Beste,
Ik heb een XML bestand die er als volgt uitziet:
Wat ik nu wil doen is per event alle gegevens eruit halen en deze in een database stoppen. Ik vraag mij alleen af wat handig is om nu te doen. Zojuist heb ik geprobeerd met een foreach loopje er door heen te gaan maar omdat er zoveel niveaus zijn krijg ik veel loopjes in een loop.
Waar ik nu aan zit te denken is om voor elk stukje informatie wat ik wil hebben een functie te schrijven die door middel van xpath(zodat ik op de juiste niveau zit) informatie uit de xml haalt. Ik zou dan in 1 for each loopje deze functies kunnen aanroepen om vervolgens de gegevens in een variable te stoppen en vervolgens in de database te stoppen.
Omdat dit mijn eerste keer is dat ik met php/xml/simplexml werk en geen ervaren programmeur ben vroeg ik mij af of mijn gedachtegang goed is. Vooral omdat ik een beginnende programmeur ben en dus ongeveer 3-4 uur duurt voordat ik erachter kom dat dit wellicht niet de manier is om het te doen.
Ik heb een XML bestand die er als volgt uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| <pinnacle_line_feed> <PinnacleFeedTime>1296555078546</PinnacleFeedTime> <lastContest>5615732</lastContest> <lastGame>63477998</lastGame> <events> <event> <event_datetimeGMT>2011-02-02 18:00</event_datetimeGMT> <gamenumber>192888718</gamenumber> <sporttype>Bandy</sporttype> <league>Sweden Elits</league> <IsLive>No</IsLive> <participants> <participant> <participant_name>Tillberga</participant_name> <contestantnum>1251</contestantnum> <rotnum>1251</rotnum> <visiting_home_draw>Home</visiting_home_draw> </participant> <participant> <participant_name>IFK Kungälv</participant_name> <contestantnum>1252</contestantnum> <rotnum>1252</rotnum> <visiting_home_draw>Visiting</visiting_home_draw> </participant> </participants> <periods> <period> <period_number>0</period_number> <period_description>Game</period_description> <periodcutoff_datetimeGMT>2011-02-02 18:00</periodcutoff_datetimeGMT> <period_status>I</period_status> <period_update>open</period_update> <spread_maximum>250</spread_maximum> <moneyline_maximum>250</moneyline_maximum> <total_maximum>250</total_maximum> <moneyline> <moneyline_visiting>123</moneyline_visiting> <moneyline_home>-136</moneyline_home> </moneyline> <spread> <spread_visiting>1.5</spread_visiting> <spread_adjust_visiting>-198</spread_adjust_visiting> <spread_home>-1.5</spread_home> <spread_adjust_home>178</spread_adjust_home> </spread> <total> <total_points>8.5</total_points> <over_adjust>102</over_adjust> <under_adjust>-113</under_adjust> </total> </period> </periods> </event> </events> </pinnacle_line_feed> |
Wat ik nu wil doen is per event alle gegevens eruit halen en deze in een database stoppen. Ik vraag mij alleen af wat handig is om nu te doen. Zojuist heb ik geprobeerd met een foreach loopje er door heen te gaan maar omdat er zoveel niveaus zijn krijg ik veel loopjes in een loop.
Waar ik nu aan zit te denken is om voor elk stukje informatie wat ik wil hebben een functie te schrijven die door middel van xpath(zodat ik op de juiste niveau zit) informatie uit de xml haalt. Ik zou dan in 1 for each loopje deze functies kunnen aanroepen om vervolgens de gegevens in een variable te stoppen en vervolgens in de database te stoppen.
Omdat dit mijn eerste keer is dat ik met php/xml/simplexml werk en geen ervaren programmeur ben vroeg ik mij af of mijn gedachtegang goed is. Vooral omdat ik een beginnende programmeur ben en dus ongeveer 3-4 uur duurt voordat ik erachter kom dat dit wellicht niet de manier is om het te doen.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.