Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:21
Bartw_99 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:33:
Vandaag mijn eerste app in de store gezet. Het is nog niet echt super, maar het is m'n eerste app ;-)

https://play.google.com/s...etails?id=com.blay.planit

[afbeelding]

Met PlanIt! kun je je afspraken noteren en deze overzichtelijk beheren.
Tips:
- Wanneer je een notitie wilt wijzigen/verwijderen houd je deze lang ingedrukt
- Wanneer je een categorie wilt verwijderen houd je de titel lang ingedrukt
Een tip die ik je zou willen geven is om de volgende website goed door te nemen, met name de action bar die je gebruikt:
http://developer.android.com/design/index.html

Ik gebruik zelf deze library om ook op oudere versies van Android de action bar toe te voegen:
http://actionbarsherlock.com

Hij is heel simpel in gebruik, plus je houd je dan beter aan de design guidelines voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartw_99
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-11-2022
Bedankt! Ik ga er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik ben hier al leuke apps tegengekomen maar ik vraag me af waarom niemand de Holo-interface guidelines volgt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in ieder geval iets waarmee Google rekening houdt om een "Editor's Choice" app te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
filenox schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:37:
Ik ben hier al leuke apps tegengekomen maar ik vraag me af waarom niemand de Holo-interface guidelines volgt? :?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/t70o51pJg13TYUgDsQFl4R8PXwCeFoFyQ_YkIa-CXO_9mIYf30x8Qab2P3doa56j4A

[ Voor 14% gewijzigd door Niekfct op 08-11-2012 22:22 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41
kan je nog een keer swipen door de tabs inbouwen?
http://developer.android.com/design/patterns/gestures.html
3e plaatje

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2012 22:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:44:
Het is in ieder geval iets waarmee Google rekening houdt om een "Editor's Choice" app te worden.
Er zijn genoeg gevallen bekend dat er Iphone ports worden aangeraden als "staff picks", tot grote frustratie bij developers als ik af en toe op G+ kijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:54

Py.

filenox schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:37:
/yawn

Vanmorgen nog livegezet voor het lokale filmfestival komend weekend (en in minder dan een week gebouwd):
Google Play: Notfall filmfestival
Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/pUi72G9J23IeDQnpXzv9hPHf67N9qdACMuHorzEWK1bO4qz3LbXgwP-les3KDwUO2Rn2

Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/0OdtmzGjkLeYNA7Gq1Ev3YIA-hlINqJYEU05xoy5H2lQRGokKB3sLRK1W0UjUG9rZFPg

Meer info over het festival zelf: http://www.lc.nl/frieslan...-zonder-een-cent-subsidie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

martin_v_z schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:23:
[...]

Er zijn genoeg gevallen bekend dat er Iphone ports worden aangeraden als "staff picks", tot grote frustratie bij developers als ik af en toe op G+ kijk. :D
Sterker nog, ik kwam laatst Battleheart van mika mobile tegen bij de staff picks...

Succes met het wachten op de updates |:(
nieuws: Ontwikkelaar: Android-games zijn financieel onaantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Done, je kunt in een paar uur een update verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ben benieuwd :)

edit
werkt prima!

[ Voor 42% gewijzigd door Prulleman op 09-11-2012 07:30 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Mooi! :)
Dan heb je gelukkig niet geupdate naar de versie die crashte bij het opstarten die er een paar uur in stond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Niekfct schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 07:45:
[...]

Mooi! :)
Dan heb je gelukkig niet geupdate naar de versie die crashte bij het opstarten die er een paar uur in stond 8)7
nee, vanochtend pas geupdate :)
Misschien kan je het plusje en het refresh teken kan omdraaien in de eerste tab, dan verspringt ie niet tijdens swipen, naar een tab zonder plusje

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Misschien een beetje offtopic, maar ik ben er echt benieuwd naar en er lijkt weinig info over te vinden zijn op het web. Hoe zit het eigenlijk met belasting en admob inkomsten? Ik heb echt geen idee, wel weet ik dat je de mogelijkheid hebt om een tax id in te vullen als je met paypal wenst betaald te worden, maar waarvoor dient die tax id? Dat geven ze toch niet door aan de belastingdienst in Nederland lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:57
Ik heb geen idee waar ik dit anders zou moeten plaatsen (er is naar mijn weten geen algemeen Android-apps topic) maar ik heb deze app dus gisteravond ontworpen (NIET geschreven, daar heb ik helaas onvoldoende kennis over).

Het is een Facebook-app, maar dan zoals eerder gezegd volgens de HOLO-richtlijnen en met enkele invloeden uit de Google Now!-UI.
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1R1g230W3q281d0x1L1O/Facebook%20Holo.png

[ Voor 6% gewijzigd door BleuZ op 18-11-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Ziet er cool uit. Staat ie al in Play?

Off topic: Gaan er nog tweakers naar Droidcon komende donderdag en vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:57
dhhdante schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:38:
Ziet er cool uit. Staat ie al in Play?

Off topic: Gaan er nog tweakers naar Droidcon komende donderdag en vrijdag?
Zoals gezegd, daar ik de kennis niet heb om zo'n Android app te maken zal het (indien een ontwikkelaar zich geroepen voelt) helaas bij een concept blijven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Oh idd.. verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Zo zou ik mijn Facebook app er wel uit hebben willen zien. :)
Zelf heb ik helaas ook geen Android programmeerskills. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 19-11-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Friendcaster had volgens mij zo'n soortgelijke UI meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

Goed nieuws voor de ontwikkelaars die meer contact willen het hun gebruikers:
http://www.androidpolice....e-order-support-and-more/

App reviews in the Play Store will soon require a Google+ account, and future reviews will be posted showing your full Google+ name and picture.
[..]

Did you get that? Reviewing apps will require a G+ account - it even says so in the string name, "reviews_google_plus_required." Your name and picture will be next to your reviews. If you don't have G+, you'll be prompted to join.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Goed nieuws? Lees ik het goed? Verplicht een Google+ account om een review te mogen plaatsen? WTF!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Voor developers dus wel, eindelijk kun je contact opnemen!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Inderdaad, goede ontwikkeling! De enige manier waarop ik nu op feedback kan reageren is door het in het verhaaltje in de play store te plaatsen.

Van mij zou het niet per se via Google+ hoeven, waarom niet gewoon op de manier die al werkt voor grote developers: http://androidspin.com/20...eviews-in-the-play-store/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Net mijn app Linear Clock een update gegeven.

