Verwijderd

Topicstarter
Nog meer mensen problemen met de Sabertooth P67?

Na twee dagen volledig draaien heeft de Intel 6Gbs controller ineens mijn twee SSD Vertex 2 schijven uit zijn Raid-0 gehaald. Nu zijn het ineens twee losse schijven in Windows 7 en wordt er gevraagd om ze te formatteren om ze te kunnen gebruiken.
Hoe kan een controller ineens een Raid-0 configuratie kwijtraken?

Het is dat ik een Revodrive X2 heb anders zou ik niet eens meer kunnen opstarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 06:50 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout

alhoewel het hier wel om je 6Gbs controller gaat is het wel erg toevallig....

je weet zeker dat niet per ongeluk RAID in je bios uit is gegaan door een reset to defaults?

[ Voor 33% gewijzigd door nedernakker op 01-02-2011 07:24 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:12:
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout

alhoewel het hier wel om je 6Gbs controller gaat is het wel erg toevallig....

je weet zeker dat niet per ongeluk RAID in je bios uit is gegaan door een reset to defaults?
Ik weet het zeker want ik ben de bios niet in geweest omdat alles werkte.
Gewoon een koude start vanochtend toen ik net uit bed was.

Daarom snap ik het ook niet.
Wat wel het geval is in de bios is dat je niet de 4 x Intel 3Gbs Intel poorten apart uit kan zetten. Deze zitten gekoppeld aan de 2 x 6Gbs Intel poorten.

Ik heb de vraag ook in het Asus forum onder Sabertooth P67 gesteld. Ben benieuwd of dit al te maken heeft met de fout. Als het zo is dan is de drie jaar welke hun voorspelde nu 3 dagen geworden en kunnen wel de 6Gbs poorten beïnvloed worden.

Ik ben de bios weer in geweest vanochtend en alles stond juist nog wel in Raid.
Na een herstart waren ze ineens weer wel goed. Ben benieuwd wat ze vanavond doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet al genoeg. 6Gbs van Intel heeft ook last naar mijn mening.

In een extreme situatie waarbij sprake is van zeer veel fouten, zou de communicatie tussen de disk en het systeem onmogelijk worden en de schijf voor het systeem onbenaderbaar worden. Op dat moment wordt de schijf voor het systeem onzichtbaar. De data op de disk gaat op dat moment niet verloren en is in principe na een restart of op een ander systeem gewoon uit te lezen. Het probleem is relatief eenvoudig op te lossen. De 6-serie chipsets van Intel worden geproduceerd in een 65 nanometer productieprocedé en alleen een kleine verandering aan een metaallaag zou voldoende zijn om het probleem op te lossen.
http://nl.hardware.info/n...n-h67-chipsets-update-939

Precies wat ik had. Na een restart weer uit te lezen en terug in de Raid.

• Bikkel_C
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:50:
Weet al genoeg. 6Gbs van Intel heeft ook last naar mijn mening.

In een extreme situatie waarbij sprake is van zeer veel fouten, zou de communicatie tussen de disk en het systeem onmogelijk worden en de schijf voor het systeem onbenaderbaar worden. Op dat moment wordt de schijf voor het systeem onzichtbaar. De data op de disk gaat op dat moment niet verloren en is in principe na een restart of op een ander systeem gewoon uit te lezen. Het probleem is relatief eenvoudig op te lossen. De 6-serie chipsets van Intel worden geproduceerd in een 65 nanometer productieprocedé en alleen een kleine verandering aan een metaallaag zou voldoende zijn om het probleem op te lossen.
http://nl.hardware.info/n...n-h67-chipsets-update-939

Precies wat ik had. Na een restart weer uit te lezen en terug in de Raid.
Ik hoop niet dat je gelijk hebt aangezien ik net alles in mijn systeempje heb verplaatst naar de 6Gb poorten 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de leverancier gebeld waar ik dit bord vandaan heb.
Ze willen uiteraard het bord omruilen met de nieuwe versie eind februari en ik was de eerste die zich nu melde met een uitval van de Intel 6Gbs poort.

Blij zijn ze totaal niet vanwege de grote voorraad P67 en H67 borden en processoren omdat hiervan de productie vrijwel stil ligt. Dat gaat geld kosten en gaat Intel dat vergoeden?

• Bikkel_C
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06-2018
In het bericht http://nl.hardware.info/n...n-h67-chipsets-update-939 lees je ook dat intel een potje met geld gereserveerd heeft voor de terugroepactie. Of ook andere kosten op intel verhaald kunnen worden is natuurlijk altijd koffiedik kijken.

Zal eind februari wel weer een dagje bezig zijn met het uit elkaar halen van het systeem en weer opnieuw opbouwen.

Early adopters 0 : Laggerds 1 |:(
Pagina: 1