Bose 3-2-1 + Sharp Aquos LE824E + PS3

Pagina: 1
Acties:

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:02
Beste Tweakers,

Ik lees al een lange tijd mee maar nu zit ik zelf met een probleem dus tijd voor een vraag, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik heb een Bose aangesloten met hdmi op de tv (Sharp LE824E) en vanuit de tv een optical audio kabel naar de bose. De ps3 zit ook met een hdmi kabel naar de tv.

Nu mijn vraag: hoe moet ik dat met de audio van de ps3 doen? als ik nou een blu-raytje erin gooi krijg ik alleen maar 2.0 geluid ipv de 5.1 die gecodeerd staat op het schijfje. beetje jammer dacht ik zo.

Iemand een goede oplossing?

Alvast bedankt,
Worsteneter

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Het lijkt me erg voor de hand liggen, maar zou je niet eens de optische kabel uit je tv halen en in de PS3 stoppen? Andere uiteinde uiteraard in je Boseding laten zitten. Goed kans dat je tv alleen maar stereo kan uitsturen via optisch.

• Worsteneter
Nee dat is nou het probleem; de tv stuurt bij HD zenders enzo ook dolby digital 5.1 uit en anders Dolby 2.0.. Ik zoek meer naar een oplossing van én én als dat mogelijk is? ;)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het zit er dik in dat je tv geen dolby signaal van een externe input door kan sturen. Heeft je Bose setje niet gewoon een HDMI ingang waar je je PS3 op aan kan sluiten?

Verwijderd

Mmmh ik heb hetzelfde probleem gehad...

Heb er toch maar voor gekozen om de PS3 met optische kabel aan de Bose 123 te linken, Bose 123 naar TV is een HDMI, geluid van humax decoder naar Bose 123 is helaas een ouderwets stereo kabeltje.

Ik zit dus altijd goed behalve als ik dolby 5.1 vanhet TV signaal zou willen hebben. Eigenlijk heeft het Bose 123 systeem gewoon een optische ingang te weinig.
Ik denk dat dat je zult moeten kiezen.....

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je zal inderdaad moeten kiezen tussen je PS3 en je TV. Das het nadeel van dit soort alles in één setjes: te weinig ingangen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Volgens de specificaties heeft de Bose 3-2-1 naast één optische ingang ook nog drie digitale coax ingangen. Als je echt de TV én de PS3 op de Bose 3-2-1 aan wilt sluiten zou ik één van de apparaten dan met optische aansluiten en de andere via een optical to coax converter aansluiten. Kost je wel een paar tientjes voor de converter, digitale coaxkabel en nog een extra optische kabel, maar dan heb je wel bereikt wat je wilt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een Bose 3-2-1 is toch sowieso maar stereo?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ja, 2.1. Maar er is verschil tussen een stereosignaal op een 2.1 set en een DD signaal op een 2.1 set.

• Worsteneter
Ja maar bose krijgt het wel voor elkaar om het mooier te laten klinken met DD signaal idd. nouja dan moet ik maar kijken naar zo'n converter ding! Bedankt allemaal voor de hulp!

p.s. Heb trouwens CI+ module in de tv zitten en geen decoder mocht iemand denken dat die ook nog betrokken was bij de hele heisa haha

[ Voor 27% gewijzigd door Worsteneter op 01-02-2011 15:24 ]

Pagina: 1