Download at Google Play:
Google Play: Linear Clock Free (+widget)
Google Play: Linear Clock Pro (+Widget)

Changelog:
- Added flat border option for widgets
- Added glass color for widgets (Pro version only)
- Performance optimization

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/linearclock/latest/450/device_screenshot7.pngAfbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/linearclock/latest/450/device_screenshot1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Fantastisch mooi, even gekocht, maar de breedte moet imho veeeel breder kunnen, dus gerefunded (voor even)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik vind de ruimte die je niet benut / over hebt, erg groot, te groot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GmS45nKGErfNviTQNwYTxrSk/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
CLB schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:37:
Ik vind de ruimte die je niet benut / over hebt, erg groot, te groot:
[afbeelding]
Kwestie van smaak, ik vind het met ruimte bijvoorbeeld weer mooier, zoals hij nu is dus..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat zal best zo zijn, maar daarom mag ik het wel melden :) (en kan het misschien optioneel worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Alles mag gemeld worden natuurlijk. :)
En ik luister altijd naar de feedback.

Ik noteer het en kijk dan of ik in de toekomst eventueel aanpassingen kan maken. Al is dit wel een lastig punt gezien de ene persoon meer margins wil en een ander persoon minder. Wat wel zo is dat de platte rand iets meer margin heeft dan de metale look rand.
Met welke rand had je de widget getest? En op welk toestel? Misschien is daar nog wat verschil dan mijn telefoon en emulators waar ik op test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
HTC One X+ met een 720P scherm
Linear Clock Widget (free) @ HTC One X+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

De grote tussenruimte kan te maken hebben met het gebruik van ICS en hoger (als ik de screenshots van je app zo zie draai je nog op een 2.x toestel Martin). Zie o.a. http://radleymarx.com/blo...g-margins-in-ics-android/ - ik liep hier zelf ook tegenaan bij een widgetapp die momenteel nog in ontwikkeling is.

Note: As of Android 4.0, app widgets are automatically given margins between the widget frame and the app widget’s bounding box to provide better alignment with other widgets and icons on the user’s home screen. To take advantage of this strongly recommended behavior, set your application’s targetSdkVersion to 14 or greater.

En als vervolg op mijn post mbt. comments op google play, dat is sinds eergisteren live - oude comments zijn nu gepost door "a google user" wat je ook terugziet in de developer console: http://www.androidpolice....eviews-say-a-google-user/ (inclusief de hele discussie over privacy vs. het gemak voor ontwikkelaars qua klantcontact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Ja ik weet dat ICS anders met margins omgaat. Daarom stel ik die zelf nog in.
Overigens test ik alles op zowel 2.x als 4.x Android versies. De screenshot is alleen op mijn eigen toestel gemaakt omdat op een of andere wijze mijn 4.2 emulator hele blokkerige wallpapers geeft bij het nemen van een screenshot. Voor mijn andere apps heb ik dat probleem niet en kan ik gewoon goede screenshots nemen.

Het zou wel kunnen dat een 720p toestel wellicht iets meer dp's in de breedte heeft. Dit is een vervelend probleem waar ik bij mijn widget erg veel last van heb. Omdat je normaal niet een custom paint kan gebruiken moet ik van te voren al aangeven wat de breedte en hoogte van de widget is, daarom kan je hem ook niet resizen. Als ik dat namelijk zou toelaten zou de widget uitgerekt worden en minder scherp getekend worden. Dit allemaal omdat je niet aan de launcher kan vragen hoe groot de widget daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Heb het net even snel getest met een emulator ingesteld op nexus 7, 720 x 1280 xhdpi. En daar is er idd meer ruimte over dan bij een 480 x 800 hdpi scherm. Wat zou betekenen dat het scherm naast meer pixels ook meer dp's in de breedte heeft. Dit kan, en zijn er dus ook meer dp's beschikbaar per blok voor de widgets.

Ik zal eens moeten kijken of ik kan proberen op deze schermen meer ruimte te benutten. Bedankt voor de melding. Overigens is de widget niet kleiner. Het schaalt namelijk wel goed mee, maar deze schermen hebben gewoon iets meer ruimte ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Nou, om nog even terug te komen op dit punt. (wellicht interesant voor andere developers)
Ja het scherm heeft meer dp's in de breedte. Maar deze kan je niet allemaal benutten. De ingebouwde margin is namelijk ook iets groter op dit scherm. Al met al kan je als ontwikkelaar dus niets met deze ruimte. Maar mijn widget had nog een klein beetje ruimte over dus ik kan wel specifiek voor dit soort schermen de widget een klein beetje groter maken, om precies te zijn 20dp. Maar er zal dus altijd extra ruimte overblijven in je scherm. Dit is trouwens bij alle widgets zo, of je moet een andere launcher nemen die andere margins gebruikt.

Ik heb een plaatje gemaakt met de vergelijking.
Boven in zie je hoe de widget er uit ziet op een 480x800 scherm
Twee is de maximale grote van de widget op een 720 scherm (telefoon formaat)
en de derde is hoe de widget zich nu schaalt, dus zelfde grote als het 480 scherm maar dan op een 720 scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/comparelinearclock.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kan je met widgets ook 32bpp bitmaps gebruiken? Zo ja, dan zou ik daar zeker eens naar kijken als je die verlopen wat vloeiender wil hebben :)
Dithering lijkt voor gewone apps niet veel te doen, dus of dat wel nut heeft in widgets...

Edit: of komt dat door de jpeg?

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 28-11-2012 18:18 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

Martin, tof dat je het zo snel oppakt en ook hier deelt.
Dat de HTC one X meer gebruikt als margin is op zich verklaarbaar, xhdpi heeft een factor 2 tegenover 1.5 hdpi en 1 mdpi. Daarnaast speelt dus ook nog mee welke launcher je hebt (AOSP standaard/HTC/Samsung/Sony/Apex/etc.) omdat die ook hun eigen interpretatie hebben, wat ook in het gelinkte artikel van Radley beschreven staat. Ik heb me er bij neergelegd dat ik de widget niet op elk apparaat hetzelfde weergegeven krijg en probeer het om die reden maar zo fraai mogelijk te krijgen. Op mijn telefoon met de Apex launcher zie ik bijvoorbeeld hele andere margins dan op mijn N7 met AOSP of in de emulator met gingerbread.

