[Win7] Remote desktop en automatisch inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293704

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van RDC van windows 7. ik heb alle instructie's opgevolgd op het internet maar krijg steeds een aanmeld fout.

wat gaat er fout?

op het moment dat ik connect krijg ik het standaard inlog scherm te zien. maar als ik me aanmeld dan krijg ik een aanmeld fout van: Gebruikersaccounbeperking. mogelijke oorzaken hiervan zijn : geen blanco wachtwoorden toegestaan. etc.....

wat wil ik?

mijn pc meld zich standaard automatisch aan. ( dus start geheel op) dit wil ik graag zo houden.

wat heb ik gedaan?

Ik heb eerst volgens verschillende tutorials extern bureaublad geenabled. dit gaat goed wat kan gewoon met met IP connecten met mij pc.
Vervolgens via run en dan NETPWLIZ een wachtwoord ingesteld, maar vervolgens aanmelden met wachtwoord aanmelden uit gevinkt zodat ie toch automatisch zal inloggen. dit gaat in Windows ook goed.

wat ik nu ook doe ik kom dr gewoon niet in. iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Wat probeer je precies? Vanaf buitenaf in te loggen? En je wilt dat je RDP verbinding, automatisch inlogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik probeer met een windows xp laptop in te loggen op mijn pc met windows 7 ultimate. ( wil overal van buiten af in kunnen loggen op mijn pc.)

mijn pc start met normaal gebruik gewoon helemaal op. dus knop aan en windows start op en logt meteen in. ( geen wachtwoord niks invoeren.)

Dit vind ik erg prettig werken en wil ik zo houden

echter vraagt RDP om een wachtwoord ( user en wachtwoord)

nu heb ik dus met NETPWLIZ ingesteld dat mijn account wel een wachtwoord heeft. maar je niet hoeft aan te melden met wachtwoord ( als je pc opstart)

als het goed is heb ik nu een wachtwoord ingesteld en zou RDP dit moeten zien zodat ik normaal zoals het hoort in kan loggen. echter ziet ie nog steeds een blanco wachtwoord o.i.d en kan ik niet inloggen

iets duidelijker zo :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah duidelijk!

Misschien dat dit je helpt: Error Message: Unable to Log You on Because of an Account Restriction

En hier nog wat handige instellingen: How to turn on automatic logon in Windows XP

Heb je al een inloggen.rdp bestand geprobeerd te maken? Daar schijn je ook instellingen als 'automatisch inloggen zonder wachtwoord' te kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah het is gelukt stom foutje.

wat was het nou. ik had via NETPWLIZ ingesteld dat ie automatisch mag inloggen. als je vervolgens op toepassen drukt moet je een wachtwoord instellen. ik dacht dat dit ook meteen voor je account is. dit is echter niet zo. je moet echt bij accountbeheer nog een keer je wachtwoord zetten. dus nu kan ik mooi inloggen en alles werkt soepeltjes.

Ik heb hier thuis een netwerk, is het ook mogelijk om meerdere pc te bedienen ( niet te gelijk) maar dat ik niet alleen mijn pc kan bedienen maar ook meerdere?

moet ik dan met de port forward ieder pc z'n eigen poort geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je kunt opgeven via welke poort RDP werkt, voor andere PC's gebruik je dan een andere poort (bijvoorbeeld 3390).

How to change the listening port for Remote Desktop

[ Voor 32% gewijzigd door MegaTronics op 31-01-2011 19:52 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit is ook een erg handige website : http://www.xpvista.nl/forum/viewthread.php?thread_id=17

Het is toch ook mogelijk om via de webbrowser in te loggen?

Dus http:// ip : poort >?? ( als ik dit doe pakt ie het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Anoniem: 293704 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:07:
dit is ook een erg handige website : http://www.xpvista.nl/forum/viewthread.php?thread_id=17

Google is your friend: Zoekterm: RDP Webbrowser
Eerste resultaat: http://www.microsoft.com/...ert/northrup_03may16.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
MegaTronics schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:51:
Je kunt opgeven via welke poort RDP werkt, voor andere PC's gebruik je dan een andere poort (bijvoorbeeld 3390).

How to change the listening port for Remote Desktop
Zonder de listening port te wijzigen, kun je natuurlijk ook gewoon de internal en external port in je NAT-router laten verschillen. De externe poorten laten verschillen en dan intern allemaal naar 3389 forwarden.
Anoniem: 293704 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:07:

Je kunt ook Windows-toets+R (of Start->Uitvoeren) en dan mstsc<enter> doen, dan ben je er ook. Is sneller dan je browser starten en ook sneller dan bij bureau-accessoires zien te komen.

[ Voor 32% gewijzigd door BertS op 31-01-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb alles gevolgd wat hier staat :
http://www.xpvista.nl/forum/viewthread.php?thread_id=17

heb de poort netjes geforward zoals het hoort. maar als ik mijn poort check is tie niet open. hoe kan dit ? heb ook de firewall uitgezet en dat hielp ook niet.

heb 10101 en 10102 gebruikt. ( of is dit nummer tehoog ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Werkt het op je interne netwerk wel?
Heb je die 10101 ook gebruikt als 'interne poort', en de listening port in het register aangepast? Of heb je 10101 alleen extern gebruikt en geforward naar 3389?
IP-adres gecontroleerd?

