Mja, nogmaals: als de implementatie goed is wordt een "opgeslagen wachtwoord" niet eens in een input control geladen. Vziw zal en passwordbox op OS niveau toegang van buitenaf niet toestaan maar er zullen allicht wat workarounds/hacks zijn (dat blijkt

). Het zou, afaik, niet moeten kunnen.
Hoe 't precies gebeurt weet ik niet, maar het is allicht een kwestie van de juiste window classes zoeken, en ze dan met een Sendmessage oid gaan jennen of ze een andere window class assignen of
zoiets flikken of iets dergelijks. Met pure C# ga je er vermoed ik niet komen; je zult wat API calls moeten gaan maken en wellicht zelf wat "undocumented features" moeten gebruiken
Edit: Op KeePass werkt 't niet, evenals "Wachtwoord wijzigen" onder windows.
Edit2:
Hier en
hier een korte/simpele uitleg v.w.b. het gebruik van 2 verschillende buffers en wat pointers naar zaken als GetWindowText e.d. die dat soort tools (waarschijnlijk) gebruiken. Ook wordt er
in de comments gepraat over het hooken en subclassen van een control om zo de window class van een control om te turnen naar een gewone textbox.
Again: bij een
goede implementatie wordt een opgeslagen wachtwoord niet eens met de control geassocieerd; helaas zijn er (blijkbaar) nog genoeg minder goede implementaties
Ik heb 't even getest op onze eigen software; die is er in ieder geval imuun voor

(*pfew*

)
[
Voor 46% gewijzigd door
RobIII op 01-02-2011 11:55
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij