Ricoh kondigt GXR-cameramodule met Leica M-mount aan

Pagina: 1
Acties:

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:15
In de tekst staat:
Het is niet bekend wie de maker is van de beeldsensor, maar qua resolutie verschilt de sensor van die van de Leica X1-high-end-compactcamera, die 12,2 megapixels heeft. Kodak is de leverancier van de laatstgenoemde sensor, terwijl dat bedrijf ook de full frame-sensor voor de Leica M9 levert.

Echter, Kodak maakt deze sensor niet. Dit is een CMOS-sensor, Kodak fabriceert op dit moment alleen CCD-sensoren. (bron)

Waarschijnlijk wordt de sensor van de X1 gemaakt door Sony en is de sensor welke Ricoh gebruikt in de M-mount module dezelfde. Beiden hebben 12,9 megapixels, waarvan 12,2 effectief.

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Je hebt helemaal gelijk. In de Google-vertaling las ik alleen 12,9 megapixels niet bij mezelf bedenkend dat dit wel eens het totale in plaats van het effectieve aantal megapixels kon zijn. De rest van de alinea wordt daardoor gelijk teniet gedaan en heb ik dan ook verwijderd. Ik had even gezocht naar de sensorfabrikant van de X1 en had de uitkomst daarvan niet gedubbelchecked.
Kwintessens schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:48:
In de tekst staat:
Het is niet bekend wie de maker is van de beeldsensor, maar qua resolutie verschilt de sensor van die van de Leica X1-high-end-compactcamera, die 12,2 megapixels heeft. Kodak is de leverancier van de laatstgenoemde sensor, terwijl dat bedrijf ook de full frame-sensor voor de Leica M9 levert.

Echter, Kodak maakt deze sensor niet. Dit is een CMOS-sensor, Kodak fabriceert op dit moment alleen CCD-sensoren. (bron)

Waarschijnlijk wordt de sensor van de X1 gemaakt door Sony en is de sensor welke Ricoh gebruikt in de M-mount module dezelfde. Beiden hebben 12,9 megapixels, waarvan 12,2 effectief.