Geen bas in Windows 7, reboot lost het probleem op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Een moeilijk te isoleren probleem: soms merk ik dat mijn geluid niet is wat het moet zijn; het klinkt dun en er is vooral een enorm gebrek aan bas. Als ik herstart is het probleem opgelost. In Ubuntu (dual boot) heb ik het probleem nooit.

Mijn setup:
HP Elitebook 8440p met zo'n vage HD Audio geluidskaart/codec/...?
Speakers: ofwel in ear headphones ofwel een stereo logitech setup met subwoofer, beiden via de jack out
Windows 7 Pro 64 bit
playback instellingen: 48khz, 16 bit

De laptop speakers zijn te slecht om te horen of het probleem zich tot de jack out beperkt. Dat is dus iets dat ik nog niet heb kunnen uitvissen.

Wat ik al heb heb gedaan:
* automatische driver update van Windows 7: niks, laatste versie zou er op staan.
* google: kom vooral uit op mensen die problemen hebben met een subwoofer die een apart kanaal gebruikt.
* het probleem forceren lukt niet, ik heb er echt geen idee van wanneer het optreedt. Het enige wat opvalt is dat het nog nooit plots is opgetreden, situatie is normaal gezien als volgt: pc opstarten, iets opstarten dat geluid produceert, eventueel is het dan om zeep. Het treedt nooit op nadat ik al iets zonder problemen heb kunnen afspelen.
* prutsen met opties in 'Playback devices', momenteel staat alles weer op de standaard instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Weet je zo wie de chip gemaakt heeft van de audio? als in, is het een soundmax, intel realtek of andere chipbakkert... mocht je dat kunnen achterhalen, probeer eens of je daar een driver voor je chip kan vinden...

ik heb ook al gemerkt, dat het lang niet alles zegt of je windows driver ok is... meestal installeert ie, maar doet ie nogsteeds niks ;)

edit:
Probeer deze eens...: http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swItem=ob-88561-1 dit is de driver van HP...

[ Voor 28% gewijzigd door Caelyn op 02-02-2011 19:56 ]

If it ain't broken, fix it until it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
De nieuwe drivers staan er nu op, ik zal binnenkort wel merken of het probleem nog voorkomt. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Geen dank :) laat even weten of het gewerkt heeft... :)

If it ain't broken, fix it until it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
Ik moest hier nog feedback geven :)
Het probleem komt nog steeds af en toe voor. Mijn workaround is momenteel Ubuntu booten als ik zeker wil zijn dat mijn muziek goed klinkt ...