Mashup benchmarks/prijzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 15:40
Ik zag net een post op Reddit over deze site: WhatGFX.com. Het is in principe niets meer dan een mashup van twee dingen: prijzen en benchmarks van videokaarten. De grafiek is eigenlijk alles wat je nodig hebt, je kiest op de x-as de maximale prijs die je wilt betalen en zoekt dan tussen 0 en je gekozen prijs het stipje (eventueel van je merk naar keuze) met de hoogste benchmark op de y-as.

Dit lijkt me de ultieme manier om een videokaart te selecteren als je geen specifieke wensen hebt. Zelf ben ik sinds een paar jaar wat minder goed op de hoogte op dit gebied en de naamgeving van zowel AMD als NVidia laat nogal te wensen over. Zo'n plaatje is dan het alternatief voor het handmatig filteren van benchmarks op allerlei sites.

Misschien is zoiets interessant als functionaliteit voor de pricewatch? T.net heeft zoveel informatie dat die grafiek dan zelfs configureerbaar gemaakt kan worden (of 3d: prijs/benchmark/review score!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Wat een ontzettend gave functionaliteit!

Helaas niet geschikt voor tweakers aangezien we niet genoeg (eigen) benchmark-data hebben. Ik zal het wel even rondmailen hier, wellicht vloeit er ooit nog een gaaf idee uit voort.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?