Verwijderd

Topicstarter
hallo allen,
heb al beetje lopen rondneuzen op t forum, maar nog niet echt een antwoord gevonden.
ik heb in mn hoofd om mn pctje een kleine upgrade te geven in de vorm van videokaart (nu 7600gt),
hdd( nu 5 kleine van 250 tot 300GB, wil er 1 grote 2TB schijf van maken) en wil er een 80GB ssd van OCZ in zetten.
nu zit ik ook te denken om de processor mischien te vervangen met een iets zuiniger exemplaar. moederbord is wat mij betreft nog niet aan vervanging toe (maximus formula).
welke processor zouden jullie aanbevelen?
groet Emil

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02 09:29

Baggeraar

Wat een gebagger..

Als die cpu nog steeds een quad core moet blijven, dan kan je maar 10W van de TDU afdoen, en of dat nu de moeite is?... denk het eerlijk gezegd niet..

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

De volgende punten zijn erg van belang om geen slotje te scoren....

1. Systeemspec's!
2. Wat heb je zelf al gevonden?
3. Waar gebruik jeje PC voor?

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

Verwijderd

Topicstarter
mushia schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:08:
De volgende punten zijn erg van belang om geen slotje te scoren....

1. Systeemspec's!
2. Wat heb je zelf al gevonden?
3. Waar gebruik jeje PC voor?
sorry zal idd ff wat huidige specs geven.
moederbord: asus maximus formula
processor: intel q600 G0
geheugenWindows:3 gb verdeeld in corsair 2x 512mb en ocz platinum 2x 1 gb
5x hdd 250 250 200 300 300
videokaart asus 7600gt silent
nec dvd brander
windows 7 ultimate

zelf nog niet echt alternatief gevonden vandaar mn vraag ;)

gebruik mn pc voor games internet en filmpje kijken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 20:47 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
deopvolger van de Q6600 zijn de Q9*** series..

http://tweakers.net/price...572ACa0GiDX1YwzQu_piuY8wU

maar die zijn onderhand zo EOL dat het niet meer verantwoord is er een te kopen.. kun je beter upgraden naar een nieuw platform..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33

D4NG3R

kiwi

:)

Dingen om te doen op je systeem:
2x2GB ram halen (of meer).
Nieuwe videokaart
CPU overklokken
2x250GB HDD in RAID0 zetten. En hierop je OS zetten de andere HDD's een JBOD geven om je een 'schijf' van 800GB te geven

Een nieuw CPU is het niet waard zoals nedernakker al zegt zijn ze allang EOL. Maar de Q6600 laten zich wel lekker overklokken, dus dat is zeker een poging waardig.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:46:
zelf nog niet echt alternatief gevonden vandaar mn vraag ;)
Dan vraag ik mij af waar je dan op gezocht hebt, want de CPU Support voor je moederbord is prima op te zoeken op de Asus Support website: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us
Juiste socket (775) invullen, je bord uit het lijstje kiezen en je krijgt een lijstje voor je neus met de processoren die ondersteunt worden.

Nou kan ik je verklappen dat je daarin dan de Q8xxx en Q9xxx serie zult zien staan, dat zijn mogelijke upgrade-paden voor je. Of dat interessant voor je is, is iets wat je zelf kunt bepalen. :)
Kijk hoe ze presteren ten opzichte van je Q6600 en wat ze moeten kosten, dan kun je bij jezelf te rade gaan of je dat geld er voor over hebt. En bedenk ook dat die Q6600 nog wel te overklokken is wanneer je puur naar prestaties kijkt.

Maar hogere prestaties zijn niet je vraag, enkel zuiniger lees ik in je topicstart. Die normale 45nm Yorkfield (Q8/9xxx) processoren zijn maar 10W zuiniger dan je huidige Kentsfield (Q6600). Zie ook Wikipedia
Maar als je per se zuiniger wil zijn er ook de S varianten van de Yorkfields. Die hebben een TDP van 65W, dus dat zou wat meer schelen. Maar toen ik nog een Q9550 had waren de S varianten een stuk duurder in de aanschaf. Of dat nog steeds zo is zul je even moeten nagaan en vervolgens bij jezelf te rade gaan of het je de investering waard is of dat je misschien beter je platform kunt upgraden naar bijvoorbeeld nieuw S1155 of 2e hands S1156 als je bij Intel wilt blijven.

