Toon posts:

Kabel van 2.5mm female naar 3.5mm male (2x of 1x?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt: ik wil mijn xbox 360 heaset (het standaard microsoft ding) aansluiten op mijn pc. Mijn pc heeft echter (uiteraard) geen 2.5mm ingang, en daarom zoek ik een kabel die de 2.5mm van de Xbox-headset omzet naar 2x 3.5mm. Ik neem aan dat het niet mogelijk is om de headset goed werkend te krijgen op 1x 3.5mm, maar als dat wel zo is hoor ik het natuurlijk graag.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

al even gezocht naar een converter of verloopje?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:42:
Ik neem aan dat het niet mogelijk is om de headset goed werkend te krijgen op 1x 3.5mm, maar als dat wel zo is hoor ik het natuurlijk graag.
waarom zou dit niet werken? het enige verschil tussen die 2 is de maat

dus een simpel verloopje van 2.5--> 3.5mm zou het moeten doen

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:21
Met zo'n simpel verloopje kun je de headset alleen als koptelefoon gebruiken.

Ik vraag me af of zoiets bestaat. Indien mogelijk zou ik zelf wat in elkaar solderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-02-2011 12:13 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Er bestaan inderdaad verloopjes van 2,5mm jack female naar 3,5mm jack male. Echter is er de kans dat het niet goed werken. De headset van de Xbox heeft twee ringen welke normaal voor een linker- en een rechterkanaal staan. Bij de XBox is het echter één kanaal voor geluid, de andere voor de microfoon. Kans bestaan dus dat de PC dit gaat zien als een gewone hoofdtelefoon en dus geluid over de microfoon zal willen sturen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:21
Ik had een 4- polige verwacht, maar het is gewoon een 3-polige stekker. |:(

En dan is het inderdaad geen goed idee om die gewoon aan te sluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-02-2011 12:15 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Jaap-Jan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:14:
Ik had een 4- polige verwacht, maar het is gewoon een 3-polige stekker. |:(

En dan is het inderdaad geen goed idee om die gewoon aan te sluiten.
weer een sterk staaltje, we maken iets alleen bruikbaar voor ons eigen product... tja het is niet verboden maar wel een beetje onhandig.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47

M2M

medicijnman

FeaR1986 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:10:
Er bestaan inderdaad verloopjes van 2,5mm jack female naar 3,5mm jack male. Echter is er de kans dat het niet goed werken. De headset van de Xbox heeft twee ringen welke normaal voor een linker- en een rechterkanaal staan. Bij de XBox is het echter één kanaal voor geluid, de andere voor de microfoon. Kans bestaan dus dat de PC dit gaat zien als een gewone hoofdtelefoon en dus geluid over de microfoon zal willen sturen...
wacht... Xbox 360 headset heeft mono geluid?

-_-

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

M2M schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:18:
[...]
wacht... Xbox 360 headset heeft mono geluid?
Als we het over dezelfde hebben wel...
Ik heb het over de headset die je bij de console geleverd krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.getcoolgames.co.cc/images_products/head_set_for_xbox.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens dit topic zou het gewoon mogelijk moeten zijn met een simpele 2.5>2x3.5 verloop. Ik kan echter nergens op internet zo'n kabel vinden. Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen vinden?
Ok, dit zal dus niet werken volgens jullie? Dan denk ik dat ik maar ga zoeken naar een pc headset :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 12:37 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Neem aan dat je zoiets zoekt? Woeps, die is net omgekeerd van wat je bedoelt. Weet niet of je een Action in de buurt hebt, maar heb er laatst voor minder dan € 2,- een stereo headsetje gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 01-02-2011 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit: nevermind, Nielson heeft het zelf al verandert

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 12:43 ]

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Deze is die van nielson maar dan omgekeerd: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...0445024413#ht_2086wt_1139 Ik zie alleen zo gauw niet of hij voor een 4 of 3 rings stekker is.

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Let er wel op dat je headset dan wel compatible is inderdaad. Op het werk last mee gehad dat de Nokia headsets (2.5mm) niet werkten op de Siemens DECT set omdat er inderdaad 3 ringetjes waren. Vervolgens Plantronics gehaald met 2 ringetjes, en die werkten dan wel weer..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga het denk ik gewoon proberen met die kabel van Iredev, en als dat niet werkt neem ik gewoon een leuke pc headset.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47

M2M

medicijnman

FeaR1986 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:21:
[...]

Als we het over dezelfde hebben wel...
Ik heb het over de headset die je bij de console geleverd krijgt:
[afbeelding]
tja, dat ziet er wel redelijke mono uit ja :) Ik dacht eigenlijk dat de xbox 360 headset wel twee luidsprekertjes had, maargoed. Het lijkt ook meer op een telefoniste-ding dan een "headset".

-_-

Pagina: 1