Toon posts:

Usb alarm wie kan mij helpen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik zou graag een usb alarm willen maken. Wat houd het in? Nou hij moet kunnen detecteren als er iemand aan me muis zit of aan me toetsenbord en als die dat detecteert dat er dan een alarm afgaat en die alarm is aan en uitschakelen met een schakelaar. Maar kan iemand mij helpen met het programmatje daarvoor te programmeren want daar heb ik totaal geen verstand van en een bouw schema te maken zodat ik dat kan gaan solderen enz. enz.
Ik hoor graag van jullie.

Mvg Pronk.ie
>:)

P.S Moet ik deze vraag ook in het programeer hoekje stellen voor de software ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

P.S Moet ik deze vraag ook in het programeer hoekje stellen voor de software ?
In ieder geval niet ook, check anders ook even puntje 9 in het Het algemeen beleid #quickstart.

Het is het me niet bepaald duidelijk wat je nu precies wil.
Moet het alarm afgaan als iemand je muis/toetsenbord aanraakt, of als die ook daadwerkelijk ergens op klikt/toets indrukt. In het eerste geval kun je flink gaan klussen, in het tweede kun je dat het beste programmeren.
Waarschijnlijk ook het makkelijkste als je dan gewoon je computer als alarm gebruikt. Dus de speakers i.p.v. een los "alarm". Ik heb geen idee of er zoiets bestaat: usb connectoren die je tussen tobo/muis en pc in kan zetten, dat gelijk afgaat als er ook maar enige input van een van deze afkomt, maar ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Wat niet betekent dat het niet bestaat, maar indien het wel bestaat, zou jij dit ook op kunnen zoeken.

Maar als ik heel eerlijk ben, denk ik dat als je zelf al geen idee hebt waar je moet beginnen, dit toch echt een stapje te ver voor je is.
Of je moet redelijk kunnen programmeren. Maar in dat geval had je deze vraag ook niet hier neergezet vermoed ik.
Niet dat ik je wil ontmoedigen ofzo he.

Waarom wil je eigenlijk zo'n alarm? Is het niet veel simpeler om er gewoon voor te zorgen dat je het niet nodig hebt?

Edit: gefeliciteerd trouwens :)

[ Voor 13% gewijzigd door crizyz op 01-02-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:56
Eens met mijn bovenbuurman.

Wil je je PC beveiligen als je even wegloopt? Kun je dan niet beter gewoon je PC locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 21:12
Ik heb wel eens een youtube filmpje gezien van iemand die een alarm had dat op de versnellingssensor (beveiliging harddisk) werkte. Til de laptop op en het alarm gaat af.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Is het een diefstal alarm of een gebruiksalarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Een Windows installatie die standby staat kan in ieder geval wakker worden door de muis aan te raken, of een willekeurige toets in te drukken op het toetsenbord. Zodoende ben ik er haast zeker van dat er Windows API's bestaan om deze signalen op te vangen.

Bijvoorbeeld zoiets: http://www.pinvoke.net/default.aspx/user32/mouse_event.html

Toetsenbord event mag je zelf opzoeken.

Allicht is het zelfs nog makkelijker als je een kant en klare "input" library zoekt in de taal waar je je voorkeur in hebt, dan hoef je alleen nog maar iets in elkaar te flansen dat een alarm geluidje afspeelt zodra je event handler aangeroepen wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Engineer op 01-02-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

haarbal schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:04:
Ik heb wel eens een youtube filmpje gezien van iemand die een alarm had dat op de versnellingssensor (beveiliging harddisk) werkte. Til de laptop op en het alarm gaat af.
Moet je die er natuurlijk wel net toevallig in hebben zitten. Maar als ts een pc heeft zet dit ook geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 22:51

Zeror

Ik Henk 'm!

De vraag in dit is natuurlijk: hoe diep wil je het alarm nestelen in je systeem? Enkel softwarematig of ook hardmatig.

Makkelijkste oplossing: Screensaver bestand maken met daarin een alarmgeluid met eventuele toevoegen als systeem blokkeren enzo.
En als je het hardwarematig wil gaan doen, zal je toch de moeilijke weg moeten volgen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Een screensaver werkt net verkeerd om. Dan zal het alarm continue afgaan tot je de muis/tobo aanraakt.

Hardware matig zul je te maken krijgen met het fact dat je in het begin gelijk zal reageren op de eerste de beste prikkel die de muis geeft. Terwijl je eerder wilt dat je 10 of 100 coordinaat verplaatsingen hebt waargenomen binnen x tijd, voordat er iets afgaat. Anders gaat het alarm al af als je tegen de tafel tikt.

Buiten dit voorbeeld zul je tegen nog wel een aantal andere hindernissen oplopen als je hardware matig bezig gaat.

Buiten alle technische opties om blijft het een vrij zinloze bezigheid. Er zijn honderden commerciele anti-diefstal oplossingen. Daarbij kan iemand gewoon zijn eigen usb muis inpluggen in een vrije poort en z'n gang gaan (indien je puur voor een hardware oplossing gegaan bent).

[ Voor 20% gewijzigd door Engineer op 01-02-2011 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Kun je niet beter gewoon een paswoord op je screensaver zetten? En als mensen slim denken te zijn je PC te rebooten, dat je dan ook een paswoord op je startup hebt (na of voor de post, volgens mij kun je dat in de bios instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hoewel er door deze en gene goed gereageerd word, gooi ik het topic toch dicht. Het is namelijk niet de bedoeling 'maak dit aub voor mij'-vraagjes in EL te dumpen. (In 'het programmeerhoekje' is dat trouwens nog minder toegestaan.) Ik snap dat je misschien geen of weinig kennis van electronica of programmeren hebt, maar we verwachten iig dat je zelf onderzoek doet naar wat je wilt: Hoe zou die knop aangesloten moeten wezen? Wil je een hardwarematige of softwarematige oplossing? Op wat voor manier moet het geheel interfacen met de PC? Wat moet 'het programmaatje' specifiek doen?

Al met al: Probeer eerst je vraag zelf op te lossen. Als je genoeg research gedaan hebt en je je een goed beeld gevormd hebt van wat je nu precies wilt, maar met technische problemen zit, kan je een nieuw topic openen. We gaan hier echter geen software of hardware voor je bedenken terwijl je zelf bij wijze van spreken lui achterover leunt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.