En dan gewoon testen van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb in het register de poort aangepast naar 10101 en vervolgens de poort geforward naar mijn internet ip adres. 192.168.2.X

vervolgens heb ik dit gecheckt met canyouseeme en die pakt het niet. verander in het register weer en de port forward naar 3389 zit ie het wel.

Doe niks anders behalve de nummers vernanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Staat in je Windows-Firewall poort 10101 wel open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de poort gewijzigd naar 5010 en die staat gewoon open in de firewall. heb dit zowel voor udp en tcp gedaan en voor in/uit gaand verkeer.

Dus even voor een overzicht:

in het register bij portnumber heb ik decimaal ingevult 5010
bij uitzonderingen van firewall heb ik 5010 toegevoegd tcp en udp
port geforward naar 5010 en mijn interne ip 192.168.2.X

Als ik dit check werkt het niet met canyouseeme

doe ik dit lijstje hetzelfde maar dan met 3389 werkt het wel.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 293704 op 31-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Heb je in je router poort 5010 zowel bij intern als extern ingevuld?
Dan moet het gewoon werken, kan ook aan dat canyouseeme liggen, dat ken ik niet. Mogelijk test die een bepaalde service op basis van het poortnr, en gaat het dus bij afwijkende poorten niet goed.
Lekker testen van buitenaf...

[ Voor 32% gewijzigd door BertS op 31-01-2011 21:54 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb port 5010 gewoon geforward zoals ik dit altijd doe. hoef alleen mijn interne IP adres in te vullen en de port nummer en tcp of udp of beide en de router doet de rest.

heb het van buiten af geprobeert maar wil gewoon niet werken. tot ik mijn pc alleen de poort 3389 geef. maar dan kan ik niet inloggen op de laptop.

je zou zeggen dat het moet lukken. geen idee wat ik nu fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 293704 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:12:
heb in het register de poort aangepast naar 10101 en vervolgens de poort geforward naar mijn interne ip adres. 192.168.2.X
Kun je 'm dan intern wel overnemen?
Staat me iets bij dat die registry modificatie voor de poort niet zomaar werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 20:19
Als je van XP naar Windows 7 RDP wil doen zonder dat je de instellingen van RDP in Windows 7 hebt veranderd moet je ook nog een registry edit doen op de XP machine om NLA (Network Layer Authentication) aan te zetten. (Van jouw bericht waar je doodleuk, etc. bij zet IS dit het belangrijkste het OF geen Network Layer Authentication)

Dit als reg file opslaan en importeren op de XP machine (open notepad, kopieër, pasta, opslaan als *name*.reg, hierbij dus alle bestanden selecteren in plaats van alleen tekst)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"Security Packages"=hex(7):6b,00,65,00,72,00,62,00,65,00,72,00,6f,00,73,00,00,\
  00,6d,00,73,00,76,00,31,00,5f,00,30,00,00,00,73,00,63,00,68,00,61,00,6e,00,\
  6e,00,65,00,6c,00,00,00,77,00,64,00,69,00,67,00,65,00,73,00,74,00,00,00,74,\
  00,73,00,70,00,6b,00,67,00,00,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders]
"SecurityProviders"="msapsspc.dll, schannel.dll, digest.dll, msnsspc.dll, credssp.dll"

Na importeren de machine opnieuw opstarten en gefeliciteerd je hebt een XP machine die kan authenticeren op machines waar NLA aanstaat..

[ Voor 5% gewijzigd door Starke op 01-02-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor je reacties!

het is gelukt met de poorten van RDP heb het nu simpel wel gedaan met local post en public port.
is standaard RDP veilig? of zijn er nog dingen die je kunt doen om het beter te beveiligen?

Nu heb ik echter weer een probleem met filezilla. ik zag in mijn log dat ik regelmatig werd "aangevallen" nu had ik toen nog de standaard port 21 ingesteld. nu heb ik deze veranderend naar port 50100. en krijg het standaard inlog scherm maar als ik inlog krijg ik een fout:
425 can't connect to data ( O.i.d)
Nu heb ik wat rond gezocht op het Google-0-matic maar kon zo gauw niks vinden.

iemand enig idee wat ik nog moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat je ftp alleen maar via poort 21 kan? (:

Maar dat je aangevallen word, is heel normaal. Dat word iedere server/pc, gebeurt random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow, ik dacht dat het ook anders kon. helaas dus. zijn er dingen die ik extra kan doen om het wat beter te beveiligen? ook zag ik dat anonymous wou inloggen. kan ik deze "user" ook disabelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja natuurlijk kan dat.
Maar zou je daarvoor niet zelf een keer de handleiding van FileZilla voor nakijken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1