Hey,
Ik ben voor school een applicatie met java aan het maken waarin je informatie van een huis kan invoeren/inzien.
Nou heb ik 2 mooie comboboxes, alleen de tekst die hierin weergeven wordt is niet zoals ik het zou willen.
Voorbeeld van 1 cb code.
voor combobox
In het object eigenaar zit een id, datum, naam ,telnr.
Code voor selecteren van een regel:
Nou toont hij de tekst in de combobox ongeveer als hieronder:
Model.HuidigeEigenaar@934jkjdalskda
Maar ik wil dat hij alleen de naam van de eigenaar weergeeft.
al doe ik eigenaar[i].getNaam();, dan kan geen data meer toevoegen omdat ik dat aan de hand van het id toevoeg/wijzig.
Is het mogelijk het hele object eigenaar mee te geven, maar alleen de naam weergeven in de combobox?
Ik ben voor school een applicatie met java aan het maken waarin je informatie van een huis kan invoeren/inzien.
Nou heb ik 2 mooie comboboxes, alleen de tekst die hierin weergeven wordt is niet zoals ik het zou willen.
Voorbeeld van 1 cb code.
voor combobox
Java:
1
2
3
4
5
| HuidigeEigenaar[] eigenaar = HuidigeEigenaar.getAllEigenaren(); for (int i = 0; i < eigenaar.length; i++) { cbEigenaar.addItem(eigenaar[i]); } |
In het object eigenaar zit een id, datum, naam ,telnr.
Code voor selecteren van een regel:
Java:
1
2
| HuidigeEigenaar eigenaar = (HuidigeEigenaar)cbEigenaar.getSelectedItem(); newHuis.setEigenaarid(eigenaar.getEigenaarId()); |
Nou toont hij de tekst in de combobox ongeveer als hieronder:
Model.HuidigeEigenaar@934jkjdalskda
Maar ik wil dat hij alleen de naam van de eigenaar weergeeft.
al doe ik eigenaar[i].getNaam();, dan kan geen data meer toevoegen omdat ik dat aan de hand van het id toevoeg/wijzig.
Is het mogelijk het hele object eigenaar mee te geven, maar alleen de naam weergeven in de combobox?
[ Voor 1% gewijzigd door Creepy op 31-01-2011 21:22 . Reden: Code tags toegevoegd ]