[T-Mobile ProAssist] iPhone 4 gebruiksschade/garantie issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Ongeveer een maand geleden mijn iPhone 4 ook gekregen, helemaal blij, gelijk iPhone-verzekering van Pro-Assist bij genomen.

Helaas ging het mooie dingetje na ongeveer drie weken als stuk, uit het niets, mijns inziens een garantiegevalletje. Gelijk ProAssist gebeld omdat ik dacht dat ik dan in ieder geval een gelijkwaardig leentoestel zou krijgen. Helaas niet. Had ik 'm beter naar Apple kunnen brengen.

Maar het wordt nog erger: net gebeld door ProAssist dat ik een nieuwe iPhone krijg en of ik even €40 wou lappen.

Zal de situatie even uitleggen:
De home-knop deed het op een gegeven moment ineens niet meer, toen ik hem uit m'n zak haalde. D.w.z dat hij wel mechanisch klikt maar de iPhone niets registreerde. Gereboot, wat niet hielp dus maar via iTunes gerestored. Vervolgens bleef het ding in een eindeloze dfu-cycle hangen. Je sluit 'm aan -> iTunes zegt dat je moet restoren -> restoren is klaar -> reboot -> iTunes zegt dat je moet restoren.
Het gekke is dat in bepaalde stappen van dit proces de homebutton wel werkte.

Ik had een aantal topics op internet gevonden van mensen met hetzelfde probleem, waarvan er één aangaf dat het onder garantie viel maar die kan ik helaas niet allemaal meer vinden.

Het lijkt iig hetzelfde probleem als dit:
http://forum.gsmhosting.c...t-working-always-1178417/

ProAssist kon mij niet vertellen hoe ze geconstateerd hadden dat de telefoon door mijn toedoen defect was, helaas. Wel dat ze het hele toestel moesten vervangen i.v.m. onrepareerbarheid (geen mechanische defect in de homebutton dus?) Voor alle duidelijkheid, ik heb hem meegegeven in de oneindige restore cycle.

Mijn vraag: dit kan toch bijna onmogelijk een geval van gebruikschade zijn?
En als dit garantie is, iemand ervaring met het aan te vechten?

[ Voor 3% gewijzigd door synthesix op 01-02-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36
Maar waarom dan die 40 euro?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
Veertig euro was eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties mogen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

4i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even hier:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Verder, heb je hem aangeboden daar waar je hem gekocht hebt? Dat is de partij die garantie verleent, en niemand anders. Als je zelfstandig een andere route kiest, dan kunnen ze kosten in rekening brengen. Een verzekering bij een andere partij kan eigen voorwaarden hanteren, maar ik denk wel dat het zinnig is bij hen aan te geven dat je teleurgesteld bent in de dienstverlening omdat ze verzuimd hebben te informeren wat je mogelijkheden waren (garantie claimen of bij hen onder verzekering laten behandelen - ervan uitgaande dat dat niet gebeurd is).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Alles wat jij doet met je verkzekering is 40,- eigen risicio.

Als je hem echter via T-mobile of waar je hem dan ook maar had gekregen had opgestuurd had je aanspraak kunnen maken op je garantie.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
Dat is naief geweest van mij dan.

Het is echter wel zo dat bij de voorwaarden zoals aangegeven bij de verkoop van m'n verzekering stond dat bij garantiegevallen geen eigen risico in rekening werd gebracht. Daarnaast is dit nog eens bevestigd door de dame die ik aan de lijn had bij het melden van de schade en die ik aan de lijn had bij het terugmelden van de reparatie. Kunnen ze dat zo maar maken? Iemand die ervaring heeft met ProAssist m.b.t dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ja ik heb ervaring, ook wil ik je even wijzen op: http://www.t-mobile.nl/za...rwaarden-gegarandeerd.pdf

Hier staan een paar belangrijke dingen in: 6.1 spreekt over 50 euro per gebeurtenis, verassend dat je op 40 komt, pak je winst zou ik zeggen.

Maar voor jou heel belangrijk, puntje 5.1:
T-Mobile vergoedt reparatiekosten ten gevolge van ontwerp-,
constructie-, materiaal-, giet-, bewerkings- of montagefouten aan de
Mobiele telefoon.

Met andere woorden, in principe zou jij niet hoeven opdraaien voor de kosten, als hier sprake is van schade die buiten jouw schuld om is onstaat, en te verwijten valt onder een frabricage fout.

Echter, ik struikel een beetje over deze zin uit jouw verhaal:
De home-knop deed het op een gegeven moment ineens niet meer, toen ik hem uit m'n zak haalde. D.w.z dat hij wel mechanisch klikt maar de iPhone niets registreerde.
Mogelijk ben je ergens tegen aangestoten, achter blijven hangen, maakt niet uit, dat is om het even. Wat er gebeurd is, de reparateur die beoordeeld of het gaat om gebruikerschade of een fabricagefout. Dit word gedaan bij Solid Vision B.V. een gecertificeerd reparatie bedrijf. Ik ga er dan ook vanuit, dat men daar weet wat ze doen.

Je hebt op dit moment 2 opties: het toestel laten vervangen voor 40 euro, maar bedenk dan wel dat je een gerefurbished toestel krijgt, of je kan de prijsopgave als zijnde niet akkoord retouneren. Dan krijg je je toestel retour zoals je hem hebt aangeleverd, en heb je de mogelijkheid om elders een second opinion aan te vragen.

Ik kies verder geen partij voor jou of PA en ik hoop dat je dit tot een goed einde kan brengen. Hoop dat ik je heb kunnen helpen :)

[Edit]Wat taal vaudjes eruit gehaald.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 11:35
Je hebt gewoon goed gehandeld.

Wanneer je namelijk bij je T-mobile telefoon een verzekering neemt bij Pro-Assist, dan verwijst T-Mobile je naar de verzekering voor garantieafhandeling. Ik heb dit meegemaakt in het verleden, stond ik met mijn tel in de t-shop wouden ze hem niet innemen :S.

Voordeel is wel dat PA je toestel binnen 4 uur komt halen, je hoeft de deur dus niet meer uit.
Pagina: 1