Toon posts:

HDD kapot / Seatools kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik heb hier een laptopschijf van Seagate liggen. Komt uit de laptop van mijn zus. Is kapot, maar wilde kijken wat ik er mee kon doen. Want hij reageert wel netjes etc.

Seatools geïnstalleerd, alle schijven uit de PC gehaald en warempel, Seatools vind netjes mijn eigen Seagate 320GB schijf en de laptopschijf. Beiden getest, werken prima. Test verloopt normaal, short drive self test.

In eerste instantie zijn het 2 dezelfde modellen. Kan kloppen, ik heb twee van die 320GB schijven. Ware het niet dat er eentje los is, fysiek los. Als in: stekker eruit.

En toch werkt die test, zelfs als ik de andere HDD eruit haal, test hij gewoon door. Ik vraag me nu af of Seatools niet gewoon keihard fake is? Want met 1 schijf in mijn PC waar mijn OS erop staat ziet hij de andere 320GB nog steeds staan, zelfs na een rescan. En dan slaagt hij met vlag en wimpel.

Ander probleem is nu dat de kapotte laptopschijf niet wordt herkend door Seatools. Andere backuptools lopen vast zoals getdataback etc. omdat ze de schijf niet kunnen indexeren oid denk ik.

Nu wordt garantie claimen bij seagate/OEM wel lastig als Seatools hem niet eens herkent. Maar dat Seatools 2 schijven kan testen terwijl er maar 1 fysiek aangesloten is schokt mij nog het meest. Ik zie bij broncontrole ook niet het proces staan dat gebruik maakt van mijn schijven.

Bijgaand een screenshot voor meer info. Ik snap het niet meer... Heb ik nu een poging om RMA's te verminderen ontdekt bij Seagate of doe ik iets verkeerd?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41
Hij ziet maar 1 HD (ik zie tweemaal het zelfde serienummer). De tweede HD wordt gewoon niet gezien.
Kan je eens in je bios kijken of die hem wel goed herkend?

[Voor 4% gewijzigd door job op 31-01-2011 23:44]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32
Ik zie daar twee schijven staan met hetzelfde typenummer, serienummer en firmware versie, dus lijkt me dat Seatools gewoon tweemaal dezelfde schijf weergeeft? Test anders eens met de dosversie.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik zal binnenkort even met de dosversie testen, als ik DOS uberhaupt al aan de praat krijg. Mega oud systeem en voor mij nogal onwennig.

Enfin, ik reboot en ik krijg van Windows de melding dat stations D:\ en M:\ geformatteerd moeten worden voor gebruik. (dat zijn 2 partities op de oude laptopschijf en uiteraard kunnen deze niet geformatteerd worden). Windows herkent de schijf dus wel inclusief de partites maar Seatools voor Windows herkent de schijf niet. Kan ik concluderen dat de schijf dus echt goed kapot is en niet meer door mij zelf te repareren is?

Of is Seatools dusdanig slecht dat alleen de DOS versie deftig werkt?

[Voor 4% gewijzigd door Nox op 01-02-2011 00:22]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee