Nieuwe regels van Apple, toekomst van Spotify op iOS?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:00

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zelf een groot gebruiker van Spotify, het staat hier zo'n 12 uur per dag aan :)

Recentelijk heb ik een Toyota Auris gekocht en daarbij ook de iPod/iPhone aansluiting genomen. Ik heb geen enkel product van Apple, maar om mijn muziek (vanaf Spotify) makkelijk in de auto te kunnen spelen overweeg ik een iPod Touch te kopen.

Maar nu lees ik net: nieuws: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update

Spotify is een gratis app, maar je betaald vervolgens apart aan Spotify voor het Premium abbonement.

Mijn vraag is dus, denken jullie dat hier binnenkort ook een einde aan gaat komen? Dat ik ook voor Spotify moet gaan betalen via Apple? Want dat weiger ik namelijk.

De keus of ik die iPod ga kopen hangt daar dus eigenlijk vanaf, afgelopen zaterdag had ik er bijna een gekocht, maar omdat ik nog in afwachting van de auto ben heb ik het toch maar niet gedaan.

Een fan van Apple ben ik totaal niet, hun policy's staan me helemaal niet aan, maar imho is Spotify met de offline playlists wel het makkelijkste (en goedkoopste) om mijn muziek in de auto te kunnen streamen.

Ik weet dat niemand bij Apple binnen kan kijken en hier een duidelijk antwoord op kan geven, maar ideeën zijn altijd welkom.

Hoe denkt de Tweaker hier dus over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
Ik vraag me af of spotify uberhaupt werkt via ipod en je usb-aansluiting. Ik heb zelf een prius icm iphone4 en heb vaak veel moeite om het aan de praat te krijgen. Eerst een album selecteren (in ipod-app) dan aansluiten en dan radio aanzetten. Ander album; iphone afsluiten ander album selecteren en weer aansluiten.
Zit er in je auris geen aux-aansluiting? Die zou ik eerder gebruiken (hoewel die bij mij niet werkt :S)

Wat ook een optie is; mp3tjes op een usb-stick zetten en die aansluiten. Heb ik zelf nooit getest

[ Voor 10% gewijzigd door monkel op 01-02-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
De Auris heeft ook een Bluetooth audio verbinding, die schijnt goed te werken. Vriend van mij heeft een iPhone icm een Prius en daar werkt het prima.

De iPod kit heb ik genomen voor de USB aansluiting.

MP3's downloaden heb ik geen zin meer in, Spotify werkt voor mij gemakkelijk. Ga niet meer moeilijk doen met torrents enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jup, heb zelf een Auris Hybride (Dynamic met navigatieoptie, daar zit bluetoothstreaming bij). Bluetoothstreaming werkt als een zonnetje, zowel met een iPhone als een Android phone werkt dat zeer soepel. Je kunt zelfs naar volgend/vorig nummer heen navigeren via de knoppen op je stuur :)

Die "iPod"-optie bij de Auris (en Prius) is echt een aanfluiting trouwens, ik zou die 270 euro terugvragen bij de dealer. Dat ding behandelt je ipod als een cd wisselaar :'), het browsen door playlists en artiesten, zoals je zou verwachten, kan dus niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:59
Los van de discussie over de policies van Apple, hoe wil je Spotify gaan gebruiken op een iPod Touch?

Als je via Spotify muziek wilt streamen, heb je op z'n minst een 3G verbinding nodig, dat moet je eerder aan
een iPhone o.i.d. denken. Of voorziet jouw Toyota in een 3G verbinding?
Verder vraag ik me af hoe betrouwbaar 3G werkt in een rijdende auto, ik denk dat dat regelmatig uitvalt, erg hinderlijk bij muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:55:
Jup, heb zelf een Auris Hybride (Dynamic met navigatieoptie, daar zit bluetoothstreaming bij). Bluetoothstreaming werkt als een zonnetje, zowel met een iPhone als een Android phone werkt dat zeer soepel. Je kunt zelfs naar volgend/vorig nummer heen navigeren via de knoppen op je stuur :)

Die "iPod"-optie bij de Auris (en Prius) is echt een aanfluiting trouwens, ik zou die 270 euro terugvragen bij de dealer. Dat ding behandelt je ipod als een cd wisselaar :'), het browsen door playlists en artiesten, zoals je zou verwachten, kan dus niet eens!
Tnx! Dat het zou werken wist ik ook, alleen dat van de USB wist ik niet. Achja, altijd handig om je telefoon aan op te laden.. Auto komt met 2 weken, dus cancellen wordt lastig.
ReneK schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:35:
Los van de discussie over de policies van Apple, hoe wil je Spotify gaan gebruiken op een iPod Touch?