SF: Widgets zijn niet meer dan een subset van views waar nogal wat beveiligingsrestricties opzitten gezien deze onder het hostproces van je home- (en sinds 4.2 zelfs lock-)screen draaien, dus ja 32bpp is geen probleem. Op zich is het niet heel ingewikkeld om een bestaande weergave om te zetten naar een widget. Overigens lijkt het me dat Martin zijn eigen screenshots gewoon 16bit opgeslagen heeft of zijn emulator verkeerd heeft ingesteld, bij de screenshots van CLB erboven zien de randen er wel netjes uit. En met een RemoveViews.setBitmap(..) kun je zo een drawable aanpassen en vervangen. Je weet alleen bij een widget niet wat het exacte formaat is - het is pas sinds JellyBean mogelijk dit op te vragen en gezien de hoeveelheid mensen die 4.1+ draaien schiet je daar dus amper iets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Waarom zou hij screenshots met 16 bits per pixel opslaan? :P

Die emulator voor 4.x geeft trouwens sowieso altijd lage kwaliteit. Erg irritant.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

Verkeerde instelling in gimp/photoshop? Been there/done that :)

Emulator screenshots via DDMS zien er inderdaad slecht uit, er zit vrijwel altijd een rechte of schuine lijn in waarbij de pixels verschoven zijn. Op het scherm zelf is het prima onder linux, dus dat heb ik destijds ook gebruikt om via screengrabs het gameplay filmpje van Blocks te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Die screenshot was snel met een emulator gemaakt, en die geeft 16bits weer. Als iemand weet hoe je dit in de emulator kan instellen hoor ik dat graag. De widget zelf is ziet er mits de launcher dit ondersteund goed uit. Bij go launcher moet je dit bijvoorbeeld nog zelf instellen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

Edit virtual device -> Hardware -> new -> LCD color depth -> 32 (default is blijkbaar 16, weer wat geleerd vandaag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Ah vandaar. Dat kan je dus nu niet meer instellen in de gui. Heb mijn computer opnieuw geinstalleerd en snapte al niet waarom de emulators er opeens zo belabberd uitzagen. Waarschijnlijk had ik dit wel aangepast in mijn vorige setup. Toen zag je nog dat lijstje van opties. Nu moet je handmatig de config file aanpassen.

• martin_v_z
Ben goed bezig deze week ;)

Update v1.7 voor mijn app Wish l!st is ook gepubliceerd.

Change log v1.7:
Added: Option to include or exclude comments when sharing items. Can be set in the preference screen.
Added: Warning when deleting a category that has related items.
Added: Option to include gift ideas from friend and family when sharing items for spouse. Can be set in the preference screen.
German translation is now complete.
Changed: Layout of edit item screen.
Changed: Layout of the EULA dialog.
Fixed: UnsupportedOperationException, exeption could occur on some devices.
Fixed: Correctly unregistering the content observers

Link naar orgineel bericht met download link van Google Play:
martin_v_z in "Post hier je eigen Android App!"

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/wishlist/latest/450/Device_Screenshot_1_Dutch.png

[ Voor 3% gewijzigd door martin_v_z op 29-11-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
martin_v_z schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:26:
Ben goed bezig deze week ;)

Update v1.7 voor mijn app Wish l!st is ook gepubliceerd.
[..]
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze app, afgaande op de screenshots. Echt mooie UI! Inspirerend. Ga hem ook eens op mijn device testen. Heb je een vormgevingsachtergrond qua opleiding?

--Je apps geprobeerd--
Die linear clock is erg mooi. Moet wel zeggen dat ik erg baal van die stomme EULA's die je tevoorschijn tovert in je apps. Erg gebruiksonvriendelijk.
Het is verder niet erg duidelijk bij het instellen van de widget dat je alweer op een nieuwe pagina zit. Er zijn geen overgangsanimaties, en alleen de titel veranderd. Onduidelijk. Wel heel origineel idee, zover ik kan zien.

Had ook een vraagje over een ad bij je notitie app. Die zegt zoiets als: Ook van deze ontwikkelaar, en toont dan een van je apps, met rating e.d. Is dat Admob? Houseads? Kan zo'n mooie banner niet maken bij mijn admob zover ik zie. ZIet er erg goed en uitnodigend uit.

[ Voor 44% gewijzigd door - peter - op 01-12-2012 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z

Ik heb zelf geen opleiding voor vormgeving gevolgd. Maar vind ontwerpen gewoon erg leuk om te doen, en na meer dan tien jaar gewerkt te hebben als programmeur leer je veel in de praktijk. Gewoon proberen wat werkt en wat niet werkt, plus veel lezen op internet en boeken heeft mij veel geholpen. Toevallig ben ik nu bezig met het schrijven van mijn derde hoofdstuk op mijn blog over het ontwikkelen voor Android. Dit hoofdstuk gaat over het ontwerpen van user interface van de applicatie. Deel 1 van de serie: http://martin.cubeactive....droid-app-part-1-concept/
Deel 3 "Design" zal ergens deze maand op de blog verschijnen.

Wat betreft de EULA, ik ben er ook niet altijd blij mee. Het zou handiger zijn als Google Play de EULA kan tonen en de gebruiker deze accepteert bij het installeren. Helaas is dit niet zo dus toon ik hem bij het opstarten van de applicatie. Uiteraard is dit eenmalig zolang de EULA niet veranderd.

Je hebt wel een goed punt over die wizard van Linear clock. Het is wel een goed idee om bijvoorbeeld een sliding animatie te tonen bij het wisselen van de pagina. Goede feedback, dank je wel.

Die advertentie is komt inderdaad van AdMob. Je zou deze moeten kunnen instellen onder "Site & Apps" -> "House ads". Daar kan je instellen hoe vaak de advertentie en in welke apps deze moeten worden getoond. Momenteel gebruik ik de standaard look van AdMob, maar volgens mij is het ook mogelijk om een eigen design te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Weer een update uitgebracht.
Dit maal van mijn notitie applicatie Note l!st.

Met deze update is de interface opgepoetst en zijn er extra navigatie opties toegevoegd.

De volledige change log v2.2:
- Fixed: Scrolling problems could occur when typing long text in a note.
- Added: Option to add a new note from the folder list screen.
- Added: Quick folder selection in the action bar when browsing the notes in a folder.
- The app now supports system font size setting. The app will adapt the fonts accordingly.
- Changed layout of edit folder screen
- Changed layout of edit and view note screens
- Changed layout of the splash screen
- Layout is now more uniform for all Android versions.

Download links zijn te vinden in de orginele post:
martin_v_z in "Post hier je eigen Android App!"

Een paar nieuwe screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_1_Dutch.png Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_2_Dutch.png Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_3_Dutch.png Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_4_Dutch.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mooi design (volgens mij helemaal volgens de google guidelines :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Dank je.
Ik probeer zo veel mogelijk de guidelines te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 06:58
Zeer mooie app!! Voor mij een vaste waarde geworden als je deze kan synchroniseren met je pc en andere android devices. Dan typ ik mijn boodschappen lijstje op de tablet en dan loop ik met mijn gsm door de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Ik krijg steeds meer het verzoek voor een synchronisatie functie. Blijkbaar onderschat ik het aantal mensen die meerdere Android devices gebruiken.

