AC Ryan PlayOn! HD Mini samen met JBL SCS 200.5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mick1801
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12-2021
Nou dacht ik ik heb geen antwoorden op mijn vragen dus laat ik jullie hier op tweakers eens mee lastig vallen.

Het volgende wil ik graag weten. Ik zit namelijk te eraan te denken om een AC Ryan Playon! HD Mini aan te schaffen. Dit omdat de recenties goed zijn en het voldoet aan mijn eisen (via netwerk streamen en speelt alles af + uitgangen voor dolby surround).
Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.com/images/producten/4launch/087411b.jpg

Alleen wil ik hieraan nog een 5.1 speakerset aan koppelen. Ik heb bij de mediamarkt een mooie speakerset gehoord. Dit was alleen in samenwerking met de mooie Harman Kardon reciever.
De 5.1 speakerset is van JBL. Het type is JBL SCS 200.5 en is naar mijn mening erg goed!
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/0/1/6/9000000011016101.jpg

Nou is mijn vraag of ik deze speakerset direct op de AC Ryan Playon! HD Mini kan aansluiten en of er dan genoeg geluid uit zal komen. Of dat een versterker eigenlijk een must is?

graag hoor ik van jullie kennis/ervaringen!

[ Voor 6% gewijzigd door mick1801 op 01-02-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

mick1801 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:05:
Hey allemaal, heel tijd niet meer op fok geweest. En ook maar een nieuw account aangemaakt aangezien ik de vorige niet meer wist.

Nou dacht ik ik heb geen antwoorden op mijn vragen dus laat ik jullie hier op fok eens mee lastig vallen.
:') :X
Nou is mijn vraag of ik deze speakerset direct op de AC Ryan Playon! HD Mini kan aansluiten en of er dan genoeg geluid uit zal komen. Of dat een versterker eigenlijk een must is?
Voor een passieve set als die van JBL heb je perse een versterker nodig. Lijkt me ook wel redelijk logisch aangezien de set bij de Mediamarkt ook op een versterker aan was gesloten...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:35
Lieve mick, als jij het gewenste even aanschaft en wil opsturen naar mij ter test, zal ik met liefde mijn ervaringen aan je rapporteren. Dat vind ik helemaal niet lastig en doe ik graag voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mick1801
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:08:
[...]

:') :X

[...]

Voor een passieve set als die van JBL heb je perse een versterker nodig. Lijkt me ook wel redelijk logisch aangezien de set bij de Mediamarkt ook op een versterker aan was gesloten...
Hoezo logisch. Niet alles wat ergens anders op een versterker is aangesloten hoeft perse altijd met een versterker te draaien. Beetje rare beredenering? Kan je dat misschien beter uitleggen voor mij als leek met audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mick1801 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:12:
[...]
Hoezo logisch. Niet alles wat ergens anders op een versterker is aangesloten hoeft perse altijd met een versterker te draaien. Beetje rare beredenering? Kan je dat misschien beter uitleggen voor mij als leek met audio.
Ehhh wel logisch en geen rare beredenering? Een speaker heeft altijd een versterker/versterking nodig. Als een speaker op een externe versterker is aangesloten dan is het een passieve speaker. Als een speaker rechtstreeks op het stopcontact is aangesloten dan is het een actieve speaker en zit de versterking intern (dit zie je veel bij PC-speakers en studiomonitoren). Maar dat een speaker niet altijd met een versterker hoeft te draaien is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mick1801
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:24:
[...]

