• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:15
Heb mijn XPS M1530 al enkele jaren en sinds augustus is mijn scherm gebarsten, eerst viel het mee, maar nu is het niet meer te doen. Ik heb nog 10" plaats om te werken, waar de rest allemaal bedekt is met zwart. Nu wil ik die gaan vervangen aangezien mijn laptop toch nog een jaar of 2 meekan.

Op ebay kan je goedkoop zo'n scherm kopen, alleen weet ik niet of alles compatibel is. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je schermen niet kon veranderen met schermen die een lager resolutie hebben, dus dat ik mijn scherm (WXGA+) niet kon veranderen met een WXGA scherm. Klopt dit of kan ik gewoon mijn scherm vervangen met eender welk scherm (dus resolutie geen belang) als die maar compatibel is voor een M1530.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:59

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het hangt er een beetje van af. Een scherm bestaat uit 2 delen; namelijk het scherm zelf, en de aansturing. Koop je alleen een scherm, dan is de kans minimaal dat het zal werken als de resolutie afwijkt. Is het een scherm + aansturing, dan is er nog een kans dat het zal werken.
Maar waarom koop je niet gewoon een scherm met de juiste resolutie? een WXGA+ en een WXGA schelen op eBay maar een paar euro. Dan weet je zeker dat het werkt.

P.S. Let wel op dat je een scherm koopt dat geschikt is voor een M1530. Niet dat je een willekeurig ander scherm koopt en hoopt dat het wel past.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Mudi
De WXGA+ kost 125 euro plus mogelijke belasting (+21% btw). De WXGA kost 95 en zal verzonden worden vanuit UK.
Het is dat ik de laptop al 3 jaar heb en geen nieuwe wil kopen aangezien ik waarschijnlijk binnen een jaar of 2 ene van het werk zal krijgen. Maar zo'n halve scherm is echt niet meer om te werken (zal een pic nemen als ik tijd heb)
Maar enkel een scherm zou dus niet lukken of kan ik die aansturing ook apart ergens kopen?

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Je moet gewoon exact hetzelfde scherm kopen, omdat je voor 99 procent kans hebt dat de aansturing (die meestal ingebakken zit op je moederbord) voor de monitoren verschilt.

Daarnaast, het inbouwen van een panel is niet heel erg moeilijk, maar kan goed fout gaan he! :)

• Mudi
Wat moet die aansturing nu voorstellen, ik heb er geen flauw idee van (sorry, weet niet veel over schermen).

En damn, dus ik heb geen ander keus dan een WXGA+ te kopen?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
jawel maar dan dus met het risico dat het misschien niet gaat werken. Dus dan geef je 95 + 125 uit.....

Carpe Diem

• Mudi
Maar mijn vraag is dan ook hoe ik die risico kan verkleinen. Ik wil natuurlijk niet veel geld uitgeven, maar het zou ook stom zijn iets te kopen waar ik totaal niks aan heb.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zoek gewoon precies dezelfde, zeker als je er anders in resolutie op achteruitgaat. Als de laptop oorspronkelijk al met een andere resolutie is geleverd (wat het geval is bij de XPS M1530) en er dus een passende kabel en inverter te vinden zijn is de kans groot dat je die ook moet vervangen. Terwijl de meeste 15.4 wxga+ panelen gewoon zullen passen (uit een defect 2ehandje?,is iig goedkoper dan 125,-)

[ Voor 12% gewijzigd door -36- op 01-02-2011 23:59 ]

Pagina: 1