Helaas is het op dit moment nog niet een optie. Ik ben wel alvast bezig met een technisch ontwerp voor een goede synchronisatie functie die ook in de toekomst voor mij bruikbaar is. Het is op dit moment dan ook meer een kwestie van kosten. Voor de wijze waarop ik een synchronisatie wil uitvoeren is een server nodig en dit kost nou eenmaal geld om te onderhouden. De app heeft nog te weinig gebruikers om deze kosten te dekken. Zodra het voor mij financieel mogelijk wordt ga ik dit op pakken. Tot die tijd hou ik mij vooral bezig met het uitbreiden van de app door andere toffe functionaliteiten toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Kijk eens naar google appengine en google cloud sql. Het kost even uitzoeken, maar je kunt in ieder geval gratis beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Daar heb je gelijk in. Ik vind het alleen zonde van mijn tijd om energie te stoppen in een synchronisatie functie die ik waarschijnlijk binnen een korte tijd weer opnieuw moet schrijven. Die tijd kan ik beter aan andere functies besteden. Maar ik moet ook eerst een tablet interface maken. ;)
Maar het staat hoog op mijn prioriteitenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 06:58
martin_v_z schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:37:
Daar heb je gelijk in. Ik vind het alleen zonde van mijn tijd om energie te stoppen in een synchronisatie functie die ik waarschijnlijk binnen een korte tijd weer opnieuw moet schrijven. Die tijd kan ik beter aan andere functies besteden. Maar ik moet ook eerst een tablet interface maken. ;)
Maar het staat hoog op mijn prioriteitenlijst.
Klinkt goed! Houd ons op de hoogte!
Als voorbeeld vind ik Pocket zeer mooi. Simpel, doeltreffend, niet te veel functies maar werkt perfect waarvoor het bedoeld is met een goede synchronisatie tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik heb een Nzb Searcher gemaakt die werkt met Newznab servers:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9605890/Android%20Apps/NzbSearcher/Tripletthumbnail.png
Met deze app is het mogelijk om nzb'tjes te versturen naar (1 van) je SabNzbd server (s), of op je telefoon te openen/op te slaan. Daarnaast kan de SabNzbd queue beheert worden, nu nog beperkt tot pauzeren, resume, deleten en categorie wijzigen, in de toekomst zal ik hier meerdere opties aan toe voegen.

"Searches" worden opgeslagen, per categorie, per server, indien het vinkje aanstaat zodat je elke week snel je favoriete serie kunt downloaden. Verder is backup/restore functionaliteit aanwezig.

Ik heb 4 bestaande newznab servers toegevoegd maar een eigen newznab server (of die van GoT natuurlijk) kan ook worden toegevoegd.

Voor mensen die het eerst uit willen proberen heb ik een trial versie gemaakt:
Google Play: Nzb Searcher Trial (Newznab)

De betaalde variant:
Google Play: Nzb Searcher (Newznab)

ps. Android Annotations is een geweldig framework _/-\o_ Heeft me heel erg veel code bespaard.

[ Voor 4% gewijzigd door thecompany op 25-12-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wow, die lib kende ik nog niet. Dank je :) Ziet er inderdaad echt zwaar relaxed uit!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Stukfruit schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:32:
Wow, die lib kende ik nog niet. Dank je :) Ziet er inderdaad echt zwaar relaxed uit!
De combinatie met Spring-Android heeft ervoor gezorgd dat ik 100en regels code kon weggooien.

Even de queue van Sabnzbd ophalen:

RestClient interface
@Get("{server}/api?mode=queue&output=json&apikey={api}&start=0&limit=10")
@Accept(MediaType.APPLICATION_JSON)
SabNzbdQueueData getSabNzbdQueue(String server, String api);
SabNzbdFragment
@Background
public void retrieveQueue() {
queueDto = restClient.getSabNzbdQueue(server.getFullUrl(), server.getAPI());
setQueue(queueDto.getQueue());
}

@UiThread
public void setQueue(SabNzbdQueueDto queueDto) {
adapter.setData(queueDto.getSlots());
textViewQueue.setText(String.format("Queue (%s)", queueDto.getSpeed()));
}
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat ziet er idd erg fijn uit :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweaker,

Samen met een maat van mij die vormgever is zijn we begonnen met het maken van een aantal kind vriendelijke spelletjes voor android.

Hiervoor hebben we de LIBGDX engine gebruikt, en moet toegeven dat dit een perfecte engine is voor beginnende android ontwikkelaars.

Onze eerste game is "Connect The Dots", een remake van het traditionele spel waarbij puntjes verbonden moeten worden tot er een tekening zichtbaar is.

Mijn maat Tobiaz heeft de vormgeving gemaakt, en ik heb de ontwikkeling gedaan.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, en mochten jullie een betere engine weten of een makkelijke manier om het naar IPhone te porten, dan hoor ik het graag.

Hierbij een link naar onze lite versie

https://play.google.com/s...om.tf.games.kids.ctd.lite

Afbeeldingslocatie: http://www.trophyfarm.com/promo/ConnectTheDotsPromo.jpg

Veel speel plezier!

Gr. Stefan en Tobiaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
thecompany schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:14:
ps. Android Annotations is een geweldig framework _/-\o_ Heeft me heel erg veel code bespaard.
Ik kende het al, maar heb me er niet echt in verdiept. Kun je me de voordelen en nadelen van het gebruik opsommen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:35
Hij staat al een tijdje in de play-store, maar toch nog leuk om hier te vermelden: Lidwoord Lingo.

Als je even snel wilt opzoeken of het "de ..." of "het ..." is en daar normaal google voor gebruikt kun je jezelf nu wat werk uit handen laten nemen: Lidwoord Lingo zoekt beide varianten op in google en vertelt je hoeveel resultaten elk had!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/UFjzCabsdNWsp_zNMCb8jjZnswKbQdE3r-KBx5VFZ77G1ZjU1d8WGDLd1cROhI_Rsnw

Ik ben benieuwd naar feedback; wat zou ik toe kunnen voegen of anders kunnen doen om de app beter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Raadpleging van een goed en betrouwbaar online woordenboek?
Sommige woorden zijn er namelijk in een "de-" en een "het-variant", met dezelfde en/of verschillende betekenissen. Het zou dan een uitkomst zijn als de verschillende betekenissen ook worden weergegeven, zodat je zeker weet dat je het juiste woord gebruikt. Alleen "de"/"het" tellen, werkt in zo'n geval namelijk niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
dhhdante schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:53:
[...]