Ehhh wel logisch en geen rare beredenering? Een speaker heeft altijd een versterker/versterking nodig. Als een speaker op een externe versterker is aangesloten dan is het een passieve speaker. Als een speaker rechtstreeks op het stopcontact is aangesloten dan is het een actieve speaker en zit de versterking intern (dit zie je veel bij PC-speakers en studiomonitoren). Maar dat een speaker niet altijd met een versterker hoeft te draaien is niet waar.
Kijk dat is duidelijkere taal voor mij. Dus mocht ik zonder versterker willen werken moet ik op zoek naar een actieve speakerset. Of anders toch een versterker erbij. wat zou inhouden dat ik via de de mediaspeler naar de versterker moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 20:39
ik heb dit jbl setje gehad en was niet erg onder de indruk van de geluidskwaliteit. ik zou gaan voor iets als de logitech z5500. Redelijk goedkope combinatie voor met waarschijnlijk betere geluiskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mick1801 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:31:
[...]Dus mocht ik zonder versterker willen werken moet ik op zoek naar een actieve speakerset.
Ja, maar ik ken geen enkele actieve speakerset die 5.1 is. Er zijn wel setjes als de Z-5500 waar geen losse versterker bij zit, maar dan zit de versterker in de subwoofer.
Of anders toch een versterker erbij. wat zou inhouden dat ik via de de mediaspeler naar de versterker moet?
Mediaspeler met HDMI (mits aanwezig op de versterker) of via optisch (zit er altijd wel op) naar de versterker. Maar voor een JBL setje van 150 euro zou ik gewoon een goedkope versterker/receiver van marktplaats halen. Zonde om daar een hele nieuwe versterker voor te gaan halen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mick1801
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:44:
[...]

Ja, maar ik ken geen enkele actieve speakerset die 5.1 is. Er zijn wel setjes als de Z-5500 waar geen losse versterker bij zit, maar dan zit de versterker in de subwoofer.

[...]

Mediaspeler met HDMI (mits aanwezig op de versterker) of via optisch (zit er altijd wel op) naar de versterker. Maar voor een JBL setje van 150 euro zou ik gewoon een goedkope versterker/receiver van marktplaats halen. Zonde om daar een hele nieuwe versterker voor te gaan halen eigenlijk...
Ik zat nog even bij de specificaties te kijken en daarbij stond dat de subwoofer actief is: http://www.kieskeurig.nl/...005/specificaties/133652/

wat kan je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je kan deze set niet op de AC Ryan aansluiten, period. Er moet een versterker tussen.

De actieve sub zal daar geen verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mick1801 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:05:
[...]
Ik zat nog even bij de specificaties te kijken en daarbij stond dat de subwoofer actief is: http://www.kieskeurig.nl/...005/specificaties/133652/

wat kan je hiermee?
Subwoofer heeft een eigen versterker en is dus actief. Deze kan je dan dus aansluiten met een gewone RCA kabel op de receiver. Dan geeft de receiver alleen signaal en geen vermogen naar de subwoofer. Het vermogen komt immers uit de interne versterker van de subwoofer. Maar je hebt dan altijd nog vijf speakers die wel passief zijn en waar je dus een losse versterker voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mick1801
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:33:
[...]

Subwoofer heeft een eigen versterker en is dus actief. Deze kan je dan dus aansluiten met een gewone RCA kabel op de receiver. Dan geeft de receiver alleen signaal en geen vermogen naar de subwoofer. Het vermogen komt immers uit de interne versterker van de subwoofer. Maar je hebt dan altijd nog vijf speakers die wel passief zijn en waar je dus een losse versterker voor nodig hebt.
Oke dit is een duidelijk verhaal. Conclusie is dus versterker + 5.1 speakerset + media speler aanschaffen.

Iemand een goede set voor ongeveer 500 euro? ik zag deze:
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/679/679713.gif
en daarnaast dan nog een mediaspeler

[ Voor 12% gewijzigd door mick1801 op 01-02-2011 17:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mick1801 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:45:
[...]

Oke dit is een duidelijk verhaal. Conclusie is dus versterker + 5.1 speakerset + media speler aanschaffen.

Iemand een goede set voor ongeveer 500 euro? ik zag deze:
[afbeelding]
en daarnaast dan nog een mediaspeler
Heb dezelfde speakerset bij mijn panasonic DTS-versterker. Geeft prima geluid. En Harman Kardon is een prima merk. Check wel even of de versterker een stereosignaal ook gewoon direct kan doorgeven, anders wordt er van reguliere muziek surroundsound gemaakt. Klinkt voor geen meter.
Pagina: 1