Anoniem: 391597

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik nog uit ben gekomen ondanks dat ik google heb geraadpleegt.
Ik wil binnekort een z-5500 gaan kopen, is het mogelijk om mijn computer via HDMI
aan mijn TV aan te sluiten en dan de z-5500 digitaal aan te sluiten op mijn tv?
krijg ik op die manier dan echte surround sound of is dat niet mogelijk?

Anders zat ik te denken om een losse Mediaplayer erbij te kopen namelijk de AC Ryan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groeten rick.

Mijn tv is trouwens de PFL8605 32 inch van Philips.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 21:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Is het niet mogelijk/makkelijker om je pc via optisch kabeltje aan te sluiten? Heb je de handleiding van je tv doorgelezen? Graag vermelden wat je zelf al hebt onderzocht, we gaan hier niet voor jou alles zitten uitzoeken

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 16:01

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zou als ik jou was gewoon je computer met de analoge minijacks aansluiten omdat niet alle geluidskaarten 5.1 geluid door kunnen geven onder games.
De AC Ryan zou ik dan gewoon met een coax kabel aansluiten.

Dat over die geluidskaarten trouwens in games, ik weet niet of je games gaat spelen maar de functie die op veel (onboard) kaarten missen is dts live die er voor kan zorgen dat 6 kanaals geluid digitaal wordt doorgegeven.

[Voor 34% gewijzigd door BGB4rn op 01-02-2011 11:08]

Signature

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 23:29
Tv's hebben gewoonlijk alleen maar een stereo output. Ook al heeft je tv een digitale uitgang, dan is deze nog steeds stereo ongeacht de bron. De z-5500 heeft gewoon een optische ingang en komt met bijgeleverd kabeltje. Ik zou daar gewoon gebruik van maken als je surround wil.

Topicstarter
Dat zou inderdaad makkelijker zijn maar mijn moederbord heeft die aansluitingen niet.

games speel ik niet echt op mijn computer dus een nieuwe geluidskaart aanschaffen is de moeite niet waard, dus vandaar dat ik op deze oplossing kwam. Ik heb de handleiding van mijn Tv wel doorgelezen maar ik kon er nog niks over vinden in ieder geval.

Ahh oke, dat maakt het allemaal wel duidelijk ! dank je, dus de enige manier voor mij om surround te krijgen is door een nieuwe geluidskaart of een Media player te kopen als ik het goed begrijp. Aangezien mijn computer niet die ingangen heeft.

groet

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 391597 op 01-02-2011 11:49]

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:39
Ik heb mijn Z5500 aangesloten via een Creative X-Fi Titanium geluidskaart via een optische kabel. Werkt prima met 5.1. ;)

Voor als je geïnteresseerd bent: pricewatch: Creative X-Fi Titanium Bulk

[Voor 47% gewijzigd door Motabeatz op 01-02-2011 11:55]

motabeatz.com

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Er zijn zeker wel TV's die gewoon Dolby Digital 5.1 doorsturen via de S/PDIF uitgang. Echter gaat dit lang niet via elke inkomende bron. En ander punt waar je rekening mee moet houden is dat als Dolby Digital wel lukt het nog niet zeker is of iets als DTS ook gaat lukken. TV's die DTS door kunnen sturen zijn een stuk zeldzamer. Het is dus een kwestie van proberen.

Een geluidskaart met een S/PDIF out kost overigens de wereld niet. Voor een paar tientjes heb je al een kaart met een S/PDIF out. Kaartje hoeft verder niets te kunnen, alleen maar de audio door te sturen naar de receiver. Mocht je toch een geluidskaart willen met DTS Connect en/of Dolby Digital Live! dan ben je voor 40 euro klaar met een Club 3D Agrippa.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
Dus volgens jou is het makkelijk als ik een nieuwe geluidskaart koop samen met de set ipv een mediaplayer? Is het een gedoe om 5.1 geluid in te stellen via MPC home cinema? ik heb laatst is alles doorgekeken en kon zo gauw niet iets vinden daarover. Ik hoef geen handleiding natuurlijk, alleen is het een gedoe om het in te stellen of valt dat wel mee?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan wat de mogelijkheden zijn en wat de kosten er (ongeveer) van zijn. Denk alleen dat een geluidskaart goedkoper zal zijn dan een hele mediaspeler er bij kopen. De mediaspeler zal al duurder zijn dan de geluidskaart. Plus dat je de PC én de mediaspeler aan moet hebben staan om media te streamen. Als je een nieuwe geluidskaart neemt dan ben je klaar met alleen de PC aan.

Meeste geluidskaarten kunnen gewoon DTS en Dolby Digital doorgeven als dat wordt afgespeeld. Het moet echter wel in de files staan die je af wilt spelen....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
Ja sorry dat bedoelde ik :P.

Ik speel meestal 1080p MKVs af waarvan ik weet dat ze inderdaad DTS en Dolby Digital hanteren dus dat zit wel goed. Ik zal is rondkijken naar een geluidskaart! iets waar ik toevallig op moet letten bij het aanschaffen van 1?

groet.

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 20:12
Is het ondertussen al gelukt met je set-up? Zo ja, hoe heb jij je geluid aangesloten,

Ik heb namelijk ook de logitech z-5500 en een AC ryan playon mini. Alleen ik krijg geen DD 5.1 of DTS geluid uit mijn ac ryan(optisch aangesloten).

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
afspelen via mpc of vlc is redelijk recht toe recht aan, je moet spdif passthrough selecteren.
Dit geldt ook voor de vraag over acryan op je z5500
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee