[Linux] geen volledige info door terminal window

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik zit met een probeem, moeilijk te verwoorden (en ook moeilijk te googlen :) ).

Als ik een ps -ef uitvoer, dan wordt een deel van de info niet weergegeven omdat mijn terminal window te klein is. Als ik ps -ef | grep <iets> doe, dan krijg ik wel de volledige informatie, de informatie die dan normaal verder loopt naast het terminal window wordt gewoon op een nieuwe lijn gezet.

Nu probeer ik met netstat hetzelfde, ik voer netstat -p uit om te kijken welk process en process-ID gelinkt is aan een specifieke tcp-port. Maar nu net die informatie wordt niet weergegeven... Zelfs grep helpt hier niet.
Ik zie net het begin van de process gegevens, maar de rest niet meer.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak de terminal window groter?

Bedoel je dit: wanneer je output heb op de CLI, dat niet alles op het scherm past wanneer je niet in een GUI omgeving werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Je kan eventueel ook pipen naar less :

code:
1
ps -ef | less

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
ps geeft normaal gezien maar een beperkte breedte per regel terug. je kan --width=500 ofzo gebruiken om meer characters terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Nog een beetje meer informatie. Ik gebruik dus de terminal applicatie in fedora 8. Het venster staat al gemaximaliseerd, maar ik denk niet dat het te maken heeft met de terminal applicatie. Ik heb de font al verkleind en hij geeft steeds exact dezelfde informatie. Het lijkt wel of het netstat commando maar een x-aantal characters als output kan geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

deadinspace

The what goes where now?

Mja, netstat is een beetje een archaïsch rotding wat dat betreft. Wat voor informatie probeer je precies te achterhalen? Misschien dat je met lsof -i wat kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Kan je via ssh vanaf een andere machine testen of je hetzelfde probleem hebt? ik heb ff snel in ubuntu en op RHEL getest en netstat gaat netjes op de volgende regel verder als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Bizar nu doet hij het wel... en correctie het was idd een RHEL versie, waarop ik werktte.

Alleen geeft hij niet de volledige proces informatie (ik mis nog een letter vanachter, maar dit is niet van belang :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan bij ps met -o de output ook nog veranderen mocht je daar zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik ram altijd ps auxfww in, heb je meestal wel genoeg informatie.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Idd tnx voor alle informatie (maar het ging hier wel over netstat :) )

anywho, effe alle terminal windows gesloten en terug eentje geopend en het probleem was verholpen :*)
Pagina: 1