Ik kende het al, maar heb me er niet echt in verdiept. Kun je me de voordelen en nadelen van het gebruik opsommen?
Voordelen:
- Veel minder code nodig omdat de code voor je gegenereerd wordt in een aparte klasse (ClassName_.java)
- Veel schonere code, niet meer overal layout.findViewById maar gewoon een annotatie boven een variabele zetten en klaar. Zelfde geldt voor de onclicks, menuitems.
- Ingebouwde REST client ondersteuning met behulp van Spring-Android waardoor je met letterlijk 3 regels code een REST interface kunt aanspreken ipv zelf met bijvoorbeeld de Apache HttpClient URL's moet gaan posten en data moet gaan parsen.

Nadelen:
- Je hebt een paar extra libraries nodig maar de library van AA is maar 61 kb, Spring Android core en Spring Android Rest Template gezamenlijk 300kb en die hoef je niet per se te gebruiken uiteraard.
- Het instellen is even wat werk, vooral als je niet Eclipse gebruikt omdat Intellij IDEA (die ik gebruik) soms wat moeite heeft om de generated classes aan te maken. IDEA 12 bevat zelfs nog een bug waardoor AA nog niet te gebruiken is (edit, 12.0.1 heeft dit probleem verholpen lees ik net:)). Ook Eclipse kan soms wat moelijk doen door opeens niet meer de klasses aan te maken.
- Al je variabelen moeten minimaal protected zijn, omdat de generated class de class overerft, vind ik zelf niet zo'n probleem.

Verder kan ik tot nu toe nog niet echt nadelen opnoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Kan die library ook code voor je generen? Ik bedoel dus dat je eenmalig de library de code laat genereren en daarna de java files zelf kan aanpassen. Vooral dat Rest deel ziet er namelijk enorm handig uit, dat zou mij enorm veel werk kunnen schelen als ik een synchronisatie functie ga bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:02
thecompany schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:14:
Ik heb een Nzb Searcher gemaakt die werkt met Newznab servers:

[afbeelding]
Met deze app is het mogelijk om nzb'tjes te versturen naar (1 van) je SabNzbd server (s), of op je telefoon te openen/op te slaan. Daarnaast kan de SabNzbd queue beheert worden, nu nog beperkt tot pauzeren, resume, deleten en categorie wijzigen, in de toekomst zal ik hier meerdere opties aan toe voegen.

"Searches" worden opgeslagen, per categorie, per server, indien het vinkje aanstaat zodat je elke week snel je favoriete serie kunt downloaden. Verder is backup/restore functionaliteit aanwezig.

Ik heb 4 bestaande newznab servers toegevoegd maar een eigen newznab server (of die van GoT natuurlijk) kan ook worden toegevoegd.

Voor mensen die het eerst uit willen proberen heb ik een trial versie gemaakt:
Google Play: Nzb Searcher Trial (Newznab)

De betaalde variant:
Google Play: Nzb Searcher (Newznab)

Werkt dat ook met nzbmatrix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nzbmatrix is al weer een paar weken down.

Discussie over het programmeren op zich past beter in Programming.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 28-12-2012 17:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
thecompany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:07:
[...]

Voordelen:
- Veel minder code nodig omdat de code voor je gegenereerd wordt in een aparte klasse (ClassName_.java)
- Veel schonere code, niet meer overal layout.findViewById maar gewoon een annotatie boven een variabele zetten en klaar. Zelfde geldt voor de onclicks, menuitems.
- Ingebouwde REST client ondersteuning met behulp van Spring-Android waardoor je met letterlijk 3 regels code een REST interface kunt aanspreken ipv zelf met bijvoorbeeld de Apache HttpClient URL's moet gaan posten en data moet gaan parsen.

Nadelen:
- Je hebt een paar extra libraries nodig maar de library van AA is maar 61 kb, Spring Android core en Spring Android Rest Template gezamenlijk 300kb en die hoef je niet per se te gebruiken uiteraard.
- Het instellen is even wat werk, vooral als je niet Eclipse gebruikt omdat Intellij IDEA (die ik gebruik) soms wat moeite heeft om de generated classes aan te maken. IDEA 12 bevat zelfs nog een bug waardoor AA nog niet te gebruiken is (edit, 12.0.1 heeft dit probleem verholpen lees ik net:)). Ook Eclipse kan soms wat moelijk doen door opeens niet meer de klasses aan te maken.
- Al je variabelen moeten minimaal protected zijn, omdat de generated class de class overerft, vind ik zelf niet zo'n probleem.

Verder kan ik tot nu toe nog niet echt nadelen opnoemen
Super, dank je! Ik moet er dus echt even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:49:
Nzbmatrix is al weer een paar weken down.

[mbr]Discussie over het programmeren op zich past beter in Programming.[/mbr]
Of beter, in het Android-topic in /14 :)
[Ervaringen] Android SDK

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Tijdens de kerstdagen heb ik een flinke herziening gedaan van ISS Detector. Vooral onderwater zijn een aantal dingen veranderd (upgrade ActionbarSherlock, upgrade ip-app purchase api). De meest duidelijke verandering is de toevoeging van een kaart met de huidige positie van de satelliet.

Afbeeldingslocatie: http://issdetector.com/extra/Screen_map_1.72.png

Ik zoek beta-testers voor deze nieuwe versie van ISS Detector. Als je wilt testen is hier de link naar de apk: http://db.tt/GPT6CVAx

[ Voor 9% gewijzigd door RunaR op 01-01-2013 08:53 . Reden: Link naar apk toegevoegd ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 12:59
Mijn nieuwe weerapp Weer Nu:
Bevat zo goed als dezelfde informatie als mijn app Het Weer in Nederland die in de afgelopen twee jaar enorm is uitgedijd. Het leek me beter om bij het moderniseren daarvan helemaal opnieuw te beginnen om zo een echt goede Android 3.x en hoger app van te maken. (daarbij: af en toe op een schoon vel beginnen is best lekker :))

In ieder geval, je vindt de app in Google Play

Afbeeldingslocatie: http://het-weer.info/items/weernuklein.png

Weer Nu verzamelt een massa weerdata en bundelt deze rond het "Nu en Straks"-scherm waarin je de locatiegebonden live data uit het KNMI-meetnet ziet.
De app staat nog maar net online en verkeert - als het een beetje meezit ;) - in het staartje van zijn teststadium, dus al je nog opmerkingen hebt: meer dan welkom!

[ Voor 0% gewijzigd door goudvisblub op 04-01-2013 10:25 . Reden: Twee jaar in tweede regel tussengevoegd ]

'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 14:34
goudvisblub schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:30:
De app staat nog maar net online en verkeert - als het een beetje meezit ;) - in het staartje van zijn teststadium, dus al je nog opmerkingen hebt: meer dan welkom!
Krijg de melding dat hij niet compatible is met de ZTE Blade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Jab65 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:43:
[...]

