Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding opblazen, nog wat aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:47
Beste allemaal,

Gister dacht ik even doodleuk mijn voeding te vervangen, want ik had er een nodig met een 6 pin pci-express connector.

Alles aangesloten, stroom erop... PATS.....

Uiteindelijk ben ik alles gaan nalopen en wat blijkt... nu heb ik de 4 pin connector deel van de 20+4 conector voor het moederbord aangesloten op de cpu en die van de cpu bijgevoegd aan de 20 voor het moederbord....

Niet zo snugger natuurlijk. Dit zal in ieder geval wel de reden zijn dat hij knalde neem ik aan!

Weet iemand een guide om je voeding na te lopen, of hij nog te maken is? En hoe kan ik checken of de rest van mijn PC nog wel werkt? Ik heb het met mijn oude voeding getest, hij gaat wel aan, maar ik had geen HD aangesloten dus hij kwam niet ver.

Ik hoor het graag!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:21
De voeding kun je testen door op de 20+4 pins stekker de groene draad met een willekeurige zwarte te verbinden. Bijvoorbeeld met een paperclip. Ik ga er van uit dat hij niet gaat draaien als je deze met elkaar verbind

Dit moet je wel even doen met belasting op de voeding, dus een oude HDD aansluiten ofzo.

Als je pc nog werkt verder heb je dikke vette mazzel gehad (wat voor voeding was het, die nieuwe?). Geeft de computer nog beeld, kun je nog in de BIOS enzo?

Dan gewoon de rest weer aansluiten op de oude voeding en duimen dat ie nog start ;)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 01-02-2011 19:00 ]

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 10:33

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Hoe is je dat sowieso gelukt, want de 20+4 zit toch altijd heel strak aan elkaar? Veel succes ermee, en je antwoord ligt in de 2de post.

Things are cheaper for a reason

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je echt zeker weet dat je voeding dood is... Terugsturen en zeggen dat hij spontaan opblies ? :+
Modbreak:Illegale zaken zijn op GoT nadrukkelijk niet toegestaan. Aanzetten tot fraude hoort daar ook bij. Check je mail :/

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 04-02-2011 10:56 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mavamaarten schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:03:
Als je echt zeker weet dat je voeding dood is... Terugsturen en zeggen dat hij spontaan opblies ? :+
Ofwel fraude plegen... Lijkt me niet echt een goed advies.

Mijn advies, als die voeding echt een knal gegeven heeft is het ding weggooien een een nieuwe kopen. Ik heb al teveel hardware dood zien gaan door brakke voedingen, en dat is gewoon zonde van het geld.

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zekering kapot.
Weet niet zeker of je voeding dat heeft.
Schroeft hem maar open en kijk of je zekering kan vinden.
Vervangen en testen of ie het doet.

Suc6

talkin' is cheap, people follow like sheep

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:20

neliss

h00t h00t!

De meeste computervoedingen van tegenwoordig hebben een kortsluitbeveiliging (OCP). Je zou eens kunnen nakijken of dit bij de jouwe ook van toepassing is, dan heb je hem binnen specificaties gebruikt. Misschien zit er anders nog een zekering binnenin die je kan vervangen.

Als je je voeding wil repareren zou ik eerst eens de mosfets vervangen en contact meten van de spoelen/trafo's. Je moet wel geluk hebben, het kan ook zijn dat er van alles is opgeblazen.

• FinalBob
Even een update voor de geïnteresseerden:

Mijn voeding was helaas helemaal kapot. Dus ik heb besloten om een molex naar pci-e connector te halen om te testen of ik niet ook mijn moederbord en cpu heb opgeblazen...

Enorm veel geluk, want alles draait weer! nu wel met een verloop stekkertje waardoor ik een molex connector tekort kom dus slechts 1 HDD kan aansluiten tijdelijk. Maar goed, alles werkt nog! Op de nieuwe aangekochte voeding na :(

Iedereen iig bedankt voor de hulp.

Probleem opgelost, topic kan op slot!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
FinalBob schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:38:
Alles aangesloten, stroom erop... PATS.....
Als de voeding niet eens een kortsluitbeveiliging had was het vast niet een goede voeding en bagger voedingen slopen ook PC's misschien niet direct maar kan ook zijn dat er na een jaar bijvoorbeeld een onderdeel ophoud.
uroy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:11:
Waarschijnlijk zekering kapot.
Als de zekering in de voeding kapot is kun je hem beter sowieso vervangen. Ten eerste zal je in goede voedingen sowieso geen zekering vinden en ten tweede als die kapot gaat is het toch vaak over met de voeding.
neliss schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:13:
De meeste computervoedingen van tegenwoordig hebben een kortsluitbeveiliging (OCP).
Kortsluitbeveiliging is SCP, al kan een OCP ook dienst doen als kortsluitbeveiliging.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• FinalBob
-The_Mask- schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:58:
[...]

Als de voeding niet eens een kortsluitbeveiliging had was het vast niet een goede voeding en bagger voedingen slopen ook PC's misschien niet direct maar kan ook zijn dat er na een jaar bijvoorbeeld een onderdeel ophoud.
Het was een Cooler Master, dat is volgens mij een prima voeding toch? Zag hem in ieder geval in een lijst met A-merken staan hier op het forum.

Natuurlijk kan het zijn dat over een jaar of een week een onderdeel ermee ophoudt. Maar voorlopig doet hij het, meer kan ik er nu niet meer aan doen.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

FinalBob schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:38:
nu heb ik de 4 pin connector deel van de 20+4 conector voor het moederbord aangesloten op de cpu en die van de cpu bijgevoegd aan de 20 voor het moederbord....
Slordig dat dat mogelijk is ... zat net (ivm evt aanschaf) een review te lezen van een PSU waar je de extra 4-pins voor 20+4 via een bevestiging moest vastmaken aan de 20pins voor je 'm kan gebruiken. Lijkt me wat meer fool ... eh, full-proof.
Pagina: 1