Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
Yo tweakertjes..

Zit met een probleempje.
3ds max werkt traag bij mij.. Tenminste, alleen dat perspective view.
Als ik daarin ( zonder enig model ) rond kijk dan is dat haperig.

De rest werkt verder probleemloos.

Maar als ik windows taakbeheer erbij pak en wat bewegingen maak in perspective view dan zie ik dat hij alleen maar 1 core maximaal benut.

Snap ook niet waarom het zo traag moet zijn. Me pc is aardig nieuw, heb er bijna niks op staan behalve 3ds, call of duty 4 en wat muziek.

Specs:
Amd phenom x6 1090t
8gb 1600mhz corsair
msi 770 c45
asus 5870 v2
750w antec

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/nyi4pk.png

[ Voor 4% gewijzigd door jordeynl op 01-02-2011 18:29 ]

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Interessant topic want heb ook een X6 1090T icm 3dsmax. Heb zelf nog geen complexe scenes gemaakt, maar bij een gedownload groot/complex model kan ik ook niet echt soepel navigeren in de viewports. Ik heb tevens 8GB intern geheugen maar een Nvidia GTX460 (2GB versie) ivm een AMD kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 01-02-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

hardware rendering staat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
bsmpower schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:09:
Interessant topic want heb ook een X6 1090T icm 3dsmax. Heb zelf nog geen complexe scenes gemaakt, maar bij een gedownload groot/complex model kan ik ook niet echt soepel navigeren in de viewports. Ik heb tevens 8GB intern geheugen maar een Nvidia GTX460 (2GB versie) ivm een AMD kaart.
Ja dat snap ik, dat is ook wel te verwachten maar bij mij heb ik last van vertraagdheid als er helemaal niks in zit. Gewoon empty.

@ D-rez

wat bedoel je daarmee?

p.s. Als ik de perspective view vergroot ( alt + w ) heb, dan werkt het zonder vertragingen.

[ Voor 7% gewijzigd door jordeynl op 01-02-2011 21:30 ]

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
jordeynl schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:19:
[...]

Ja dat snap ik, dat is ook wel te verwachten maar bij mij heb ik last van vertraagdheid als er helemaal niks in zit. Gewoon empty.

@ D-rez

wat bedoel je daarmee?

p.s. Als ik de perspective view vergroot ( alt + w ) heb, dan werkt het zonder vertragingen.
Misschien is het de ViewCube, schakel deze uit(zoek op "disable viewcube" als je het niet kunt vinden).

Als dat het niet is controleer dan je viewport driver instellingen(kies direct3d 9 indien hij daarop niet staat ingesteld).

Verder is het altijd aan te raden om de laatste service packs en patches te installeren. Anders gewoon contact opnemen met je reseller of autodesk.