Krijg de melding dat hij niet compatible is met de ZTE Blade?
Interessant, draai je Android 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 02-09 09:17
Weer Nu verzamelt een massa weerdata en bundelt deze rond het "Nu en Straks"-scherm waarin je de locatiegebonden live data uit het KNMI-meetnet ziet.
Werkt soepel en snel! thanks.. dit is op Android 4.2.1 GalaxyNexus

[ Voor 52% gewijzigd door Vendrom op 04-01-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevat zo goed als dezelfde informatie als mijn app Het Weer in Nederland die in de afgelopen twee jaar enorm is uitgedijd. Het leek me beter om bij het moderniseren daarvan helemaal opnieuw te beginnen om zo een echt goede Android 3.x en hoger app van te maken. (daarbij: af en toe op een schoon vel beginnen is best lekker :))

[afbeelding]

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

..
In je screenshot zie ik geen reclame banner, in de app helaas wel. Veels te prominent midden in het scherm. Zeker aangezien ik een wat kleiner scherm heb, moet ik flink scrollen om de informatie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:50
Maar weet je wat ik nu echt een geweldige feature vind (hint ;)):

Google Play: Buienalarm#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy55b2tpLmFuZHJvaWQuYnVpZW5hbGFybSJd

De grafiek, gebaseerd op buienradar info en specifiek gemaakt voor je locatie. ZEER nauwkeurig. Op die kaartjes zie ik vaak niet of het regent of niet en dit is op locatie tot op de minuut nauwkeurig vaak. Ik wacht soms met naar buiten gaan totdat de pieken voorbij zijn en 99% blijf ik dan ook droog.

Misschien nog leuk om in te bouwen? Die data met weergegevens heb je toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Exocet schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:29:
[...] In je screenshot zie ik geen reclame banner, in de app helaas wel. Veels te prominent midden in het scherm. Zeker aangezien ik een wat kleiner scherm heb, moet ik flink scrollen om de informatie te zien.
Ja inderdaad helaas. Liever had ik helemaal geen ads in de app omdat ie zonder advertenties zoveel mooier is, maar omdat 95% van de mensen liever gratis gebruikt, moet je iets verzinnen om toch iets terug te zien voor alle tijd en de moeite die je er in steekt.
Wat gebruik jij voor een toestel? Dan kan ik eens zien hoe het er uit ziet.

@KnoxNL heb je een veelgevraagd punt idd :) Echter is het runnen van die app een vak apart, daar kan Runar (zie ISS Detector hierboven en vh. Regendetector) over meepraten. Ik laat het liever aan de specialist over, in dit geval Buienalarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Laatst online: 13-09 14:34
goudvisblub schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:06:
[...]

Interessant, draai je Android 4?
Sorry, mijn fout 8)7 ... Draai nog gewoon op 2.3... Niet goed gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:41
Vooraf
Tot voor kort gebruikte ik een app genaamd NasaImages. Met deze app kun je een archief van afbeeldingen uit de astronomie bekijken, waarbij elke dag een nieuwe beschikbaar komt. Deze app werkt alleen traag, ziet er niet zo modern meer uit en mistte voor mij een functie die ik heel graag zou willen zien: het automatisch instellen van een afbeelding als wallpaper zodra deze wordt gedownload. Dit heeft me uiteindelijk doen besluiten te proberen het zelf beter te doen. Het resultaat: Fresco.

Inleiding
Met Fresco kun je alle afbeeldingen van de Astronomy Picture of the Day (APOD) website van de NASA inzien. Iedere afbeelding heeft een beschrijving geschreven door een professionele sterrenkundige. De afbeeldingen gaan terug tot ergens in 1995 (toen het is begonnen). Het doel was een mooie, moderne, responsieve, snelle en eenvoudig maar toch uitgebreide user interface te maken om deze afbeeldingen te tonen.

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/01_image_archive.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/02_around_the_world.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/03_twisted_solar_prominence.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/04_trifid_nebula.jpg

Hoofdfunctionaliteiten
* Het bekijken van meer dan 5800 afbeeldingen en elke dag een nieuwe
* Voeg afbeeldingen toe als favoriet
* Bekijk een willekeurige afbeelding met één touch (ik gebruik dit om mooie afbeeldingen en verhalen te vinden. Je kunt zelf selecteren uit welke data set je afbeeldingen wilt tonen: alle of alleen je favorieten)
* Bekijk een grid met afbeeldingen uit het archief (gesorteerd op datum oplopend, datum aflopend of een willekeurige volgorde)
* Volledige zoekfunctionaliteit (bijv. zoeken naar 'apollo moon armstrong' toont alle afbeeldingen met deze woorden, the index gebruikt het Porter Stemming Algorithm, m.b.v. SQLite FTS)
* Dubbelklik op een afbeelding om de afbeelding op het hele scherm te bekijken zodat je de afbeelding kunt zoomen
* Instellen als achtergrond
* Automatisch instellen van de afbeelding van vandaag als achtergrond zodra deze beschikbaar is, voor ons is dat om 6 uur 's ochtends (mijn favoriete functionaliteit)
* Delen van afbeeldingen (via alle kanelen beschikbaar op je apparaat)

Fresco?
Er bestaat een afbeelding van twee astronauten die met hun vingers elkaar proberen te raken, zoals in Michelangelo's schilderij in de Sixtijnse Kapel (de schepping van Adam). Toen ik deze afbeelding voor het eerst zag intrigeerde mij dit en besloot ik het te gebruiken als icoon voor de app. En aangezien zulke 'muurschilderingen' Fresco's heten, was de naam gekozen :) - goed, m'n vriendin heeft het bedacht ;).

Waarom hier posten?
Ik gebruik de app met heel veel plezier en ik wil hem graag delen met andere mensen die ook enthousiast zijn over sterrenkunde of het interessant vinden om er meer over te lezen. Het eerste wat ik 's ochtends doe is met slaperige ogen kijken wat de nieuwe wallpaper is :) Verder is het mijn eerste serieuze poging om een Android app te maken (eigenlijk de tweede, maar de eerste was niet echt een Android app, maar dat was niet zo'n succes, want <- bekijk gewoon mijn post historie maar, dan snap je het :)), dus ik wil graag weten wat anderen ervan vinden en misschien zijn er nog tips die de app nog kunnen verbeteren. De app is gratis, maar er zit wel een banner (onder in het scherm, maar niet bij het bekijken van een afbeelding op het volledige scherm -> zie afbeeldingen hierboven). Om het downloaden van nieuwe 'afbeeldinggegevens' snel te maken/houden zijn alle afbeeldinggegevens geïndexeerd op mijn eigen domein, vandaar de banner.

Afsluitend
Ik hoop dat jullie de app / het idee leuk vinden en ik hoop op wat feedback :) In ieder geval bedankt voor het lezen.

