• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:12
Beste mensen,

ik heb een vraag. Ik heb binnenkort (morgen ;) ) voor een paar dagen een moederbord van een vriend ter beschikking, met de UCC functie. Ik bezit een Phenom II 550 en ik wil eens kijken of ik nog eens wat cores open kan gooien. Nu is mijn vraag: stel, ik unlock mijn chip naar een tri/quad, kan ik deze gebruiken op een ander (niet-ACC/UCC) mobo? Want als dit niet zo is moet ik er maar vanaf zien.

En stel de unlock leid tot een no-POST, hoe kan ik deze terugzetten? Dus hoe gooi ik de extra cores weer dicht?

Alvast bedankt!

Verwijderd

naarden 4ever schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:51:
Nu is mijn vraag: stel, ik unlock mijn chip naar een tri/quad, kan ik deze gebruiken op een ander (niet-ACC/UCC) mobo?
Daar kun je hem nu toch ook al op gebruiken? :?
En stel de unlock leid tot een no-POST, hoe kan ik deze terugzetten?
Bios reset?
Dus hoe gooi ik de extra cores weer dicht?
Zelfde manier?

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaminded.nl/images/opendeur.gif

Dus...

• naarden 4ever
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:56:
[...]
Daar kun je hem nu toch ook al op gebruiken? :?
niet dus. Ik moet het moederbord nog krijgen. Het is nu een Phenom II X2, maar ik wil die unlocken. Ondersteund het niet-UCC mobo de unlocked processor? aangezien dat geen 940 is maar B37 ofzow...
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:56:
[...]
Bios reset?
[...]

Zelfde manier?
Thanx!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 20:53
Nee, het mobo forced de 4 cores constant, dus wanneer een MOBO dit niet doet ( jouw niet UCC mobo) dan heb je gewoon je X2 cores.
Correct me if I'm wrong :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Willie Billie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:03:
Nee, het mobo forced de 4 cores constant, dus wanneer een MOBO dit niet doet ( jouw niet UCC mobo) dan heb je gewoon je X2 cores.
Correct me if I'm wrong :)
Denk ik ook. Het komt vanuit de chipset dacht ik.

• naarden 4ever
Dus uiteindelijk zal alle moeite voor niets wezen...

het is een nVIDIA 7025 bord met de UCC chip erop gebouwd, dus niet de chipset die hem aanstuurt (kan dus wel dat chipje zijn... :9 ) En ik ga hem draaien onder een 720d, zonder UCC/ACC (Wel nvidia clock/core calibration... dunno what that may be...) maar kan het zijn dat de NCC de cores toch blijft forcen?

Wie zegt dat het kan? En wie zegt zeker te weten dat de X4 niet gaat werken? Vermoedens zijn mooi, mar facts nog meer. :p

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Google eens op "nvidia core calibration."

Verwijderd

naarden 4ever schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:08:
Dus uiteindelijk zal alle moeite voor niets wezen...
Hoe bedoel je? Je weet dat toch of het kan of niet, daar gaat het toch om?
En wie zegt zeker te weten dat de X4 niet gaat werken? Vermoedens zijn mooi, mar facts nog meer. :p
Je kan niet van tevoren weten of de CPU te unlocken valt en als het stabiel gaat zijn.

• Gekko12482
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je Phenom x2 naar een x4 hebt geünlockt, dan is dat jouw moederbord die hem forceert om op 4 cores te werken. Als je nu je cpu in een ander (niet ACC) moederbord stopt, dan werkt hij weer gewoon als dualcore. Als ik jou was zou ik dus gewoon je huidige moederbord behouden als dat kan.

• naarden 4ever
Gekko12482 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:26:
Als je Phenom x2 naar een x4 hebt geünlockt, dan is dat jouw moederbord die hem forceert om op 4 cores te werken. Als je nu je cpu in een ander (niet ACC) moederbord stopt, dan werkt hij weer gewoon als dualcore. Als ik jou was zou ik dus gewoon je huidige moederbord behouden als dat kan.
Oké top, slotje!
Pagina: 1