Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zed29
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-10 10:10
Dus onlangs heb ik een nieuwe smartphone gekocht (bij mobistar) , de samsung galaxy i5801.
Dit is mijn eerste touchscreen & smartphone

Gisterenavond vroeg ik me af hoeveel belwaarde ik had, en dit was 0.98€. Dit verstond ik langs geen kanten.
Ik had de dag ervoor 10€ erop gezet, en die bleek nu al weg te zijn...

(1ste gebruik:)
Meteen toen de batterij opgeladen was, heb ik wifi aangelegd, om edge/3g uit te sluiten.
Persoonlijk denk ik dat het aan edge/3g ligt, want ik zie af en toe dat deze aanliggen en dit kost €# per sessie.

Wanneer zie ik de edge/3g symbooltjes? als ik bv een keer naar de tijd wil kijken

Ligt mijn wifi weldegelijk aan? ja, eerst zie ik de edge/3g symbooltjes en vanaf het moment ik een wifi signaal heb, gaan de edge/3g symbooltjes weg

Ik heb de gsm nog maar vanaf vrijdagavond

Alvast dank

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je de handleiding gelezen? Ik verwacht dat daarin staat vermeld wat de betreffende symbooltjes betekenen. Daarnaast kan je uiteraard contact opnemen met de helpdesk om te vragen waar je beltegoed aan op is gegaan.

Ik verplaats dit topic overigens naar Android, het gaat immers om een Android-telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 02-02-2011 11:01 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zou 3G uitzetten als ik jou was, zo te horen staat het bij jou nog aan (de data verbinding). De tip van pven over het boekje lezen zou ik ook opvolgen. (goeie tip! ) Zo'n boekje zit er niet voor niets bij, het is om te lezen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Als je geen mobiele data wil gebruiken, enkel wifi, kan je je APN wissen, of als je het maar zo nu en dan wil gebruiken, bestaat er een gratis widget 'apndroid' die tijdelijk je APN onklaar maakt, en 'm terug in orde zet als je mobiele data wenst te gebruiken.

Ik weet niet of de Galaxy die je gekocht hebt een eenvoudigere manier heeft om mobiele data af te zetten (mijn LG Optimus One heeft in het pull-down menu een knopje hiervoor, net als voor wifi, belgeluid, gps en bluetooth)

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Gewoon data uitzetten?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zed29 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:24:
Ligt mijn wifi weldegelijk aan? ja, eerst zie ik de edge/3g symbooltjes en vanaf het moment ik een wifi signaal heb, gaan de edge/3g symbooltjes weg
... Ja. En dan, als je naar buiten loopt met je phone, of naar je werk/school/vrienden gaat? Dan komt 3G weer vrolijk in actie omdat je Wifi AP niet meer gevonden kan worden. Is niet echt heel vreemd.

Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op je eigen vraag.
Het zal opgegaan zijn aan mobiel data verbruik. Veel meer andere opties, naast gewoon bellen en SMS-en, zijn er niet.

Als je 3G niet uit hebt gezet (Wifi aanzetten is niet hetzelfde als 3G uitzetten) dan kan 3G dus alsnog data verbruiken, afhankelijk van je toestel en tools die je aan hebt staan, maar vooral waar je dus bent.

Dus, zoals hier al vaker staat te lezen: zet 3G gewoon uit. Dat is de enige zekerheid op geen mobiel data verbruik.

[ Voor 38% gewijzigd door remco_k op 02-02-2011 15:28 ]

Alles kan stuk.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Waarschijnlijk heb je toen je de telefoon voor het eerst opstarte een soort wizard gehad.

Daarin kon je aangeven de taal en wat voor type data verbinding je wilt hebben (3g of wifi). Als je daar alleen wifi hebt aangeklikt dan zou er geen data verbruik moeten zijn over je mobiele verbinding.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

harmz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:14:
Waarschijnlijk heb je toen je de telefoon voor het eerst opstarte een soort wizard gehad.
Android heeft inderdaad een wizard.
Daarin kon je aangeven de taal en wat voor type data verbinding je wilt hebben (3g of wifi). Als je daar alleen wifi hebt aangeklikt dan zou er geen data verbruik moeten zijn over je mobiele verbinding.
Taalkeuze en verbindingskeuze is er niet. Je bent meteen online via 3g als de apn instellingen die nodig zijn voor je provider meegeleverd zijn door samsung/google.

Toggle Data Widget downloaden en je kan de vodafone apn uitschakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 06-02-2011 18:23 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 15:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

In windows mobile valt je WiFi verbinding weg zodra je toestel in standby gaat. Je 3G blijft gewoon actief. Kan zijn dat daar je probleem ook ligt in Android.
Pagina: 1