Als je via Spotify muziek wilt streamen, heb je op z'n minst een 3G verbinding nodig, dat moet je eerder aan
Verder vraag ik me af hoe betrouwbaar 3G werkt in een rijdende auto, ik denk dat dat regelmatig uitvalt, erg hinderlijk bij muziek luisteren.
Offline playlists, thuis dus gewoon via WiFi mijn playlists offline beschikbaar en die afspelen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:59
Snow_King schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:54:
Offline playlists, thuis dus gewoon via WiFi mijn playlists offline beschikbaar en die afspelen in de auto.
Die kende ik nog niet, dacht dat Spotify alleen live streaming was. Dit lijkt me wel erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Snow_King schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:54:
[...]
Tnx! Dat het zou werken wist ik ook, alleen dat van de USB wist ik niet. Achja, altijd handig om je telefoon aan op te laden.. Auto komt met 2 weken, dus cancellen wordt lastig.
offtopic:
Als het een dealeroptie is zijn er misschien nog mogelijkheden. Zelfs dat opladen werkt misschien niet eens als verwacht, het zou kunnen zijn dat ie alleen power heeft als je je audio schakelt naar USB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik verwacht niet dat dit een probleem gaat zijn. Zie: http://digitaldaily.allth...r-guidelines/?mod=ATD_rss

Belangrijk citaat aan de (niet veranderde) App Store Review Guidelines:
11.2 Apps utilizing a system other than the In App Purchase API (IAP) to purchase content, functionality, or services in an app will be rejected
11.3 Apps using IAP to purchase physical goods or goods and services used outside of the application will be rejected

–Apple’s App Store Review Guidelines
De Spotify Premium dienst kan niet in de app worden aangeschaft en voldoet daarmee aan de regels. Sterker nog: als ze het aanschaffen van de dienst wel mogelijk maken in de app, zijn ze op basis van 11.3 volgens de guidelines niet goed mogelijk.

De dienst is wel nodig om de app te gebruiken, maar kan dus alleen daarbuiten worden aangeschaft. Er zijn (veel meer) applicaties die op dit model werken: de iOS app als een "client" voor een dienst, die buiten Apple om wordt geleverd. (bijvoorbeeld clients voor de Campfire dienst van 37signals)

Het lijkt me zeer sterk dat Spotify uit de App Store zal worden geweerd en ik denk dat je plan om een iPod touch te gaan gebruiken voor Spotify in de auto gewoon door kan gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter

Ik heb gisteren de Auris opgehaald en het lijkt er op dat het bij mij wel kan. Heb er even een USB stick in geprikt, dat werkt prima, met wat opties kan je (wel basic) door de mappen bladeren.

Ik heb de Auris Hybride Executive overigens, wellicht dat het daar anders in werkt.

Het opladen van een telefoon aan de USB-poort werkt ook nog, dus ik kan mijn telefoon makkelijk in het dashboard kastje opladen via micro USB (N900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik had ook een iPod-aansluiting genomen bij m'n vorige auto (Honda Civic hybride) en dat werkte inderdaad ook als een cd-wisselaar. Ik kon wel 6 playlists aanmaken op de iPod, Honda1 t/m Honda6 en die werden dan als cd beschouwd. Zelf maakte hij dan nog een Honda7, dat was dan shuffle all. Maar bladeren door artiesten, albums en andere playlists dan die Honda-dingen werkte niet :| ik vond het ook een brakke implementatie van een iPod-interface.

M'n huidige auto doet dat gelukkig een stuk beter, die neemt gewoon de complete interface van de aangesloten iPod over.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:48
Spotify is toch streaming? Of kan je tegenwoordig vooraf muziek downloaden ermee ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:34

dodo79

witte dikke tonnie

ReneK schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:35:

Dat zou je denken van het 3g netwerk, maar...
Ik gebruik streamitall voor iphone in de auto om fearfm te streamen in de auto, en dat werkt verrassend goed op de nederlandse snelwegen.
Ik heb tot nu toe maar 1 plek gevonden waar het 3g netwerk van tmobile het niet trok, en das bij de aansluiting a59 op de a2 bij den bosch, verder werkt het perfect.
Dus het kan prima!

omdat het kan!

Pagina: 1