PC wil niet meer op/doorstarten

Pagina: 1
Acties:

• Michelangelo15
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ik heb een paar maanden terug mn pc weggelegd omdat de windows-schijf (40gig IDE schijf) crashte. Inmiddels weer mee bezig geweest en die schijf vervangen voor een 640gig. tegelijk ook de cpu-koeler vervangen voor het vorige exemplaar (goed werkend) aangezien de huidige fan een beetje op was.

Alles weer aangesloten, echter de pc gaat nu een paar seconden aan en schakelt daarna weer uit. Ik heb alle schijven alweer een keer losgekoppeld, geen resultaat. Enige opvallende is dat de fan van de videokaart niet meer draait, t lijkt me alleen niet dat de kaart kaduuk is. Heb er niks mee gedaan en de laatste keer dat ik vergat de stroom op de v-kaart te zetten, gaf ie gewoon een melding bij het opstarten

geheugen gewisseld voor een ander stripje, geen effect.

Mobo: MSI KT6 Delta
CPU AMD Athlon 2600+
V-kaart Radeon 9700
Schijf 1 Maxtor diamandmax 10 200gig (als slave jaren goed gewerkt)
Schijf 2 Hitachi SATAII 640gb
Gehuegen 2x 256mb DDR333/1x1gb DDR400

kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen?

• Michelangelo15
  • Niet online
zeker, mn voeding is een 480W van thermaltake, dus dat zal het niet zijn. Verder slaan de cd en dvd gewoon aan. ook muis en toetsen geven opstartlichtjes. Mobo lijkt me dus intact. Maar waar ik niet uitkom is waardoor ie constant uitschakelt na een aantal seconden. Is dat een stroomoverbelasting? Temperatuur zal het niet zijn iig.

Heb de nieuwe HDD op een ongebruikte stroomkabel gezet (4-pins->SATA) en de andere SATA zat op een eigen stekker, direct vanaf de voeding.

verder: niets is overgeklokt, v-kaart is niet bepaald 'dik' (was het maar zo) dus de 5v lijkt me geen probleem, echter is niet te testen, ik krijg namelijk geen BIOS oid.

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:22

Pieterll

Pataar op Discord

Kun je niet eens (als je die hebt) met je onboard vkaart kijken of ie opstart, uiteraard je oude graka even losmaken.

• Michelangelo15
  • Niet online
v-kaart eruit gehaald, nog steeds hetzelfde...

bij het eruit halen ontdekt dat de lagers van de fan eruit liggen ofzo. Fan loopt zeer moeilijk, zelfs draaiend met de hand. Dus dat fannetje zal vernieuwd moeten worden. grmbl...

[ Voor 66% gewijzigd door Michelangelo15 op 01-02-2011 02:27 ]