Toon posts:

Snelheid TP-Link WR1043N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik een TP-Link WR1043N in combinatie met een TP-Link TL-WN951N (beiden 300Mbps). Ik las overal positieve reviews en testresultaten, dus ik was er benieuwd.

De snelheid valt mij echter wat tegen. Over WLan haal ik maximaal 70mbps, het maakt daarbij niet uit of ik verbinding maak met internet of de USB stick aangesloten op de router.

Alles lijkt goed ingesteld. Ik heb verschillende channels, netwerken, doorvoersnelheden, etc. geprobeerd. Allen geven geen enkel resultaat. Ook heb ik de firmware, alle drivers geupdate en alle kabels vervangen. Vanzelfsprekend heb ik de router draadloos echt op een centimer afstand van de TL-WN951N gezet midden in de kamer. Ook dat geeft geen verschil. Als laatste nog met diverse laptops met N-kaartjes geprobeerd, allen met een ander OS (XP, Vista, Ubuntu, OS-X). Ook geen resultaat.

Met kabel haal ik wél de volledige snelheid. Ik had deze router echter gekocht om draadloos ook enigszins wat vooruit te gaan.

Iemand suggesties? Wellicht een instelling o.i.d. Ik dacht eerst dat het simpelweg aan het bereik lag, maar dat kan niet wanneer ze recht tegenover elkaar staan.

De Proc is overigens een i7-965 met 8GB geheugen, dat moet genoeg zijn lijkt mij. De laptops hebben allemaal een 2GHZ core2duo of hoger.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

70 van de 150Mb/s is niet slecht hoor. Zelf haal ik dat ook met twee apparaten met die router.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat wanneer er geen obstakels zouden zijn, dus wanneer sender en receiver naast elkaar zouden staan, dat het wel wat hoger zou moeten zijn. Volgens specs zijn beiden namelijk 300Mbps. Ik snap dat je dat nooit haalt, maar 120 zou toch wel moeten kunnen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

300Mb/s is de theorie, maar wireless is half duplex dus 150Mb/s is de max. En dan is het nog maar zeer de vraag of jou apparaten daar snel genoeg voor zijn om die max te halen. Ik haal over een meter of 5 afstand ook maar zo'n 7MB/s met deze router.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.. dat wist ik dus niet. Weer in een wassen neus gestonken. Dat wordt toch maar wat kabeltjes door het huis heen trekken..

Een ander probleem met deze router. Ik heb een laptop met een broadcom 43224AG, 802.11a/b/g/draft-n kaartje. Deze werkte op mijn oude router prima, ik haalde er zo'n 50mbit mee. Met de nieuwe router haal ik echter maar 1 mbit en wisselt de snelheid bovendien continue. Dus elke seconde wisselt het tussen de 5Kb/s 100Kb/s 1Mbit etc. Ik heb de drivers geupdate en WPA2 even afgezet, maar dit gaf geen verbetering.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 15:49 ]