Ik heb een Toshiba Satellite laptop die een 4 pins firewirepoort hebt. Ik kan met geen mogelijkheid mijn videobron vastleggen. Hij lijkt hem alleen maar te herkennen als netwerklink. Als ik in een mijn PC de camorder koppel dan werk het direct. Ik heb een PCMCIA kaart gekocht met 6 pins gaten. De laptop zegt dat alles naar behoren functioneert maar ook hier geen mogelijkheid om in Nero Vision of ms moviemaker de video vast te leggen.
Je zit in het foute topic met deze vraag want dit hoort thuis in Videokaarten & Beeldschermen
Maar wat je vraag betreft is het misschien wel handig als je erbij schrijft met welk OS de laptop en je PC eigenlijk werken. Mij lijkt het namelijk dat je met 2 verschillende OSsen werkt en daarvoor de camcorder wel op je pc maar niet op je laptop gezien word. Of wat zou kunnen is dat je op de PC drivers voor je camcorder al eens ooit geinstalleerd hebt en je je dat niet meer kan herinneren.
Maar wat je vraag betreft is het misschien wel handig als je erbij schrijft met welk OS de laptop en je PC eigenlijk werken. Mij lijkt het namelijk dat je met 2 verschillende OSsen werkt en daarvoor de camcorder wel op je pc maar niet op je laptop gezien word. Of wat zou kunnen is dat je op de PC drivers voor je camcorder al eens ooit geinstalleerd hebt en je je dat niet meer kan herinneren.
[ Voor 64% gewijzigd door Roel1966 op 01-02-2011 23:32 ]
Op mijn laptop werk ik met XP sp 3 en mijn PC ook met XP sp3. Ik heb geen drivers voor mijn camcorder en dat is op mijn PC ook niet nodig. Het zit hem in de u400 4 pins ingang die is volgens mij niet geschikt voor videovastlegging. Mogelijk verwijs mijn PCMCIA kaart naar dezelfde ingang.
Die 4 pins connector mag geen verschil maken:
Kun je eens onder apparaatbeheer kijken of de gebruikte drivers en de versies van de IEEE1394 controllers op beide systemen hetzelfde zijn? Eventueel drivers even verwijderen en opnieuw laten zoeken. Ook schijnt het bij externe firewire schijven soms te helpen om de netwerkcomponent te disabelen.1394a also standardized the 4-circuit alpha connector developed by Sony and trademarked as "i.LINK", already widely in use on consumer devices such as camcorders, most PC laptops, a number of PC desktops, and other small FireWire devices. The 4-circuit connector is fully data-compatible with 6-circuit alpha interfaces but lacks power connectors.