Javascript aanpassen voordat browser deze gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21
Ik heb een probleem met een Thomson modem, in een Javascript-bestandje dat het me serveert staat de username encoded. Het probleem hiermee is dat noch de ' noch de ) escaped zijn en er dus fier de volgende code in staat:

JavaScript:
1
new String('¤t'.A©,v)j'); 

Zoals je ziet zijn die ' en ) die er in staan voldoende om de hele rest van het ding om zeep te helpen want de parser snapt er niks meer van. Gevolg hiervan is dat de browser het menu niet meer laat zien en ik effectief dus niks meer aan kan passen in het modem.

Weet iemand hoe ik mijn browser (welke maakt niet uit, heb momenteel Firefox) vertel een lokaal bestand te gebruiken ipv http://192.168.1.254/util.js of op een andere manier zorg dat het niet struikelt op die string?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heeft je modem een non-javascript fallback waarin je wel een menu krijgt? Dan zou je in Firefox je javascript tijdelijk uit kunnen schakelen, pagina van je modem bezoeken en de wijzigingen doorvoeren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kunt een lokale proxy ertussen zetten en daar een leuke filter op verzinnen. http://www.proxomitron.info/ bijvoorbeeld. Of javascript uitzetten, je zou hopen dat zo'n ding niet van javascript afhankelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21
Helaas:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
  <noscript>
    <h1>Thomson - Thomson Gateway</h1>
    <h4>U kunt de webinterface van de SpeedTouch alleen gebruiken als JavaScript wordt
ondersteund en in uw browser is geactiveerd!<br><br>Activeer de scriptfunctie en vernieuw
de browserweergave.</h4>
  </noscript>

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is via Firebug in Firebug net je js te debuggen om zo tijdelijk weer een werkend menu te krijgen?

En anders rest een harde naar fabrieksinstellingen reset...?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:18

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Met Chrome Developer Tools (en waarschijnlijk ook met de Firebug-plugin voor Firefox) kun je in een javascript een breakpoint zetten voor de betreffende regel, de pagina refreshen en vervolgens de desbetreffende regel aanpassen en de script-executie hervatten.

De Chrome Developer Tools vind je trouwens door ergens rechts te klikken op een html-element op de pagina en te kiezen voor 'Element inspecteren'.
Pagina: 1