Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SBS2000 -> 2008R2] Impasse bereikt in migratie

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Beste forumgenoten,

Ik zit een beetje met m'n handen in het haar, en alle goede bedoelingen en googlen kunnen me niet helpen, graag niet beginnen over licentievoorwaarden en dat soort zaken, ik ben terdege op de hoogte dat niet alles goedgekeurd wordt door Microsoft, maar het is slechts voor een korte migratie-periode.

- Situatie voor migratie:

SBS2000 met daarop Exchange (2000, SP3) en SQL (2000, 8.00.760 SP3)

Situatie is zoals je verwacht in een SBS2000 domein, server heeft alle FSMO rollen en GC, DNS en DHCP, tevens shared deze machine de userdata (allemaal niet zo spannend)

- Huidige Situatie

SBS2000 met daarom SQL, Exchange is inmiddels succesvol verwijderd, is nog GC

Tijdelijke Windows 2003 R2 Domein Controller (nodig voor schemaupgrade, adprep voor 2008 R2 draaide niet op SBS2000 machine), heeft nu alleen nog DNS en GC

Tijdelijke Windows 2003 R2 met daarop Exchange 2003 (SP2)

Definitieve Windows 2008 R2 Domain Controller, met alle FSMO rollen, GC, DNS, DHCP en deelt inmiddels keurig de userdata.

- Beoogde Situatie:

Windows 2008 R2 Domain Controller met alle FSMO rollen, GC, DNS, DHCP, SQL en Exchange 2010 (geen best practise, i know)

Ik loop tegen het volgende aan, en ik kan er geen antwoord op vinden. Om Exchange 2010 te kunnen installeren moet het domein en het forest minstens 2003 functional level hebben, en dat gaat nu niet omdat er nog steeds een 2000 DC aanwezig is. Demoten zou je zeggen, maar de SQL 2000 installatie die op deze machine draait moet intact blijven (Exact Globe 2000). Ik lees veel verhalen dat SQL om zeep gaat als je de DC waarop hij draait demote, en downtime is not done.

Kortom: wat gebeurt er met SQL geinstalleerd op een SBS2000 server na het demoten hiervan? En klopt het dat SBS2000 over z'n nek gaat omdat hij geen DC meer is, en je dus net voldoet aan de licentievoorwaarden? Het verhaal dat SBS2000 alle FSMO rollen MOET hebben klopt al niet, want ik draai deze situatie nu al een tijdje zonder problemen.

Please help :S

By each crime and every kindness, we birth our future

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:28
SQL server gaat idd stuq als je demote, de gebruikers die gebruikt zijn kloppen dan niet meer. Maar als je je machine weer in het domein hangt (member server) zou alles moeten blijven draaien.

Waarom migreer je niet eerst je SQL db over naar de nieuwe machine?

Als SBS geen DC meer is gaat hij na 2 weken vanzelf uit.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48
Ben het met darkmage eens.
SQL naar de nieuwe machine is de snelste manier. En het lijkt enger dan dat het is.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Freggel_United
darkmage schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:12:
SQL server gaat idd stuq als je demote, de gebruikers die gebruikt zijn kloppen dan niet meer. Maar als je je machine weer in het domein hangt (member server) zou alles moeten blijven draaien.
Mijn idee was om hem als member door te laten kachelen, ook vanwege nog een andere legacy applicatie..
Waarom migreer je niet eerst je SQL db over naar de nieuwe machine?
Exact Globe 2000 praat niet met SQL 2008 R2, welke op de nieuwe machine draait. Uiteindelijk gaan we Exact wel migreren naar de laatste versie, maar voorlopig is hier geen sprake van...
Als SBS geen DC meer is gaat hij na 2 weken vanzelf uit.
En hier is geen workaround voor? Ik weet dat je in SBS 2003 SbCore kon uitschakelen, dan was je "probleem" verholpen... en iedereen roept de hele tijd SBS, maar er is nogal een verschil tussen 2000 en 2003...

• Freggel_United
Goed, ik heb besloten de SQL server te verhuizen naar een tijdelijke host, en ga proberen de andere legacy applicatie ook maar te verkassen (Progress database uit het jura ofzo...)

Hopen dat Exact me een oude SQL licentie wil lenen :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48
Als het niet al te veel users etc.. zijn zou je voor de MSDE versie van SQL kunnen gaan. Of tegenwoordig de SQL Expresse versie.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Freggel_United
Remco schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:25:
Als het niet al te veel users etc.. zijn zou je voor de MSDE versie van SQL kunnen gaan. Of tegenwoordig de SQL Expresse versie.
Ik heb inmiddels uitgevogeld dat je de SQL 2000 installatie die meegeleverd wordt bij SBS 2000 kunt gebruiken als losse installatie. MSDE is geen optie vanwege de grootte van de databases.

Pagina: 1