je schijven eerst op aparte rails en zitten ze nu op dezelfde rail waardoor je voeding het net niet meer trekt. Het vastlopen bij gamen (als je pc dus het meeste vermogen nodig heeft) doet me vermoeden dat er iets met de voeding is.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
@ Beatboxx. Harde schijf hoor ik niks vreemds aan, heb ook van beide schijven geprobeerd spellen te starten, zelfde resultaat.

@ PiweD: Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ze op dezelfde voedingsstekkers zijn aangesloten als voorheen. Wellicht zitten ze nu op dezelfde rail! Ik zal er vanavond gelijk even naar kijken.

Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
Beatboxx schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:48:
Hierbij de twee screenshots van HDD 1 en 2.

http://img543.imageshack.us/img543/1344/schijf1.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/1006/schijf2.jpg

De games staan voornamelijk op schijf 2. En zo te zien is er iets mee aan de hand. Weet jij/iemand wat het is? En wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Ben niet zo bekend met dat tooltje maar ziet er toch uit alsof je hdd dood aan het gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenTweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2020
Uit de info van Crystaldisk maak ik idd ook op dat deze een risico signaleert. De reallocated sectors count betekent dat in de loop van de tijd een aantal sectoren niet meer bruikbaar zijn geweest, herschreven en verplaatst en dat dit nu blijkbaar te veel begint te worden. Overigens zijn er ook wel gevallen in de praktijk waarin zo'n HDD het dan nog jaren prima deed, het is meer een risico indicatie.

Maar jij hebt nu in de praktijk ook al last. Ik ben bang dat er geen slimmigheidje is om dit makkelijk op te lossen. Je zou chkdsk nog kunnen doen om te kijken of deze nog wat kan herstellen. Anders zijn de acties ongeveer zo (in volgorde van minder naar meer werk):

niets doen (alles werkt, behalve je games) / spellen deïnstalleren, herinstalleren / formatteren / nieuwe hdd.

Als er nog meer belangrijke data op die schijf staat, dan is een backup daarvan op een ander medium wel nu het moment om te doen. Maar waarschijnlijk vertel ik je niets nieuws en was je ongeveer zelf ook al zo aan het denken.
Pagina: 1