Link
Play store: Fresco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Wauw mooie zeg! ik heb de Apod ook al mijn dagelijks wallpaper staan idd..ik ga je app gebruiken, benieuwd hoe deze bevalt! (idee: widget er bij??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Thanks! Leuk om te horen :)
(idee: widget er bij??)
...zit er stiekem al in, maar dat is nog niet helemaal goed uitgewerkt, daarom noem ik het niet als feature. De widget laat de tekst (datum, titel en afbeelding) van de laatste afbeelding zien, icm de auto set wallpaper is die functie wel gaaf, maar ik wil het nog even beter uitwerken, misschien moet de tekst in de widget wijzigen als je handmatig een wallpaper instelt naar de tekst van die wallpaper o.i.d. en misshien is de insteek van de widget nu wel helemaal niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Je moet de apod site even een berichtje sturen. Als je naar de About pagina gaat zie je een lijst met app's die de foto's laten zien. Wellicht zetten ze jouw app er dan ook tussen.

Het is misschien ook wel een goed idee om de gebruiker de mogelijkheid te geven om naar de originele website/pagina te gaan, wel zo netjes gezien je hun inhoud gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
martin_v_z schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:31:
Je moet de apod site even een berichtje sturen. Als je naar de About pagina gaat zie je een lijst met app's die de foto's laten zien. Wellicht zetten ze jouw app er dan ook tussen.
Goede tip, bedankt!
Het is misschien ook wel een goed idee om de gebruiker de mogelijkheid te geven om naar de originele website/pagina te gaan, wel zo netjes gezien je hun inhoud gebruikt.
Ja, groot gelijk, nooit echt bij stilgestaan. De about is eigenlijk ook niet goed, daar wil ik meer informatie in kwijt (o.a. de bron e.d.). Ik ga dat aanpassen.

Ik ben er overigens achter gekomen dat apod.nl dezelfde afbeeldingen heeft vertaald in het Nederlands, deze ben ik op dit moment ook aan het indexeren en dan kan de app ook volledig in het Nederlands worden getoond, ik zal ook even contact met hun opnemen :)

Nogmaals bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs727
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 21:28
Ik weet dat dit niet echt een complete app is, maar dit leek me de meest toepasselijke plek om het volgende te plaatsen:
Ik heb gister avond een redesign van de tweakers.net android app bedacht. Op dit moment heb ik slechts 2 pagina's maar misschien dat als ik me vanmiddag verveel ik er meer maak.

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.fun-break.com/tweakers/framed_small_index.png
Afbeeldingslocatie: http://www.fun-break.com/tweakers/framed_small_index_menu.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fun-break.com/tweakers/framed_small_article.png
Afbeeldingslocatie: http://www.fun-break.com/tweakers/framed_small_article_navigating.png
Afbeeldingslocatie: http://www.fun-break.com/tweakers/framed_small_article_reactions.png

Helaas is de tweakers.net app beveiligd dus dat maakt het onmogelijk om zomaar een nieuwe/alternatieve apps te maken :'( .

Mathijs

[ Voor 25% gewijzigd door mathijs727 op 05-01-2013 17:24 . Reden: meer mockups ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23

Pierre

Van nature lui!

Ik vind hem mooi, jammer dat tweakers.net niet echt een mooie app heeft

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de Tweakers app binnenkort wel opnieuw geupdated wordt. Hij begint namelijk echt verouderd te zijn. Het redesign van mathijs727 ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Ziet er goed uit, Mathijs. Wat me direct opviel bij de laatste screenshot is dat de naam van de poster en de tijd veel meer in het oog springen dan de tekst waar het eigenlijk om gaat. Ik zou die tekst juist minder op laten vallen (kleiner maken, andere kleur), zodat de informatie waar het om gaat meer opvalt.
Het idee van het inspringen met de verticale balkjes vind ik wel erg gaaf, maar die zou ik ook lichter maken, misschien zelfs wel lichtgrijs.

[ Voor 0% gewijzigd door dfader op 05-01-2013 23:56 . Reden: Matthijs = Mathijs (sorry 8)7) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Ik ben inmiddels met de feedback aan de gang gegaan en er is inmiddels een nieuwe versie van mijn app in de playstore beschikbaar (originele post: dfader in "Post hier je eigen Android App!")

Ik heb het volgende erin verbeterd:
- Nederlandse vertaling toegevoegd voor de afbeeldingen vanaf 1-1-2005 (bron: www.apod.nl). De gewenste taal is te wijzigen in het instellingen dialoog
- Iedere afbeelding heeft nu een unieke code
- Bij het archief kan nu naast datum, ook via een afbeelding code een bepaalde afbeelding worden geselecteerd
- Je kunt nu favorieten importeren (of samenvoegen) en exporteren
- De bronpagina van de afbeelding kan nu worden geopend
- Informatie toegevoegd over de bron van de afbeeldingen in het instellingen dialoog

Hier een aantal afbeeldingen die de wijzigingen duiden :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.1.1/image_with_image_id.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.1.1/import_favorites.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.1.1/input_image_code.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.1.1/new_settings_screen.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.1.1/not_available_in_language.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.1.1/open_source_page.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Snelle update. Top!
Ook fijn om te zien dat je zoveel van de feedback hebt doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Fresco is zeker een leuke app. Hij heeft bij mij de NASA app al vervangen voor de Picture of the Day wallpaper. 1 vraagje: Waarom is je app 4,6 MB groot? Zitten er al heel veel graphics in?

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
RunaR schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:28:
Fresco is zeker een leuke app. Hij heeft bij mij de NASA app al vervangen voor de Picture of the Day wallpaper. 1 vraagje: Waarom is je app 4,6 MB groot? Zitten er al heel veel graphics in?
Nee, er zitten (naast de redelijk veel icoontjes) geen images in, de app is zo groot vanwege een sqlite database met alle informatie van de plaatjes (deze heb ik via een eigen geschreven chrome plugin geindexeerd). Ik heb dit gedaan om twee redenen: de eerste is snelheid. Ik wil dat de app gewoon heel snel is en als alle data (behalve het plaatje) al lokaal staat, dan is de app gewoon veel sneller en de tweede reden is het zoeken. Je kunt naar alles zoeken wat je wilt en dat geeft heel snel resultaat, plus dat het een FTS (Full Text Search) is, dus je kunt gewoon wat steekwoorden opgeven en alle afbeeldingen waarin die termen voorkomen, die worden gevonden. Mooi voorbeeld voor mij was een artikel op nu.nl vandaag ( http://www.nu.nl/algemeen...ch-stelsel-in-heelal.html ). In het artikel hebben ze het op een gegeven moment over over NGC 6872 en toen ik daarop zocht in Fresco kreeg ik direct twee of drie resultaten met informatie over NGC 6872, dat vond ik zelf wel erg gaaf! :)

De app vult de sqlite database aan met nieuwe gegevens van apod.nasa.gov, welke ik weer automatisch indexeer op mijn eigen domein en Fresco haalt het weer bij mijn domein vandaan (op deze manier kan ik eenvoudig met JSON werken in Fresco, scheelt overhead).

