Arcade kast Crt beeld veranderen naar tft of lcd scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkey Kong
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-03-2011
Hallo

hoop dat ik in dit forum goed zit ..
Ik heb een paar jaar geleden een Arcade kast May Day gekocht nu na veel speeluren begint mij op te vallen
dat de crt beeldscherm zijn kleuren begint te verliezen en niet echt scherp meer is. :(
Heb aan de stel knoppen gedraaid maar veranderd niet veel meer .
Dus nu wilde ik overstappen naar een tft of lcd scherm alleen heb meerdere forums zitten lezen dat je scherm word terug gezet van 31 hrz naar 15hz of iets dergelijks .
De kast zelf draaid op een pc met mame32 erop de specs van de pc zijn
Hp vectra intel celerion processor
version 2002 service pack 2
897 mhz 256 MB
de video kaart is een Ultimarc ArcadeVga

Nu heb ik de videokaart gegoogled en gevonden dat dit voor een arcade kast de kaart is om resolutie om te zetten zodat je pc een crt beeldscherm kan spelen

Als ik nu een tft schem aansluit op de pc krijg ik geen signaal heb geprobeerd de instellingen te veranderen maar gebeurd weinig

Wie O Wie kan mij helpen hoe ik de kast draaiend kan krijgen op tft of Lcd

Mvg John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Deze gelezen ?
http://www.ultimarc.com/avgainst.html
http://www.ultimarc.com/monfaq.html

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 01-02-2011 13:46 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkey Kong
Heey Fish

Ja heb ik gelezen zit ook een videokaart in van ultimarc
Als ik hier mijn oude tft schermpje op aansluit zoals de de crt erop aangesloten zit krijg ik geen signaal
De ultimarc kaart geeft een stroompje van 1 volt deze word via een tranformator omgezet naar de crt beeldscherm ..
Als ik de pc instellingen verander naar 1024 x960 geloof ik gebeurd er ook niks op het tft scherm de crt gaat alleen wazig bibberen omdat ie het niet bij houd
De rest op de ultimarc site gaar over aansturing naar crt maar die wil ik er juist uit hebben omdat beeld en kleuren slecht aan het worden zijn
Vandaar mijn vraag ..
moet er iets in de software veranderd worden of hardware verandering ?
Ik weet het eerlijk gezegd niet

bedank voor het meedenken Fish

mvg John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimarc.com/images/avgawiring.jpg

volgens mij moet je de andere poort pakken en de normale vga los trekken
PC Monitors (including conventional or flat panel) MUST be connected tothe DVI port. If you connect to the VGA port you will get no picture.
Digital DVI monitors just plug in. CRT VGA monitors with a 15-pin VGA plug will need the DVI adaptor plug.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

Stoney3K

Flatsehats!

En anders kun je nog altijd gewoon de VGA kaart wisselen?

Het is gewoon een windows-PC met MAME erop, dus ik zou niet inzien waarom een andere VGA kaart geen beeld zou geven op de VGA uitgang.

Heeft die HP Vectra geen onboard VGA? Voor de grap eens geprobeerd om de ArcadeVGA eruit te trekken en gewoon de ingebouwde VGA te gebruiken op het moerderbord?

De reden waarom je TFT scherm er niet in trapt is gok ik omdat de oude arcade-CRT's nog wel eens interlaced video wilden hebben met de H- en V-sync op het groene kanaal, wat niet elke TFT zal snappen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkey Kong
Hejj

Stoney3k en fish
Heb gisteravond toch maar is de arcadeVGA eruit getrokken en op de onboard kaart geprobeerd ..
Windows draaid er wel op maar als ik dan mame open heb een heel klein beeld geprobeerd om te vergroten maar hij blijft zichzelf terug zetten naar andere resolutie..
Nu had ik de ArcadeVGA eruit is goed bekeken maar het is niet de ArcadeVGA 3000 zoals hierboven afgebeeld het is waarschijnlijk deze http://retroblast.arcadecontrols.com/reviews/avga.html staat verder niks op geschreven ofzo
Ik heb maar 1 poort en een video uitgang niet 2 poorten als de VGA 3000
Nu heb ik deze site gelezen en volgens mij moet ie ook gewoon en modern scherm onder steunen

Nogmaals hartelijk bedank voor meedenken

mvg John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

Stoney3K

Flatsehats!

Donkey Kong schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:29:
Ik heb maar 1 poort en een video uitgang niet 2 poorten als de VGA 3000
Nu heb ik deze site gelezen en volgens mij moet ie ook gewoon en modern scherm onder steunen

Nogmaals hartelijk bedank voor meedenken

mvg John
De reden waarom je TFT scherm geen beeld geeft is omdat de AVGA nog in een interlaced modus staat. Die arcade-monitor wil interlaced hebben, je TFT snapt juist géén interlaced. Omzetten wordt in zo'n situatie een beetje een uitdaging. ;)

Trucje om het voor elkaar te krijgen: Gebruik een VGA splitter, start op met allebei de monitoren aangesloten, en zet (met beeld op de CRT) de modus om naar iets wat vriendelijk is voor de TFT. 800x600 bij 60Hz moet volgens mij wel goed gaan.

Lukt dat, dan zal de CRT uit gaan en je beeld omspringen naar de TFT, waar je dus netjes op 'JA' kan klikken als Windows bevestigt dat de instellingen in orde zijn. :Y)

Dat je arcade-games niet goed gaan op de onboard VGA is trouwens een probleem met de MAME configuratie (die is aangepast voor de ArcadeVGA), niet een probleem van de hardware. Een frisse MAME-install moet dat als het goed is oplossen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkey Kong
Hejj

stoney3k
bedankt voor reactie ga het van het weekend gelijk proberen ..
Hou je op de hoogte

mvg John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:37
foto's van de arcade bak ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkey Kong
[img]http://img52.imageshack.us/i/kastfoto.jpg/]Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/4051/kastfoto.jpg

[ Voor 103% gewijzigd door Donkey Kong op 11-02-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 13:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Toch wel jammer eigenlijk als je daar een TFT in zet. Zo gaat er een hoop nostalgische feeling verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkey Kong
Ja weet het maar scherm is echt slecht aan het worden maar vriend van me kwam ook met idee om crt monitor te nemen een nec bv ook hoge kwaliteit en toch nog dat nostalgische gevoel ..
Maar probeer hem nu eerst draaiend te krijgen op een 15 inch crt monitor kijken of ik dat wel voorelkaar krijg .
Pagina: 1