• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Is het mogelijk om een LCD monitor te laten werken op 24V?
Ik neem aan dat de LCD zelf en de backlighting net meer dan een paar volt nodig hebben, een laptop heeft ook niet meer aan boord dan 12-19V.
Het makkelijkst zou een monitor met een 12 of 24V aansluiting zijn, maar die ken ik niet. Als alternatief Zou je een geschikte voedings spanning kunnen aanbrengen na de transformator in de monitor. Heeft iemand een idee van de uitgangssapnning van de trafo in een LCD monitor?

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Nouja het zou kunnen maar je beeldscherm vormt het zelf al om van 220/240 naar wat er nodig is.
Je kan wel gewoon een omvormer kopen maar die zijn een waste van je geld http://www.computertotaal...-24V-naar-220v-1700w.html.
Hier kan je wel een stuk of 10 beeldschermen aan hangen :) (mits je 24v lijn genoeg amp kan leveren(24V 70,8A)

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Het gaat om een computer aan boord van het zeiljacht. Op zich is er wel een omvormer aanwezig, maar het 24V circuit heeft een veel groter vermogen. Het zou dus handig zijn om direct de 24V leiding te gebruiken en die achter de trafo van de monitor aan te sluiten.

Verwijderd

wat jij wil is zeker mogelijk maar dan moet je een tft zien te vinden die dit ondersteund dus of 12 of 24v aansluiting.
ik heb namelijk voor mijn vader ook al zitten piellen om dit voor elkaar te krijgen, dit lukte niet om dat de monitor zonder adapter niet werkt dat lijkt toch op een of andere manier een andere spanning te zijn. dan een verlaagde 12v spanning (had hem verlaagt naar 10,6 V dat was de uigangsspanning van de travo)

als je nog een monitor zoekt aldi heeft ze regelmatig in de aanbieding

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 11:09 ]

Verwijderd

kijk hier maar even KLIK