Ik moet zeggen dat ik wel vind dat dit informatie is (de CPU Support lijst bekijken en de modellen op Wikipedia opzoeken) waarvan ik vind dat je die ook zelf best had kunnen vinden.
Probeer aub meer zelf te zoeken alvorens hier een topic te maken. Dat scheelt jezelf een hoop tijd en dan kun je hier gerichte vragen stellen over specifieke modellen die je interessant lijken of waar je over twijfelt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 02-02-2011 07:57 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Het lijkt mij eigenlijk beter om door te sparen om zo een nieuw systeem te halen dwz. moederbord, cpu, geheugen, hdd en videokaart. Aangezien je nu toch beter even kan wachten op de nieuwe intel 67 serie mobo's ivm de sata fout, lijkt me dat een beter lange termijn plan.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Verwijderd

wat is je budget we kunnen alles aan dragen maar als je niet weet wat het mag kosten word het lastig.

als ik jou was zal ik jou pc complete upgrade geven dus. geh, processor, hdd, mobo enz.

mocht dit niet in je budget vallen kan je altijd kiezen voor wat kleinere upgrade:
ik zou dan een andere koeler voor je processor kopen bv deze dan als het kan met jou mobo overclokken over het algemeen zonder problemen en mooie temps 3.4 ghz kost 35euro
ander geheugen 2x1gb of 2x2gb of zoiets 50 euro
ssd moet je zelf maar zien welke en hoe groot +/- 120,-
hdd het zelfde als bij ssd +/- 75,-
en video kaart ja net wat je budget is ik heb nu nog een 9500gt met de zelfde processor en kan bijna alles nog spelen (ook al ga ik binnenkort over op 460gtx misschien overkill maar wel een relatieve goedkope kaart die zeker alles aan kan) +/-150,-

dus dat is bij elkaar zoon 430 euro

maar nogmaals je kan het zo gek maken als je zelf wil

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
Als je een zuiniger processor wil kan je natuurlijk ook je huidige cpu undervolten. Mijn Q6600 wilde nog wel 2.8 Ghz op 1.15V lopen terwijl hij een VID heeft van 1.3

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:55:
wat is je budget we kunnen alles aan dragen maar als je niet weet wat het mag kosten word het lastig.

als ik jou was zal ik jou pc complete upgrade geven dus. geh, processor, hdd, mobo enz.

mocht dit niet in je budget vallen kan je altijd kiezen voor wat kleinere upgrade:
ik zou dan een andere koeler voor je processor kopen bv deze dan als het kan met jou mobo overclokken over het algemeen zonder problemen en mooie temps 3.4 ghz kost 35euro
ander geheugen 2x1gb of 2x2gb of zoiets 50 euro
ssd moet je zelf maar zien welke en hoe groot +/- 120,-
hdd het zelfde als bij ssd +/- 75,-
en video kaart ja net wat je budget is ik heb nu nog een 9500gt met de zelfde processor en kan bijna alles nog spelen (ook al ga ik binnenkort over op 460gtx misschien overkill maar wel een relatieve goedkope kaart die zeker alles aan kan) +/-150,-

dus dat is bij elkaar zoon 430 euro

maar nogmaals je kan het zo gek maken als je zelf wil
mijn budget waar ik aan zat te denken is idd ronde de 400 euro.
die koeler is al in mijn bezit maar ben (nog) niet zon held met klokken ;)
ander geheugen heb ik idd ook aan zitten denken om die 2 reepjes budget (512) geheugen te vervangen met bv 2x2gb
voor de rest wilde ik mn huidige hdd's verkopen en daarvoor 1 grote terug kopen
videokaart zat ik te denken aan een ati radeon daar mijn mobo crossfire ondersteund alleen nog ff goeie keus maken daarmee
voor de rest iedereen alvast bedankt voor t meedenken 8)

Verwijderd

nou ik zou zeker geen crossfire in gebruik stellen als je maar 400 euro te bedsteden heb dan ben je al meer als de 3/4 van je budget kwijt aan de video kaarten met een prestatie toename van nog geen 30% tov 1 videokaart.

en zeker overkill tov de rest

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:16:
nou ik zou zeker geen crossfire in gebruik stellen als je maar 400 euro te bedsteden heb dan ben je al meer als de 3/4 van je budget kwijt aan de video kaarten met een prestatie toename van nog geen 30% tov 1 videokaart.

en zeker overkill tov de rest
ja das duidelijk zit ook nog niet direct te denken aan crossfire maar dacht dat ik ivm mobo beter een ati radeon erin kon zetten ipv nvidia maar das dus niet zo?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
Het zal weinig uitmaken, als je er nu een leuke kaart in stopt zal je volgende upgrade toch een moederbord/cpu/geheugen upgrade zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

nee dat maakt niet uit ik kijk voor het kopen van een video kaart even op tomshardware hier kan je alle videokaarten vergelijken op prestatie link
Pagina: 1