Oracle tabellen export naar SQL Server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13
Ik heb een lastige casus. Ik heb een kopie van een Redhat systeem waar een Oracle server op geinstalleerd stond. De kopie bevat alle folders van het complete Redhat systeem en alle folders van de Oracle installatie (10g). De Oracle database is ongeveer 15GB verdeeld over verschillende tabellen, daarnaast is er nog ongeveer 60GB aan Oracle backup gegevens en Oracle systeem data. De Linux machine is niet meer beschikbaar, en tevens zijn de originele configuratie gegevens verloren.

Ik wil de tabellen weer kunnen inlezen, en het liefst op een Windows machine in SQL server. Ik heb al geprobeerd om met RMAN een backup te restoren van de Linux Oracle folders naar een verse Windows Oracle 10g installatie. Helaas geeft dat allerlei problemen, ik vermoed dat dit te maken kan hebben met het willen exporteren van een backup die gemaakt is onder Linux en het terugzetten naar een Windows omgeving (LITTLE vs BIG ENDIAN).

Ook heb ik geprobeerd om bot alle tabellen te kopieeren naar de Windows omgeving, een nieuwe control file aangemaakt, nieuwe services en een nieuwe init file. Ook hiermee krijg ik de DB niet in de lucht.

Eigenlijk wil ik op dit moment de hele DB niet meer draaien maar rechtsreeks vanuit SQL server (eventueel via een third party tool) een import van de Oracle tabellen doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dat uberhaupt?

gebruikte info: http://download.oracle.co...backup.102/b14191/toc.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:14
Het makkelijkst lijkt me om de Oracle bestanden gewoon te kopieren naar een nieuwe RedHat install? Desnoods in een virtual machine...

Endianness zal trouwens niet verschillen tenzij je Oracle op RedHat op PowerPC hebt gedraaid.

Tabellen uitlezen zonder de database te draaien is volgens mij geen optie (iig via third-party tools).

[ Voor 4% gewijzigd door matthijsln op 01-02-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
Nee geen powerPC. Dus idd zal Endianness niet uitmaken dan. Ik zal maar een VM redhat gaan proberen... Ben nu ook nog naar Oracle DUL aan het kijken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 23:32

JaQ

S1W schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:33:
Nee geen powerPC. Dus idd zal Endianness niet uitmaken dan. Ik zal maar een VM redhat gaan proberen... Ben nu ook nog naar Oracle DUL aan het kijken nu.
DUL is een last resort.

Heb je een consitente backup (bij voorkeur in RMAN) en een logfile van die backup? Kan je het logfile van die backup eens posten.

[ Voor 6% gewijzigd door JaQ op 01-02-2011 14:06 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Via een odbc connectie de tabellen uitlezen en in sql server inlezem, duurt even maar werkt wel.
Zaal is dan wel dat de oracle db moet werken.

neem aan dat je wel users en password hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
Nope DB draait niet, usernames en pw's heb ik ook niet :)

Ik ben nu bezig met wat tooling van Wisdomforce (fastreader). Morgen eens proberen. Wellicht Oracle zelf ook maar eens contacten voor hun DUL spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
mm neem aan dat niet de standaard users en wachtwoorden er staan.
zoals system / manager of iemand die de gegevens wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 23:32

JaQ

S1W schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:51:
Nope DB draait niet, usernames en pw's heb ik ook niet :)

Ik ben nu bezig met wat tooling van Wisdomforce (fastreader). Morgen eens proberen. Wellicht Oracle zelf ook maar eens contacten voor hun DUL spul.
DUL = duur. ora600.be biedt een iets goedkopere oplossing, maar dat is een last resort. Het beste is toch echt om die database te restoren. Als je geen DBA tot je beschikking hebt, dan zou je me kunnen pm-en (misschien kan ik je wel helpen :) ).
elmo_1978 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:26:
mm neem aan dat niet de standaard users en wachtwoorden er staan.
zoals system / manager of iemand die de gegevens wel heeft?
Heb je niet nodig. Als je lid bent van de dba group op linux (of de ora_dba group op windows) dan kan je altijd als sys in de database.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met hem :)

Als je de DB weer op weet te brengen, vergroot dat ook je mogelijkheden t.a.v. mogelijke import / export.
Ik zou in eerste instantie de boel op Linux weer in de lucht proberen te krijgen. Je zegt dat je dat geprobeerd hebt: welke foutmeldingen krijg je als je de DB probeert te starten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1