Thanks voor de leuke reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

ziet er netjes uit tot nu toe
er is echter wel een issue met het huidige weer als de tekst te lang is, zou je deze kunnen laten scrollen?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/20awjts.png

HTC One X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
@Henkie, dank je! Had met de melding "Af en toe lichte sneeuw" te maken. In de volgende versie zal ik vooraf de lengte van die string meten en als ie langer is, de lettergrootte aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Er is een nieuwe versie van mijn app Fresco beschikbaar :) - deze week is hij gepost op de frontpage van xda en dat heeft in een behoorlijke gebruikersboost geresulteerd. De app crashte alleen wel regelmatig (vooral na het restoren van de app na een lange tijd). Op de forum post van xda van de app zijn ook een aantal gebruikers met goede ideeën gekomen en een aantal hiervan heb ik (na een paar lange dagen vloeken, tieren en klooien) geïmplementeerd. Uiteraard heb ik ook geprobeerd de crashes aan te pakken en ik wilde jullie hiervan ook graag op de hoogte stellen :)

Een hele gave optie is dat je nu kunt instellen wat er gebeurt met een nieuwe afbeelding als je de 'Auto set wallpaper' setting aan hebt staan. Er kan een notificatie gemaakt worden waarmee je terug kunt naar je oude wallpaper of het zo instellen dat Fresco niet automatisch de wallpaper mag instellen, maar dat jij dat via de notifications kunt doen. Daarnaast kun je dan ook nog uit drie alternatieven kiezen, zodat je altijd een mooie achtergrond hebt ;) De plaatjes hieronder illustreren dat.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.2.0/120_01_notification.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.2.0/120_02_notification_new.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.2.0/120_04_notification_current.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11837707/fresco/screenshots/1.2.0/120_03_notification_alternative.jpg

De app is geüpload naar de play store, dus zal binnen een paar uur wel beschikbaar zijn. Als je nog meer wilt lezen op xda over de app, dan kan dat met deze link: http://forum.xda-develope...read.php?t=2081737&page=4 - iig bedankt voor jullie feedback in de afgelopen weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23

Pierre

Van nature lui!

Ziet er mooi uit, zal vanavond eens kijken hoe dat eruit ziet op een Nexus :)

[ Voor 2% gewijzigd door Pierre op 21-01-2013 08:29 . Reden: typo ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
@dfader: heb je al naar ACRA gekeken? Dan ben je niet langer afhankelijk van het inleveren van een report door je gebruikers in het geval van een crash: http://acra.ch - gebruik ik ook in mijn nieuwste apps, erg efficiënt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
@goudvisblub: hey! Dat kende ik nog niet, ziet er erg interessant uit, ook dat je de logcat kunt meesturen! Ik ga me erin verdiepen en dan zal ik het er wel bij maken denk ik :)

Inmiddels heb ik weer een nieuwe versie geüpload (1.2.1), het instellen van een afbeelding als achtergrond ging op sommige toestellen nog steeds niet schermvullend, ik heb nu maar besloten na het croppen gewoon zelf de afbeelding op maat te resizen. Echt raar dat er zoveel verschil zit tussen de devices, jammer dat al die fabrikanten kun eigen crop receivers maken en ze dan niet compatible maken met degene die in de source code van Android zelf zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Die crop activity's worden officieel niet ondersteund. Als ik jou was zou ik gewoon ergens de code vandaan trekken en hem in je app duwen. Scheelt een hoop ellende!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
goudvisblub schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:30:
@dfader: heb je al naar ACRA gekeken? Dan ben je niet langer afhankelijk van het inleveren van een report door je gebruikers in het geval van een crash: http://acra.ch - gebruik ik ook in mijn nieuwste apps, erg efficiënt!
In mijn apps vang ik zelf alle crashes af met behulp van de UncaughtExceptionHandler en die stuur ik dan naar mijn eigen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Stukfruit schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:02:
Die crop activity's worden officieel niet ondersteund. Als ik jou was zou ik gewoon ergens de code vandaan trekken en hem in je app duwen. Scheelt een hoop ellende!
Ja, ik heb het inderdaad gemerkt ja. Heb eventjes snel geprobeerd om van de originele source code de CropImage.java te includen, maar dan kom je al aan een behoorlijk aantal files en compilen deed het niet want ze hadden schijnbaar iets ingechecked wat niet helemaal goed was, aangezien er private members werden aangesproken die er helemaal niet waren (of de inheritence had ik nog niet goed, zit ik me nu net te bedenken) en los daarvan waren er echt heel veel strings, menu's en drawables, dus dat kost wel eventjes tijd om dat allemaal aan de gang te krijgen, terwijl een app zoals quickpic het gewoon perfect doet.

(sorry voor de lange vage zinsopbouw, ik ben moe en heb geen zin om het opnieuw te formuleren ;))
quote:
goudvisblub schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:30:

In mijn apps vang ik zelf alle crashes af met behulp van de UncaughtExceptionHandler en die stuur ik dan naar mijn eigen server.
Gebeurt het bij jullie vaak? Ik merk toch dat ik er best veel krijg (alhoewel er na de update van gister niets meer is gekomen) en dat de meeste echt heel vaag en niet reproduceerbaar zijn. In mijn development periode merkte ik soms bijv. dat de fragments niet of niet goed werden ingeladen bij het restoren van de app (soms waren ze gewoon zwart, alsof er geen content beschikbaar was), nooit geweten waar het aan lag/ligt, misschien iets van ActionBarSherlock ofzo? Of heeft één van jullie misschien nog tips waar je de oorzaak dit soort vage issues mooet zoeken?
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Gratis en betaalde-apps mogen in dit topic worden gepost!

Echter wel onder een aantal voorwaarden;

De aankondiging / downloadlocatie van de App mag maar één keer worden gepost!
Wanneer je een nieuwe versie van je App hebt gemaakt mag je in een nieuw bericht de veranderingen beschrijven, tevens mag je in dit bericht een link posten naar je eerste melding van de App in dit topic.
Support geven op je App mag natuurlijk wel in meerdere berichten.

Alleen eigen Apps mogen gepost worden.

Tweakers.net en daarmee GoT hebben op geen enkele wijze een relatie of verantwoording tot de Apps die hier gepost worden.